معرفی شیرآلات دوکاره ظرفشویی + مزایا و معایب شیرآلات دومنظوره

معرفی شیرآلات دوکاره ظرفشویی + مزایا و معایب شیرآلات دومنظوره

در میان تمام شیرآلات آشپزخانه ، شیرآلات دوکاره ظرفشویی ، روز به روز محبوبیت بیشتری را به دست می آورد و اکثر افراد علاقه دارند تا از این شیرآلات در خانه خود نیز استفاده کنند. می توان گفت که استفاده از آب سالم و تصفیه شده نقش به سزایی در سلامتی هر فرد نیز دارد و شیرآلات دو منظوره ، امکان دسترسی به آّب تصفیه و آب لوله کشی از طریق تنها یک شیر را برای شما نیز فراهم کرده است. اما سوال اصلی این می باشد که شیرآلات ظرفشویی دومنظوره (دوکاره) چیست؟ همچنین قبل از این که بخواهیم شیرآلات دوکاره خریداری کنیم چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم؟ در این مقاله از بلاگ فروشگاه جهان تاپ قرار است به صورت کامل با مزایا و معایب شیر ظرفشویی دوکاره و همچنین ساختار عملکرد آن آشنا شویم و به شما توصیه می کنم تا انتهای این مقاله همراه جهان تاپ باشید.

شیرآلات دوکاره ظرفشویی (دومنظوره) چیست؟

در شهر ها و مناطقی که کیفیت آب پایبین بوده است ، می توان گفت شیرآلات دوکاره بهترین انتخاب برای شما بوده است. شیر ظرفشویی دو منظوره همان جور که از اسمش پیدا است دارای 2 خروجی بوده است. یکی از آن ها مربوط به آب لوله کشی شهری که برای شستشو ظرف ، لیوان و… مورد استفاده قرار می گیرد، و خروجی دیگر مربوط به تصفیه آب بوده است که برای نوشیدن مورد استفاده قرار می گیرد. قبل از آن که آب شهری از خروجی آب تصفیه شیر خارج شود به دستگاه تصفیه آب یا همان آب شیرین کن هدایت می شود و بعد از آن که به صورت کامل تصفیه شد در اختیار مصرف کننده نیز قرار می یگرد.

قیمت شیر ظرفشویی دومنظوره (دوکاره) ، به دلیل داشتن تکنولوژی بالا تر و بهتر در مقایسه با قیمت شیر ظرفشویی معمولی ، گران تر بوده است. اما زمانی که شما می توانید از آب شهری و هم تصفیه شده به صورت همزمان استفاده کنید ، مسئله قیمت را به خوبی پوشش می دهد و منظقی می شود.

شیرآلات ظرفشویی دوکاره (دومنظوره) چیست؟

ساختار و طرز عملکرد شیرآلات دوکاره

شیر های ظرفشویی دو منظوره معمولا دارای دو خروجی آب به صورت جداگانه بوده است. اما هر دو خروجی بر روی علمک واحد قرار دارد و یا می تواند بر روی دو علمک مجزا قرار بگیرد. خروجی آب لوله کشی ، به طور معمول دارای ارتفاع بیشتری بوده است تا که بتوان فضای بیشتری برای شستشو نیز فراهم کند.، در صورتی می باشد که خروجی آب تصفیه دارای ارتفاع کم بوده است. زمانی که شما شیرآب تصفیه را باز می کیند ، در مرحله اول آب وارد دستگاه تصفیه شده است و بعد از آن که به خوبی آب تصفیه می شود به خروجی آب تصفیه هدایت شده است و در اختیار مصرف کننده برای نوشیدن قرار می گیرد.

همچنین در ساختار شیرآلات دو منظوره ، هر خروجی دارای یک اهرم مخصوص به خود بوده است. فقط شما بسته به نیاز خود کافیست یکی از اهرم ها را باز کنید تا آب شهری و یا آب تصفیه شده خارج شود و شما از آن استفاده کنید. همچنین به طور معمول اهرم شیر تصفیه کوچک تر بوده است.

شیرآلات تصفیه آب به تنهایی قادر تصفیه آب نیستند و حتما باید به دستگاه تصفیه آب نیز متصل شود. زمانی که شما شیر مربوط به تصفیه آب را باز می کنید ، آب بعد از آن که از دستگاه تصفیه آب عبور کند ، از خروجی آب تصفیه شیر خارج می شود و آماده می شود برای آشامیدن.

ساختار و طرز عملکرد شیرآلات دوکاره

مزایا و معایب شیرآلات دوکاره ظرفشویی (دو منظوره)

همانند سایر شیرآلات ظرفشویی ، شیرآلات دوکاره هم نیز دارای معایا و مزایا بوده است. تصمیم گیری نهایی برای خرید و استفاده ازاین نوع شیر آلات بسته به نیاز و جمع بندی مصرف کنندگان بوده است. در ادامه به صورت کامل با مزایا و معایب این نوع شیرآلات آشنا خواهید شد.

مزایای شیرآلات دوکاره ظرفشویی (دوکاره)

1- در صورت جدا بودن کامل خروجی و مسیر آب تصفیه و آب لوله کشی ، آب تصفیه شده به صورت خالص و کامل در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. حتما قبل از آن که بخواهید این نوع شیر آلات را خریداری کنید باید به مجزا بودن خروجی و مسیر هدایت آب در داخل شیر توجه داشته باشید.

2- دستگاه های تصفیه آب به صورت عموم معمولا فیلتر هایی برای پالایش کلر نیز دارند. کلر ماده ای بوده است که برای سلامتی انسان ضرر داشته و اما در تصفیه خانه ها زدوده نمی شود و در آب لوله کشی شهری باقی می ماند. به همین دلیل اگر شما می خواهید کلر را از بین ببرید توصیه می شود از شیرآلات دوکاره نیز استفاده کنید چرا که بهترین گزینه برای حذف کلر بوده است.

3- خرید شیرآلات دوکاره (دومنظوره) بسیار به صرفه بوده است. این نوع شیرآلات امکان دسترسی همزمان به آب لوله کشی و آب تصفیه شده با استفاده از یک شیر ظرفشویی را برای شما نیز فراهم می کند و به همین دلیل دیگر شما نیازی ندارید برای شیر آب تصفیه هزینه ای اضافه کنید.

4- همچنین زمانی که آب لوله کشی در ابتدا وارد دستگاه تصفیه آب شود و بعد از آن از خروجی آب تصفیه خارج می شود ، تازگی بیشتر و همچنین طعم بهتری نیز دارد.

5- اگر شما می خواهید آلاینده هایی که بعد از تصفیه آب در تصفیه خانه ، همچنان در آب و لوله کشی باقی مانده است را حذف کنید و به دنبال راهی ارزان هستید، توصیه ما به شما استفاده از شیرآلات دارای خروجی آب تصفیه و متصل به دستگاه تصفیه آب بوده است.

معایب شیرآلات ظرفشویی دوکاره (دومنظوره)

می توانیم به معایب شیر دوکاره ، تنها به یکسان بودن مسیر خورجی آب لوله کشی و آب تصفیه شده آن هم در بعضی از مدل ها اشاره داشته باشیم. همچنین مدل های در بازار موجود می باشد که دارای مسیر خروجی آب شهری و آب تصفیه شده تا رسیدن به خروجی جداگانه ، یکسان بوده است. در این مدل ها آب تصفیه شده به دلیل عبور از مسیر آب لوله کشی ، خلوص و ویژگی های خود را از دست داده است. در این صورت اگر میخواهید آب تصفیه شده خالص دریافت کنید، حتما در ابتدا باید چند ثانیه ای آب را باز گذاشته که در این صورت باعث اسراف آب می شود.

معایب شیرآلات دوکاره

شیرآلات دومنظوره با داشتن طراحی مدرن ، علم بلند در مدل های شاوری ، فنری و معمولی ، بسیار کاربردی می باشد و دارای ویژگی های بسیار بوده است. همان طور که در بررسی ویژگی های بهترین شیر ظرفشویی و راهنمایی در خرید شیر ظرفشویی انجام شد ، این نوع شیرآلات ، دسترسی آسان به آب لوله کشی و آب تصفیه شده را به صورت جداگانه فراهم کرده است و همچنین خروجی برای آب شهری جدا بوده است. توصیه می شود که این دو مسیر از یک دیگر کاملا جدا باشد تا تماسی بین این دو جریان برقرار نشود و خلوص آب تصفیه کاهش پیدا نکند. قبل از آن که شما بخواهید شیرآلات دومنظوره را خریداری کنید ، با در نظر گرفتن قیمت شیرآلات ، در کنار اطلاعات مورد کافی که دارید و با در نظر گرفتن مزایا و معایب شیرآلات بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

خرید انواع شیر آۀات از فروشگاه انلاین جهان تاپ
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین ها