0

مهم ترین نکات قبل از خرید شیرآلات

مهم ترین نکات قبل از خرید شیرآلات
بازدید 196

اگر شما بخواهید شیرآلات مناسب برای منزل خود خریداری کنید و اگر اهل فن نباشید، باید بگویم که کار سختی را در پیش خواهید داشت.  اما شاید روزی برسد که شما بخواهید شیرآلات منزل خود را به کلی تغییر دهید، به همین دلیل قرار است که مطلب امروز در بلاگ سایت جهان تاپ همین موضوع را بررسی کنیم. به همین دلیل حتما این مقاله را یا همین الان به صورت کامل مطالعه کنید و یا در جایی ذخیره داشته باشید چرا که مطمئن هستیم روزی به کارتان خواهد آمد.

در این مقاله به نکات قبل از خرید شیرآلات که شما الزامی به رعایت آن ها هستین پرداخته ایم!

شیرآلات دیواری خریداری کنیم یا استاده؟ با چند سوراخ؟

شیرآلات دیواری خریداری کنیم یا استاده؟ با چند سوراخ؟
مهم ترین نکات قبل از خرید شیرآلات

کدام نوع شیرآلات مورد سلیقه شما می باشد؟ مدلی که بر روی سینک یا پیشخوان نصب شود یا بر روی دیوار؟ البته ، این روز ها بشیتر افراد از شیرآلات ایستاده استفاده می کنند و دیگر افراد کمی هستند که از شیرآلات دیواری در آشپزخانه خود نیز استفاده کنند و به همین دلیل می توانیم بگویم که به احتمال زیاد در آشپزخانه شما هم از شیرآلات ایستاده نیز استفاده شده است. نکات قبل از خرید شیرآلات را یک به یک در ادامه بررسی خواهیم کرد.

برای این که شیر آلات خود (فرقی ندارد ایستاده باشد و یا دیواری) ، باید بر اساس تعداد سوراخ های موجود در محل نصب فعلی تصمیم گیری کنید. شما در قدم اول باید ببینید که در محل نصب چند سوراخ وجود دارد و ببینید آیا در صورت نیاز می توان سوراخی اضافه کرد! اغلب شیرهایی که تک دستگیره هستند بر روی یک سوراخ نصب می شود، و این در صورتی بوده است که برای دو دستگیرها دو سوراخ و یا سه سوراخ در نظر گرفته می شود. اگر شما نیاز به حق انتخاب بیشتری دارید می بایست سینک ظرفشویی خود را نیز تغییر دهید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که پوشاندن سوراخ های اضافی کار غیر ممکنی نیست. صفحات تزئینی مخصوصی وجود دارد که با نصب روکار زیر شیرآلات روی سوراخ های اضافی را می توانید بگیرید و آن ها را بپوشانید. برای نمونه اگر سینک شما 3 سوراخ دارد و برای تعویض شیر از مدل تک سوراخ خوشتان آمد تنها کافیست از صفحاتی که قبل تر به شما گفتیم بر روی 2 سوراخ دیگر را بپوشانید.

2- زمانی که صحبت از ارتفاع شیر است دقیقا از کجا تا کجا می شود؟

2- زمانی که صحبت از ارتفاع شیر است دقیقا از کجا تا کجا می شود؟
مهم ترین نکات قبل از خرید شیرآلات

ارتفاع شیر را می توانیم یکی از مهم ترین نکات قبل از آن که بخواهیم شیر را خریداری کنیم باید در نظر داشته باشیم. زمانی که می گویم ارتفاع شیر ، می توانیم دو منظور داشته باشیم، یکی فاصله بین پایه تا بلند ترین نقطه شیر و دیگری فاصله پایه تا دهانه شیر (محل خروج آب) . به طور مثال در شیر هایی که دارای قوس بلند هستند فاصله پایه تا بلندترین نقطه شیر می تواند 12 اینچ، اما فاصله پایه تا دهانه شیر تنها 8 اینچ باشد. به همین دلیل دقت داشته باشید که ارتفاع که در مشخصات محصولات می خوانید یا فروشنده برایتان توضیح می دهد، فاصله پایه دقیقا تا کجا هست.

قوس شیر چقدر باید بلند باشد؟

قوس شیر چقدر باید بلند باشد؟
مهم ترین نکات قبل از خرید شیرآلات

قوس شیر هم از آن نکته های بوده است که بسیار مهم می باشد که زمانی که شما می خواهید شیرآلات منزل خود را خریداری کنید باید دقت داشته باشید. شیرآلاتی که دارای قوس بلند یا گردن غازی معمولا 8 اینچ یا بلندتر می باشد. فضای مانور بیشتری برای شستشو و ظروف عریض و طویل مهم ترین و بهترین ویژگی چنین شیرآلاتی بوده است.

اما باید به ارتفاع و فضایی که این شیر می گیرد را هم در نظر داشته باشید. بعضی اوقات ارتفاع این شلف یا کابینت های بالای سینک یا حتی لبه پنجره پست سینک مانع نصب شیرآلات با قوس بلند می شود. پس به همین دلیل در هنگام خرید باید دقت بسیارید اشته باشید.

شیرآلات تک دستگیره یا دودستگیره؟ شلنگ دار یا چشمی؟ کدام را بخریم؟

شیرآلات تک دستگیره

با استفاده از شیرآلات تک دستگیره شما می توانید به آسانی جریان و دمای آب را تنها با یک دست تعیین و مشخص کنید. چنین شیرآلاتی برای نصب بر روی سینک یا پیشخوان به یک یا نهایت دوسوراخ نیاز دارد و بیشتر از آن کارایی برای این مدل ندارد. تک دستگیره ها به دلیل این که فضای کم تری را نیز اشغال می کنند ، بیشتر برای سینک های جمع و جور و فضای های کوچک مناسب بوده است.

شیرآلات دو دستگیره

اگر شما از شیرآلات دو دستگیره استفاده کنید می توانید دمای آب را با دقت بیشتری در مقایسه با تک دستگیره تعیین و تنظیم کنید. برای شیرآلات دو دستگیره تنها دوسوراخ کافی بوده است، اما دودستگیره های موجود می باشد که نیازمند 3 سوراخ بدوه است. شیرآلات دو دستگیره را بیشتر به افرادی توصیه می شود که علاقه بیشتری به سبک های قدیمی نیز دارند.

شیرآلات شلنگ دار

چنین شیرآلاتی در واقع به شلنگی توکار مجهز بوده است که می توانید اگر نیاز داشته باشید به راحتی از سازه شیر بیرون آورید و نقاطی که از سینک دور است را با آب فراوان شستشو دهید. مدل هایی هم وجود دارد که سوراخ های اضافی تری روی سینک نیاز دارد و به صورت جداگانه در کنار شیر نصب می شود.

شیرآلات لمسی و چشمی

شیرآلات لمسی ، همان گونه که از اسمش پیدا بوده است ، با لمس آرام انگشت ، دست و یا حتی مچ فعال شده است. اما شیر آلات چشمی دیگر نیاز به حتی کوچک ترین لمس بدن نبوده است و تنها با شناسایی حرکت دست باز و بسته می شود و مهم ترین مزیت آن ها می توان از کثیفی شیرآلات نیز جلوگیری کند.

شیرآلات آشپزخانه را از چه نوع جنسی خریداری کنیم؟

  • استیل: شیرآلات استیل را شما می توانید برای آشپزخانه های مورد استفاده قرار دهید که دارای سبک مدرن و صنعتی نیز داردند.
  • نیکل براق: نیکل براق دارای مقاومت بسیار بالا بوده است و همچنین تمیز کردن آن کار بسیار آسان بوده است. در طیف وسیعی از سبک طراحی هم قابل استفاده بوده است، از سنتی تا مدرن گرفته تا تلفیقی.
  • نیکل متالیک: نیکل متالیک گزینه ای بسیار عالی بوده است و انتخابی با دوام می باشد، اما باید در نظر داشته باشید که نیکل متالیک معمولا با فضای اطراف ترکیب می شود و جلوه برجسته و توی چشمی پیدا نمی کند، اما با این اوصاف انتخابی همیشه شیک و زیبا بوده است.
  • کروم:  و اما کروم همیشه پوششی رایج و جلوه دار بوده است. اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که شیرآلات کروه اثر انگشت و آب را بر روی شیر نشان می دهد و به همین دلیل باید تمیزی آن را دقت داشته باشیم.
  • سفید:  سفید هم از آن دسته از رنگ هایی بوده است که می توان گفت رایج بوده است و اکثرا در آشپزخانه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.
  • طلایی: شیرآلات طلایی درخشش گرم و لاکچری گونه ای نیز دارد و اگر آشپزخانه شما از سطح چوبی نیز باشد می تواند ظاهری فوق العاده را به شما نیز هدیه دهد.

جمع بندی مقاله نکات قبل از خرید شیرآلات

همیشه قبل از خرید شیرآلات باید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا از انتخاب خود هیچ زمان پشیمان نشوید به همین دلیل باید به جنس ، ارتفاع و نوع آن توجه داشته باشید و باید بسته به دکوراسیون و منزل خود بهترین شیرآلات را انتخاب کنید. که به همین دلیل شما می توانید برای خرید انواع شیرآلات سری به فروشگاه آنلاین جهان تاپ بزنید.

خرید انواع شیر آۀات از فروشگاه انلاین جهان تاپ

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *