0

کفشور پلاستیکی یا استیل کدام بهتر است؟راهنمایی خرید + معرفی محصول

کفشور پلاستیکی یا استیل
بازدید 731

مقدمه

کفشور پلاستیکی یا استیل کدام بهتر است؟ شاید این سوال نیز برای شما مطرح شده باشد. اگر می خواهید برای ساختمان خود کفشور مناسب خریداری کنید و به دلیل تنوع بالای کفشورها همچنان مردد مانده‌اید، این متن را مطالعه کنید. اجازه بدهید قبل از پاسخ به سوال، درباره کفشور و کاربرد آن در ساختمان توضیحاتی ارائه بدهیم.

همانطور که می دانید، کفشورها آب های سطحی را به لوله تخلیه فاضلاب هدایت می کنند. انواع مختلفی از کفشورها در بازار موجود هستند. هر یک از این کفشورها دارای ویژگی ها و کاربردهای خاصی می باشند. از همین رو، بدون شناخت و مطالعه نمی توان برای خرید این کفشورها اقدام کرد. در ادامه به طور جامع به بررسی کفشور یا کفشور توالت با جنس استیل و پلاستیکی می پردازیم.

کفشور پلاستیکی
کفشور پلاستیکی یا استیل

ویژگی های کفشور پلاستیکی

کفشوی پلاستیکی یا پلیمری اغلب به رنگ سفید ساخته می شود و بیشتر در قسمت های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این کفشورها دارای مزایا و معایبی هستند. قیمت ارزان، ماندگاری بالا، وزن سبک و نصب راحت از جمله مزایای کفشور پلاستیکی می باشد. با این همه کفشورهای پلاستیکی، در نسبت با کفشور خطی جلوه بصری کمتری داشته و مقاومت کمتری نیز دارند. شکنندگی و امکان جذب کثیفی ها و آلودگی در کفشورهای پلاستیکی نیز بیشتر مشاهده می شود.

ویژگی های کفشور استیل

کفشوی پلاستیکی یا استیل کدام بهتر است؟ کارشناسان فروش محصولات بهداشتی ساختمان، این گونه پاسخ می دهند! کفشور استیل در بین  انواع کفشورها بیشترین میزان فروش را به دست آورده است. این کفشورها نیز برای جمع آوری آب حاصل از شستشو، نظافت و بارندگی ساخته شده اند و چون از جنس استیل می باشند به آنها کفشور استیل می گویند. از مزایای این محصول، استفاده گسترده آن در بخش های مختلف ساختمان است. شما می توانید در حمام، سرویس بهداشتی، حیاط، تراس، پشت بام و … این کفشورها را نصب کنید.

کفشور حمام که از جنس استیل ساخته شده است، طرح و جلوه زیبایی داشته و می‌تواند به عنوان یک اکسسوری در فضای داخلی حمام و دیگر بخش‌های ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. ماندگاری و دوام کفشورهای استیل نیز بر مزایای این محصول افزوده است. کفشور استیل به گونه ای طراحی شده است که می تواند آب های جمع آوری شده سطح حمام و سرویس بهداشتی را به خوبی از خود عبور دهد.

از جمله معایبی که می توان برای کفشوی استیل در نظر بگیریم، قیمت بالای این محصول است. این کفشورها در مقایسه با نوع پلاستیکی گرانتر ارزیابی می شوند. همچنین، از نظر نصب نیز به راحتی کفشورهای پلاستیکی اجرا نمی شوند. برای نصب کفشور استیل باید مساحت و فضای کافی در اختیار داشته باشیم. از همه مهمتر اینکه نصاب باید کفشور مدل استیل را به صورت شیب دار نصب و اجرا نماید.

مقایسه کفشور پلاستیکی با کفشور استیل
کفشور پلاستیکی یا استیل

کفشور پلیمری یا همان کفشور استیل را دائما با کفشور استیل نیز مقایسه می‌کنند چرا که هر دو این کفشور ها دارای محبوبیت بالا بوده است و پرفروش می باشد . اگر بخواهیم این دو کفشور را با هم مقایسه کنیم می‌توانیم به موارد زیر نیز اشاره داشته باشیم:

نصب کفشور  استیل

تفاوت کفشوی پلاستیکی یا استیلتنها به موارد بالا محدود نمی شود. این دو کفشور در اجرا و نصب نیز دارای تفاوت هایی هستند. برای نصب و اجرای کفشور پلاستیکی و استیل می توان به دو طریق اقدام کرد؛ نصب با روش فشرده سازی و نصب با روش عایق بندی. در روش اجرای کفشور به روش فشرده سازی از مهره و واشر فشاری استفاده می شود. این روش اجرا برای کفشورهای استیل به کار می روند. برای کفشورهای پلاستیکی نیز می توان از روش عایق بندی و چسباندن کفشور به کف استفاده کرد.

کفشور پلاستیکی یا استیل کدام بهتر است؟

همانطور که گفته شد، کفشوی پلاستیکی از نظر هزینه اقتصادی تر می باشند. با این همه، مواد شوینده روی آنها اثرات تخریبی بسیاری می گذارند. از همین رو، از طرف کارشناسان فروش محصولات بهداشتی ساختمان توصیه نمی شوند. اگر از نظر هزینه و فضای نصب دارای محدودیت نیستید می توانید از مزایای کفشور استیل بهره مند شوید.

بررسی کفشوی خطی استیل با پلاستیکی از نظر قیمت

مهمترین موضوعی که می توان در هنگام مقایسه کفشوی استیل و پلاستیکی مطرح کرد، قیمت این دو کفشور می باشد. اندازه، مدل، طرح، جنس کفشور می توانند روی قیمت انواع کفشورها اثرات قابل ملاحظه ای بگذارند. همانطور که اشاره شد، قیمت کفشور مدل استیل به دلیل زیبایی، تنوع در طرح و مدل، کارایی بیشتر، کیفیت و ماندگاری، با قیمت های بالایی به فروش می رسند.

اگر کفشوی استیل دارای شیب بندی باشد، این مسئله نیز می تواند روی قیمت محصول اثر بگذارد. همانطور که در قسمتهای قبلی نیز به آن اشاره کردیم، مدل های پلاستیکی از نظر نصب و اجرا بسیار راحت بوده و نیازی به فضای زیادی برای نصب ندارند.

مقایسه کفشوی پلیمری با کفشور استیل

اگر کفشوی پلیمری یا پلاستیکی را با نوع استیل آن مقایسه کنید، به خوبی می توانید به این سوال پاسخ دهید! کفشور پلاستیکی یا استیل کدام بهتر است؟ همانطور که اشاره شد، از میان انواع مختلف کفشورها ، نوع استیل و پلیمری آن در بین خریداران بسیار محبوبیت دارند. معمولا این دو کفشور را از چند وجه مورد مقایسه قرار می دهند که می توان به این موارد اشاره کرد:

  • بدنه کفشور
  • میزان حجم آبگیری کفشورهای استیل و پلاستیکی
  • قیمت کفشورها
  • میزان فضا و مساحتی که کفشورها تحت پوشش قرار می دهند
  • برند سازنده کفشورها
  • فروشگاه هایی که این محصول را به فروش می رسانند
  • میزان تحمل سنگینی کفشورها
  • میزان بهداشتی بودن کفشورها و ….

بدنه کفشور

اگر می خواهید بدانید، کفشور پلاستیکی یا استیل کدام بهتر است؟ این دو محصول را از نظر جنس با هم مقایسه کنید. کفشورهای استیل را از استیل خالص می سازند. از همین رو، می توان ادعا کرد کفشور استیل هرگز در برابر نم و رطوبت دائمی محیط دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمی شود. همچنین دمای محیط و آب و هوایی تاثیر منفی بر روی این نوع کفشورها نمی گذارد. کفشورهای پلاستیکی هر چند که دارای مزایای متعددی هستند اما در برابر نور خورشید مقاوم نبوده و هرگز برای نصب در محیط های باز توصیه نمی شوند. این کفشورها به مرور زمان توسط اشعه فرابنفش خورشیدی کیفیت خود را از دست داده و صدمه می بینند.

میزان حجم آبگیری کفشوی های استیل و پلاستیکی

از نظر حجم آبگیری می توان این دو محصول را مورد مقایسه قرار داد و به این سوال جواب داد؛ کفشور پلاستیکی یا استیل کدام بهتر است؟ کفشورهای استیل به خاطر این که در طراحی آنها شیب مناسب در نظر گرفته شده است، حجم زیادی از آب را از خود عبور می دهند. همچنین سطح صیقلی این کفشورها باعث می شود تا آب با سرعت بیشتری روانه چاهک شود.

قیمت کفشورها

مقایسه انواع کفشوی استیل با پلاستیکی به موارد بالا محدود نمی شود. شما می توانید کیفیت و برتری این دو محصول را با توجه به قیمت هایی که دارند، تشخیص بدهید. با این همه، بسیاری از خریداران ترجیح می دهند تا انتخاب شان کفشورهای پلاستیکی باشد. این کفشورها با توجه به سایز، طرح و مدل هایی که دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. ضمن اینکه از نظر اقتصادی و نصب نیز بر کفشور استیل برتری دارند.

میزان فضا و مساحتی که کفشورها تحت پوشش قرار می دهند

اگر هنوز به دنبال پاسخ این سوال هستید که کفشور پلاستیکی یا استیل کدام بهتر است؟ می توانید این دو محصول را از نظر مساحت تحت پوشش مورد مقایسه قرار دهید. کفشور پلیمری را به شکل ماژول یا نر و مادگی طراحی و تولید می کنند. از همین رو، می توان با سرعت بیشتری این کفشوری ها را متصل کرده و مساحت مورد نظر را پوشش داد. کفشورهای استیل دارای طول و عرض های بیشتری در مقایسه کفشورهای پلیمری هستند لذا نصب آنها زمانبر و سخت تر می باشد.

برند سازنده کفشورها

برندی که سازنده کفشوی می باشد می تواند یکی از ملاک هم انتخاب این محصول قرار گیرد. خرید از شرکت های معتبر و برندهای نامی و شناخته شده، ضامن کیفیت و دوام محصول می باشد. فروشگاه جهان تاپ ارائه دهنده انواع محصولات بهداشتی ساختمانی با برندهای مطرح روز دنیا است.

فروشگاه هایی که این محصول را به فروش می رسانند

بسیار مهم است که کفشوی مورد نظر را از کدام فروشگاه خریداری می کنیم. وب سایتی که در حال مطالعه آن هستید، مرجعی مطمئن برای خرید انواع محصولات بهداشتی ساختمانی است. این فروشگاه آنلاین به صورت مجازی مشاوره ارائه داده و خریدار را در این زمینه راهنمایی می کند. صفحه اینستاگرامی جهان تاپ نیز انواع مختلف کفشورها را معرفی کرده و تصاویر مختلفی از این محصولات را به نمایش می گذارد.

میزان تحمل سنگینی کفشورها

شما می توانید از نظر تحمل سنگینی نیز کفشوی ها را مورد مقایسه قرار دهید. کفشورهای پلاستیکی را تنها می توان در قسمت های داخلی ساختمان نصب کرد. نصب این کفشورها در حیاط، پارکینگ و مکان هایی که تردد و رفت و آمد در آنجا بالا است، هرگز توصیه نمی شود.

میزان بهداشتی بودن کفشورها

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید کفشوری ها مورد توجه خریداران قرار می گیرد، میزان بهداشتی بودن آنها است. کفشورهای پلاستیکی جذب آلودگی و کثیفی بیشتری در مقایسه با کفشورهای استیل دارند. سطح صیقلی کفشورهای استیل باعث می شود تا آب با سرعت بیشتری از آنها عبور کند لذا تجمع آلودگی و کثیفی روی این کفشورها کمتر دیده می شود.

جمع بندی

در این پست سعی کردیم به این سوال که کفشور پلاستیکی یا استیل کدام بهتر است؟ پاسخ مناسبی بدهیم. اگر ما را تا انتهای این متن همراهی کرده باشید، درباره ویژگی ها و مزایای هر یک از این کفشورها با هم گفتگو کردیم. بررسی کفشورهای استیل و پلاستیک را از نظر قیمت، میزان حجم عبور آب از آنها، برند و …. را مورد توجه قرار دادیم. مطالعه و بررسی ویژگی های هر یک از این دو کفشور باعث می شود تا شما به خوبی بتوانید مناسب ترین محصول را برای ساختمان خود خریداری کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *