آموزش نصب دوش حمام در ۱۰ دقیقه

مقدمه

نصب دوش حمام اگر به درستی انجام شود، می تواند تجربه یک حمام آب گرم و لذتبخش را برای شما همیشگی کند. در واقع از بین رفتن حس خستگی و استرس های روزانه که بر ما تحمیل می شود، در گرو آب گرم و نصب صحیح و اصولی دوش حمام است. در این مقاله قصد داریم، درباره نحوه نصب دوش، قطعات به کار رفته در دوش حمام و قیمت و نحوه خرید این محصول مهم بهداشتی- ساختمانی با شما گفتگو کنیم.

نصب دوش حمام چگونه انجام می‌شود؟

قبل از اینکه به نصب دوش حمام بپردازیم، خوب است به این نکته اشاره کنیم! دوش های حمام به دو بخش ثابت و متحرک قابل تقسیم بندی هستند. دوش های ثابت را به صورت توکار و به وسیله نصاب های حرفه ای نصب می کنند. دوش های روکار نیز همانطور که از اسم آن پیداست، روی دیوار قابل نصب هستند. این دوش ها را می توانید خودتان هم نصب کنید. ما در قسمت های بعدی این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه این دوش ها را کار بگذارید.

خوب است بدانید، دوش های روکار دارای سردوشی هایی هستند که به راحتی به شلنگ مخصوص دوش متصل می شوند. همین اتصال باعث می شود تا دوش به راحتی جابه جا شود. برای نصب دوش حمام باید با تک تک قسمت های دوش آشنا باشید. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما مخاطبین عزیز به معرفی مهمترین قطعات به کار رفته در دوش حمام می پردازیم.

قطعات مربوط به نصب دوش حمام

قبل از نصب دوش حمام بهتر است با کلیه قطعاتی که در این محصول به کار رفته است، آشنا شوید. قبل از هر چیزی اتصالات به کار رفته در دوش حمام را بشناسید. این اتصالات اغلب در کلیه سرویس های بهداشتی و حمام ها حضور دارند که می توان به این موارد اشاره کرد:

  • سه راه تقسیم آب
  • علمک دوش
  • شلنگ
  • گوشی تلفنی
  • پایه های نگهدارنده
  • مهره اتصال علمک به سه راهی
  • جاصابونی و قطعات دیگر

سه راه تقسیم آب

سه راه تقسیم آب نیز از دیگر قطعاتی است که در دوش حمام دیده می شود. این سه راهی به راحتی می تواند آب را به سمت خروجی ثابت دوش و خروجی متحرک آن هدایت کند. این قطعه به خوبی خروجی آب را کنترل می نماید. در این قطعه کارتریج و یک شیر نیز تعبیه شده است . این قطعات، خروجی آب را بین سر دوش ثابت و قطعه ای که به آن گوشی تلفنی دوش می گویند، جابجا می کنند. این نکته را فراموش نکنید! پیش از هر اقدامی حتما کنتور آب را قطع کنید تا هنگام کار و تست شیرآلات و دوش حمام دچار مشکل نشوید.

علمک دوش

علمک دوش یکی از قطعاتی است که هنگام نصب دوش از آن استفاده می شود. این قطعه که بزرگترین قطعه در ساختمان دوش به شمار می رود، از جنس استیل بوده و به شکل خمیده طراحی می شود. علمک دوش را می توان در رنگ های مختلف پوشش داد. پوشش کروم، پی وی دی و المترو استاتیک می توانند به علمک دوش ویژگی های شاخص ظاهری بدهند. ناگفته نماند، در بازارهای مصرفی علمک های متفاوتی و متنوعی یافت می شود. این تنوع به دلیل گوشی و سر دوش آنها است. سر دوشی را می توان در انواع رسوب گیر خودکار، ترکیب کننده آب و هوا و شیپوری تهیه کرد.

شلنگ

شلنگ نیز از دیگر قطعاتی است که در دوش به کار رفته است. این شلنگ کوتاه بوده و وظیفه آن هدایت آب از قسمت شیر به سمت علم دوش می باشد. همچنین شلنگ می توند آب را به گوشی تلفنی آب هدایت نماید.

گوشی تلفنی

گوشی تلفنی می تواند دوش را به چند جهت متفاوت تنظیم کند. در برخی مدل ها گوشی تلفنی به صورت آسانسوری طراحی می شوند.  در این مدل ها  دکمه ای روی بدنه دوش طراحی شده است که به راحتی می توان آن را فشرد . با فشردن این دکمه دوش به سمت بالا و پایین و به صورت آسانسوری در حرکت خواهد بود.

پایه های نگهدارنده و جا صابونی

در نصب دوش حمام شما با پایه های نگه دارنده، جا صابونی و قطعات دیگر مواجه خواهید بود. پایه نگهدارنده به خوبی می تواند علمک دوش را بین دیوار و بدنه دوش اتصال بدهد. جاصابونی نیز قطعه ای دیگری است که در این محصول دیده می شود.

مراحل نصب علمک دوش حمام

برای نصب علمک دوش حمام باید مراحل نصب را به درستی و با رعایت اصول تقدم و تاخر انجام داد. اولین قطعه ای که باید آن را نصب کنید، پایه هایی است که باید روی دیوار نصب شوند. این پایه ها از دو بخش پیچ و مهره ساخته شده اند. نخست این دو قسمت را باید از یکدیگر جدا نمایید. بعد قسمت پیچ دوش را به دیوار ثابت کنید. این کار را باید با کمک پیچ رولپلاک انجام دهید. این پیچ ها همراه دوش در جعبه محصول قرار دارند.

 حالا نوبت جایگذاری متعلقاتی می باشد که روی علمک سوار می شوند. دو مهره پایه نگهدارنده پایه در اختیار دارید؛ مهره اول را نصب کرده و به کمک آن قطعه آسانسوری را وصل کنید. حتما دکمه را به سمت پایین کار بگذارید. بعد نوبت به جاصابونی می رسد. وقتی جا صابونی را نصب کردید، باید مهره پایه نگهدارنده دوم را جا بگذارید.

بعد از این که این مهره را با آچار آلن کاملا بستید، می توانید سه راهی را نصب نمایید. هنگام نصب سه راهی حتما از واشر کمک بگیرید. در این مرحله می توانید علم دوش را روی دیوار کار بگذارید. با نصب گوشی و سردوش و شلنگ ها کار نصب دوش به اتمام می رسد.

از کجا دوش حمام بخریم؟

برای خرید با نازل ترین قیمت موجود در بازار  می توانید به سامانه فروشگاهی جهان تاپ مراجعه کنید. در این وب سایت می توانید خرید اینترنتی داشته باشید. این فروشگاه ضمن ارائه محصولات مختلف با بهترین قیمت، در هنگام خرید به مشتری مشاوره نیز می دهد تا بهترین و مناسب ترین محصول را انتخاب نمایید.

قابل ذکر است، صفحه اینستاگرامی جهان تاپ نیز آماده است تا شما را با محصولات متنوعی که در این فروشگاه موجود است، آشنا کند. نحوه خرید آنلاین در این وب سایت به این گونه است که پس از انتخاب محصول می توانید از طریق ثبت سفارش و درگاه پرداخت الکترونیکی سفارش خود را نهایی کنید. سفارش شما در اسرع وقت به نشانی تان ارسال خواهد شد.

جمع بندی

نصب دوش حمام هر چند که کار مشکلی به نظر نمی رسد، اما نکته هایی دارد که اگر رعایت نشود تجربه یک حمام دلچسب و دلپذیر را از بین می برد. در این متن توضیحاتی ارائه شد که طبق آن می توانید خودتان دوش را در حمام نصب نمایید. آشنایی با قطعات مختلف دوش و نحوه خرید آنلاین از جهان تاپ از موضوعاتی بودند که مورد بررسی قرار گرفتند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین ها

از کجا به صورت مستقیم میتوانم لوازم بهداشتی ساختمان سفارش دهم؟
شما بامراجعه به وبسایت جهان تاپ می تواند قیمت های بروز محصولات ما را مشاهده کنید و ثبت سفارش کنید.
جهان تاپ
خرید آنلاین قطعات یدکی به چه صورت است؟
پس از وارد شدن به وبسایت جهان تاپ میتوانید قطعه مورد نظر را سرچ کنید و یا از دسته بندی مورد نظر قطعات مورد نیاز را انتخاب کنید.توجه داشته باشید که موجودی و قیمت وبسایت جهان تاپ همیشه بروز است.
ارسال سفارشات طی چند روز انجام می شود؟
به محظ خرید شما ثبت سفارش انجام می شود روز بعد برای شما ارسال می شود و نهایتا تا 5روزکاری به دست شما می رسد.
برای مشاوره تلفنی باید با چه شماره ای در ارتباط باشم ؟
از طریق شماره تماس های زیر میتوانید باما در ارتباط باشید.
 
 
من همکار هستم چطوری میتونم لیست قیمت همکاری دریافت کنم ؟

برای دریافت لیست قیمت روزانه درخصوص قیمت های همکاری و قرید آسان بی دقدقه فقط کافیه عکس جواز کسب آدرس و فامیل مدیریت برامون داخل روبیکا بفرستید تا همیشه قیمت های بروز داشته باشید.

آموزشی که مد نظرم بود داخل مقالات وجود نداشت یا پیدا نکردم ؟
دوست عزیز اگر مطلب آموزشی مورد نظر داخل وب سایت پیدا نکردی ممنون میشم برامون از اینجا بفرستی تا آموزش موضوع مورد نظر در سریع ترین زمان ممکن براتون ساخته بشه ( ممنون که با ما همراهید )
 
 
 

سوالات متداول

شبکه های اجتماعی جهان تاپ