0

راهنمایی و مقایسه انتخاب بهترین شیرآشپزخانه (ظرفشویی)

راهنمایی و مقایسه انتخاب بهترین شیرآشپزخانه
بازدید 166

ویژگی های بهترین شیر آشپزخانه چیست؟ ممکن استا با وجود انواع شیرآلات آشپزخانه فنری ، دوکاره و شاوری ، دیواری و توکار ، در رنگ ها و ابعاد مختلف ممکن است انتخاب خرید را برای شما دشوار کند و انتخاب بهترین شیرآشپزخانه کمی برای شما دشوار شود. به همین دلیل در این مقاله راهنمای خرید شیر ظرفشویی ، به نکات بسیار مهمی پرداختیم که قبل از خرید اگر آن ها را رعایت کنید هم انتخاب آسانی دارید و هم بهترین گزینه برای منزل خود را خریداری می کنید. پس تا انتهای مقاله همره بلاگ جهان تاپ نیز باشید.

شیر ظرفشویی از لحظا کارایی و مکانیزم ساخت دارای انواع مختلفی مانند کلاسیک ، شیر ظرفشویی اهرمی ، لمیس ، پدالی و هوشمند بوده است. همچنین از لحاظ کاربرد هم به انواع مختلف تقسیم می شود که مانند شیرظرفشویی شاوری (شلنگدار) ، شیر ظرفشویی فنری (فنر دار) و شیر ظرفشویی دومنظوره (دوکاره) تقسیم بندی نیز می شود. برای راهنمایی خرید شیر آشپزخانه باید نکات مهمی را برای خرید بهترین شیر ظرفشویی مانند کاربرد ، ابعاد، قیمت ، گارانتی و الزامات نصب شیر آب ظرفشویی را در نظر داشته باشید چرا که با در نظر گرفتن این موارد شما می توانید بهترین خرید را نیز داشته باشید.

مهم ترین ویژگی های انواع شیر ظرفشویی

قبل از این که شما بخواهید انواع شیر ظرفشویی را خریداری کنید ، باید قیمت ، کاربرد و ویژگی های که مورد نیاز شما است را به صورت واضح مشخص کنید. آیا شما می خواهید شیر ظرفشویی اهرمی خریداری کنید یا کلاسیک؟ ارتفاع شیر برای شما مهم تر است یا دامنه دسترسی آن؟ آیا شما نیاز دارید تا به آب تصفیه نیز دسترسی داشته باشید؟ به صورت کلی ، شیرآلات شاوری در مقایسه با مدل های فنری دامنه حرکت وسیع تری نیز دارند و همچنین شیرهای ظرفشویی دوکاره ، علاوه بر خروجی اصلی آب لوله کشی ، می توانند آب تصفیه را نیز برای شما ممکن سازد. در کنار شیر ظرفشویی کلاسیک ، مدل های چشمی و توکار در بازار عرضه شده است. برای این که شما بتوانید بهترین خرید شیر آلات ظرفشویی را داشته باشید باید اولویت ها و کاربرد های خود را در نظر داشته باشید.

مهم ترین ویژگی های انواع شیر ظرفشویی
راهنمایی و مقایسه انتخاب بهترین شیرآشپزخانه (ظرفشویی)

خرید شیر اهرمی ظرفشویی یا کلاسیک

معمولا مهم ترین و اولین قدم برای خرید شیرآلات آشپزخانه اهرمی بودن آن و یا کلاسیک بودن آن می باشد. همانطور که به صورت کامل در مقالات شیرآلات اهرمی به صورت کامل بررسی کردیم ، در حال حلاضر بهترین انتخاب برای خانه های امروزی شیرآلات آشپزخانه اهرمی بوده است. گرچه شما می توانید از شیرآلات کلاسیک نیز برای آشپزخانه خود استفاده کنید ، اما باید درنظر داشته باشید که شیرآلات بهداشتی اهرمی به دلیل استفاده از کارتریج سرمایکی دارای دوام بالا تر بوده است. همچنین امکان چکه کردن آب در مصرف طولانی مدت بسیار کم بوده است ، و همچنین اگر چکه ای به وجود آید با تعویض و تعمییر سریع کارتریج می توانید به آسانی مشکل خود را حل کنید. همچنین شیرآلات اهرمی در مقایسه با کلاسیک دارای تنوع و رنگ های بیشتری بوده است که می توانید شما با هر دکوراسیونی که دارید شیرآلات خود را انتخاب کنید. کاربرانی که نیازمند خرید شیرآلات اهرمی ارزان هستند نیز می توانند رنگ های مختلف آنرا با یک دیگر مقایسه کنند و مدل نهایی و مورد نظر خود را انتخاب کنند. زمانی که شما میخواهید شیرآلات اهرمی و یا کلاسیک را خریداری کنید حتما باید به تعداد سوراخ های سینک دقت داشته باشید.

خرید شیر اهرمی ظرفشویی یا کلاسیک
راهنمایی و مقایسه انتخاب بهترین شیرآشپزخانه (ظرفشویی)

شیر ظرفشویی شلنگدار یا همان شاوری (pull-out snik mixer tap)

در حال حاضر شیرآشپزخانه شاوری مختلفی در بازار وجود دارد که با در نظر گرفتن کارکرد مورد نظر خود می توانید برای خرید شیر ظرفشویی شاوری (شلنگدار) مناسب خود اقدام کنید. شما در این نوع شیر می توانید با استفاده از بیرون کشیدن بخش آبریز شیر (محل خورج آب) با استافده از یک شلنگ نسبتا بلند مکان های بیشتری را برای شستشو داشته باشید. در انتهای دیگر شلنگ شاوری ، وزنه هایی قرار دارد که با وارد کردن کشش اندکی باعث سهولت قرار گرفتن شیلنگ در جای خود می شود. شیلنگ های شاوری اهرمی گزینه ای عالی برای تمیز کردن قابلمه ها ، ظروف بزرگ و اطراف سینک بوده است. تنها موردی که می تواند کمی دردسر ساز شود برای شما ، اگراین نوع شیر دارای نقص شود باید از متخصص نیز کمک بگیرد تا مشکل شما را نیز حل کند.

شیر ظرفشویی شلنگدار یا همان شاوری
راهنمایی و مقایسه انتخاب بهترین شیرآشپزخانه (ظرفشویی)

شیر آشپزخانه فنری (pull-down spring mixer tap)

شیر ظرفشویی فنری مانند مدل قبل یعنی شیرآشپزخانه شاوری دارای شلنگ بوده است با این تفاوت که دامنه حرکتی این مدل کم تر از شیرآلات شاوری بوده است و عَلَم آن حالت ارتجاعی و فنری داشته است. برای این که شما بخواهید عَلَم آن را تغییر دهید باید قسمت آبریز آن را کمی به سمت پایین هدایت کنید تا از گیره خود آزاد شود. ارتفاع شیر آشپزخانه فنری معمولا از سایر مدل های شیرآلات آشپزخانه بیشتر بوده است ، و برای آشپزخانه هایی که دارای فضای بزرگ بوده است گزینه ای بسیار عالی بوده است. هر دونوع شیلنگ های فنری و شلنگدار دارای حالت اسپری کننده بوده است که شستشو و نظافت سینک را بسیار آسان تر می کند.

شیر ظرفشویی دوکاره (شیر ظرفشویی دو منظوره)

شیر آشپزخانه فنری
راهنمایی و مقایسه انتخاب بهترین شیرآشپزخانه (ظرفشویی)

شیرآشپزخانه دو منظوره مخصوصا برای مناطقی که کیفیت آب پایین بوده است و نیاز به شیر آب تصفیه دارند ، یکی از شیرآلات فوق العاده برای آشپزخانه بوده است. شیرآلات دومنظوره همان جور که از اسمش پیدا است دارای 2 خروجی بوده است. که خروجی اول مربوط به آب لوله کشی شهری بوده است که برای مصرف شستشو به کار می رود و همچنین خروجی دوم برای مربوط به آب تصفیه می باشد که گزینه ای عالی برای تصفیه بوده است. قبل از آن که آب بخواهد از خروجی آب شهری به قسمت خروجی دوم برای تصفیه برود ، ابتدا آب به دستگاه تصفیه هدایت می شود و بعد از تصفیه در اختیار مصرف کننده نیز قرار می گیرد.

شیر ظرفشویی لمسی یا چشمی

قطعه و و صل کردن جریان آب در مدل شیرآلات اهرمی و کلاسیک از طریق دستگیره پیچی و یا دسته اهرمی صورت می گیرد. به همین دلیل برای قطع و وصل کردن جریان آب نیاز دارید دست خود را با شیر در تماس باشد. در این صورت که دست کاربر کف آلود و یا آغشته به مواد غذایی باشد ، شیرآلات آشپزخانه به سرعت دچار آلودگی می باشد. تکنولوژی جدید شیرهای لمسی برای حل چنین مشکلاتی به کمک ما آمده اند. افراد تنها می توانند با لمس بسیار کوتاه و بعضا بدون لمس جریان آب را قطع و یا وصل کنند.

بهترین شیرآشپزخانه ارزان

زمانی که شما می خواهید شیرآلات اهرمی را انتخاب و یا خرید کنید ، تنها قیمت شیرظرفشویی اهرمی را مرود نظر خود قرار ندهید. قیمت شیرآلات آشپزخانه ارزان ممکن است وسوسه برانگیز باشد ، اما اگر سایر عاومل مانند گارانتی و ضمانت را در نظر نداشته باشید ، احتمالا در زمان مدت کمی ناچار به پراخت هزینه برای تعویض آن یا تعمیر آن داشته باشید. البته باز هم این نکته را باید در نظر داشته باشید که تمام شیرآلات ارزان بی کیفیت نیستند، چرا که اگر گارانتی با کیفیت داشته باشید خیالی شما تا حدی می تواند آسوده باشد. علاوه بر این ، سبک بودن شیرآلات شیرآلات اهرمی ظرفشویی به معنی غیر استاندارد بودن آن نیست، چرا که ممکن است صرفا وزن پایین تری نسبت به طرح خود داشته باشند و جنس آنها با جنس شیرآلات لوکس یکی باشد.

ابعاد بهترین شیرآشپزخانه

دامنه حرکتی ، ارتفاع شیر ظرفشویی و محدوده ای از سینک را که پوشش می دهد، عوامل دیگری هستند که تاثیر بسیاری در خرید بهترین شیر ظرفشویی نیز دارد. اگر قفسه ظروف شما بالای سینک قرار دارد، یک شیر آشپزخانه با ارتفاع زیاد انتخاب مناسببی نخواهد بود. همچنین شیر آشپزخانه با علم کوتاه نمی تواند تمام بخش های سینک ظرفشویی دوکاسه را به صورت کامل پوشش دهد.

سینک ظرفشویی مناسب

یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهایی که قبل از خرید شیرآشپزخانه باید در نظر داشته باشید ویژگی ها و ابعاد سینک آشپزخانه شما می باشد.

با مطالعه این مقاله راهنمای خرید شیر آشپزخانه و مشخص کردن گام به گام ویژگی های بهترین شیر سینک آشپزخانه ، می تواند علاوه بر قیمت شیرآلات ، موارد مهم دیگری هستند که باید در نظر داشته باشید.شیر ظرفشویی آشپزخانه دارای انواع مختلفی همانند دوکاره و یا شاوری بوده است که هر کدام از آن ها در مکان ها و آشپزخانه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و شما با توجه و در نظرگرفتن نیاز خود می توانید با استفاده از توضیحات این مقاله خریدی سودمند را داشته باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *