آموزش کامل نصب شیر حمام | نکات مهم در نصب شیر حمام

مقدمه

اگر می خواهید آموزش نصب شیر حمام را به طور کامل فرا بگیرید، به صفحه مناسبی هدایت شده اید. برای نصب شیر حمام و راه اندازی آن نیاز به تجربه و رعایت نکات مهمی است. در این نوشتار سعی می شود تا با زبانی ساده و گویا به مراحل نصب شیرآلات حمام اشاره شود. شاید فکر کنید، لوله کشی و نصب شیر در حمام می تواند یک پروسه سخت و گیج کننده باشد. شاید واقعا این طور باشد! اما اگر به نکات مهم در حین نصب شیر حمام توجه و آنها را به درستی اجرا کنید، حتما قادر خواهید بود شیر مخصوص حمام را به درستی نصب نمایید.

آشنایی با انواع قطعات مختلف شیرهای حمام، نحوه خرید از بهترین فروشگاه های لوازم بهداشتی ساختمانی و… از دیگر مباحثی هستند که ارائه می شوند. مطالعه این متن، می تواند ضمن یادگیری اصولی نصب این نوع شیرها به شما کمک کند تا خودتان تجربه موفق نصب و آماده سازی شیر حمام را به عهده بگیرید.

لوازم مورد نیاز برای نصب شیرآلات حمام

قبل از این که وارد مبحث آموزش نصب شیر حمام شویم، خوب است به لوازم مورد نیاز برای نصب شیرآلات حمام اشاره کنیم. برای این منظور به مقداری پارچه، آچار آلن، نوار تفلون، آچار لوله کشی نیاز است. همچنین برای نصب راحت این شیرآلات باید از دریل نیز کمک بگیرید.

 پیچ گوشتی دوسو و چهارسو نیز از دیگر لوازمی هستند که باید هنگام نصب شیرآلات در کنار دست خودتان داشته باشید. خوب است اشاره کنیم، پارچه برای خشک کردن شیر و سردوش مورد استفاده قرار می گیرد. از آچار آلن و دیگر آچارهای لوله کشی برای باز و بسته کردن اتصالات می توان استفاده نمود.

قطعات تشکیل دهنده شیر حمام

قطعات شیر حمام دارای قطعات مختلفی هستند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدنه
  • لنگی
  • قالپاق
  • استم یا دسته
  • سیت یا نشمینگاه
  • پرلاتور
  • کارتریج
  • واشر
  • مغزی سرامیک خور یا نیم دور
  • دوش و شیلنگ رابط و شلنگ حمام

در ادامه، به صورت مختصر تنها به توضیح برخی از مهمترین قطعاتی که در بالا ذکر شد، می پردازیم. بدنه یکی از مهمترین قطعاتی که در یک شیر حمام قابل رویت است. این بدنه در خود می تواند قطعات مختلف دیگری را در خود جای بدهد. جنس بدنه را از آلیاژ برنج می سازند. این فلز ضد زنگ بوده و تا سالها می تواند بدنه را در برابر عوامل فرساینده نگهداری کند.

لنگی نیز قطعه ای است که کمک می کند شیر به وسیله آن به دیوار نصب شود. بونت نیز از دیگر بخش های شیرهای حمام به شمار می رود. این قطعه موظف است کلیه قطعات را در کنار هم ثابت نگه دارد. همچنین، دسته یا استم در این قطعه قرار می گیرد. تریم نیز قطعه ای است که قطعاتی مانند دیسک، نشیمنگاه و ساقه را در خود جای می دهد.

این قطعه به عهده دارنده حرکات پایه ای است و کنترل جریان آب توسط این قطعه صورت می گیرد. استم یا دسته نیز موظف است حرکت مورد نیاز جهت انتقال دیسک و باز و بسته کردن شیر را تامین کند. این قطعه همچنین می تواند باعث قرارگیری دیسک در موقعیت صحیحی شود.


مراحل نصب شیر حمام

مراحل نصب شیر حمام با بستن فلکه اصلی آب شروع می شود. در مرحله بعد، درپوش های لوله کشی آب گرم و سرد را بردارید و اجازه بدهید چند ثانیه جریان آب برقرار شود. این کار تمامی رسوبات احتمالی داخل لوله ها را خارج می کند. سپس لنگی های موجود در جعبه را برداشته و با کمک نوار تفلون آنها را عایق بندی نمایید.

حالا با آچار فرانسه لنگی ها در محل جریان آب سرد و گرم حمام نصب کنید. هر دو لنگی باید به یک میزان سفت شوند. فاصله مناسب لنگی ها از هم بسیار حائز اهمیت است. برای اینکه لنگی ها را در فواصل مناسبی نصب نمایید،بعد قالپاق جایگذاری میکنیم و سپس شیر حمام را روبروی آن قرار داده و آن را به این صورت تست کنید.

در هنگام  نصب شیر حمام هر جا که نیاز به واشر بود، از آنها استفاده کنید تا عایق بندی شیر حمام به درستی انجام شود. در نظر داشته باشید که پیچ و مهره ها را هرگز از حد نیاز بیشتر سفت نکنید وگرنه باعث هرز شدن آنها می شود.

از چه فروشگاهی شیرآلات مخصوص حمام را تهیه کنیم؟

در ادامه آموزش نصب شیر حمام، خوب است شما را به یک فروشگاه آنلاین و معتبر ارجاع دهیم. اگر قصد خرید شیرآلات مخصوص حمام را دارید ما به شما فروشگاه جهان تاپ را معرفی می کنیم. این فروشگاه اینترنتی عرضه کننده انواع مختلف محصولات بهداشتی و ساختمانی است. در این وب سایت انواع مختلف شیرهای حمام را می توانید ملاحظه بفرمایید. همچنین انواع مختلف قطعات شیرهای حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز موجود هستند. قطعاتی مانند کوئیک شیلنگ دوش، مهره ماسوره، دنده چپگرد، مغزی برنجی و …. از جمله قطعاتی هستند که توسط این فروشگاه ارائه می شوند.

قابل ذکر است، صفحه اینستاگرامی جهان تاپ نیز معرفی کننده و ارائه دهنده انواع مختلف محصولات بهداشتی ساختمانی با بهترین قیمت می باشد. شما می توانید با مراجعه به این صفحه، ضمن آشنایی با این محصولات از آخرین قیمت های آنها نیز اطلاع یابید.

لازم به ذکر است، شما می توانید از این فروشگاه خرید اینترنتی نیز داشته باشید. کافی است پس از ثبت سفارش و پرداخت هزینه از طریق درگاه بانک الکترونیکی، سفارش خود را نهایی نمایید. محصول مورد نظر در بسته بندی ایمن و در اسرع وقت به نشانی تان ارسال خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله به آموزش نصب شیر حمام پرداختیم. اگر ما را تا به اینجای متن همراهی کرده باشید، درباره انواع قطعاتی که در شیرهای حمام کار گذاشته می شوند، آشنا شده اید. سپس مراحل نصب شیرهای حمام را توضیح داده و فروشگاه جهان تاپ را به شما معرفی کردیم.

 شما می توانید برای خرید با نازل ترین قیمت موجود در بازار به این وب سایت فروشگاهی مراجعه نمایید. اگر در زمینه خرید یا نحوه سفارش دادن محصول خود سوال داشتید، می توانید آن را با کارشناسان این فروشگاه در میان بگذارید. شماره تماس هایی که در انتهای این صفحه آمده است، پل های ارتباطی بین ما و شما هستند.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین ها

از کجا به صورت مستقیم میتوانم لوازم بهداشتی ساختمان سفارش دهم؟
شما بامراجعه به وبسایت جهان تاپ می تواند قیمت های بروز محصولات ما را مشاهده کنید و ثبت سفارش کنید.
جهان تاپ
خرید آنلاین قطعات یدکی به چه صورت است؟
پس از وارد شدن به وبسایت جهان تاپ میتوانید قطعه مورد نظر را سرچ کنید و یا از دسته بندی مورد نظر قطعات مورد نیاز را انتخاب کنید.توجه داشته باشید که موجودی و قیمت وبسایت جهان تاپ همیشه بروز است.
ارسال سفارشات طی چند روز انجام می شود؟
به محظ خرید شما ثبت سفارش انجام می شود روز بعد برای شما ارسال می شود و نهایتا تا 5روزکاری به دست شما می رسد.
برای مشاوره تلفنی باید با چه شماره ای در ارتباط باشم ؟
از طریق شماره تماس های زیر میتوانید باما در ارتباط باشید.
 
 
من همکار هستم چطوری میتونم لیست قیمت همکاری دریافت کنم ؟

برای دریافت لیست قیمت روزانه درخصوص قیمت های همکاری و قرید آسان بی دقدقه فقط کافیه عکس جواز کسب آدرس و فامیل مدیریت برامون داخل روبیکا بفرستید تا همیشه قیمت های بروز داشته باشید.

آموزشی که مد نظرم بود داخل مقالات وجود نداشت یا پیدا نکردم ؟
دوست عزیز اگر مطلب آموزشی مورد نظر داخل وب سایت پیدا نکردی ممنون میشم برامون از اینجا بفرستی تا آموزش موضوع مورد نظر در سریع ترین زمان ممکن براتون ساخته بشه ( ممنون که با ما همراهید )
 
 
 

سوالات متداول

شبکه های اجتماعی جهان تاپ