0

از بین بردن رسوب شیرآلات تنها با روش های خانگی!

از بین بردن رسوب شیرآلات تنها با روش های خانگی
بازدید 314

یکی از بدترین و ناخوشایند ترین مواردی که ممکن است پس از گذشت زمان در داخل و یا بر روی شیرآلات اهرمی ایجاد شود، رسوب آب بوده است. این رسوبات می تواند بر روی بدنه و دستگیره شیرآۀات ، توری پرلاتور ، سرعلم دوش و… ایجاد شود و به دلیل آن کلسیم و منیزیم موجود در آب سخت (آب سنگین) است. ایجاد رسوب بر روی شیرآلات علاوه بر این که زیبایی شیرآلات را از بین می برد و همچنین باهث زشتی شیرآلات می شود ، باعث اختلال در فشار آب و عملکرد شیرآلات بهداشتی نیز می شود. اما سوال اصلی اینجا است که چگونه رسوب شیرآلات را پاک کنیم و گرفتگی شیراهرمی را نیز برطرف کنیم ، تا ظاهر اصلی زیبای شیر را نیز داشته باشیم. بسیاری از افراد فکر می کنند برای این که بخواهند رسوب را پاک کنند باید از مواد شیمایی قوی استفاده کنند ، اما امروزه در این مقاله قرار است به شما بگویم که اصلا اینجوری نمی باشد. شما می توانید در خانه خود و با استفاده از موادی همچون سرکه سفید ، مایع ظرفشویی و جوش شیرین به آسانی می توانید رسوب گیری شیر اهرمی و رسوب زدایی داخل شیر را خودتان به تنهایی و در خانه انجام دهید.. در این مقاله از بلاگ سایت جهان تاپ قرار است به صورت کامل با روش های خانگی رسوب زدایی شیرآلات خود را یاد بگیرید به همین دلیل تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پاک کردن رسوب شیرآلات
از بین بردن رسوب شیرآلات تنها با روش های خانگی!

رسوب شیرآلات و گرفتگی شیراهرمی

در واقع رسوب یعنی تجمع مواد معدنی همانند کلسیم و میزیم بر روی سطوح مختلف. آب شهری دارای املاح طبیعی و مواد معدنی بوده است که با گذشت و مرور زمان، در اثر جاری شدن از شیر آب ، سفیده هایی مانند شوره بر سطح و البته در داخل شیر بر جای می گذارد.. در مناطق شهری که دارای سختی آب بالا یا میزان املاح موجود می باشد رسوب شیرآلات با سرعت بالاتری اتفاق می افتد. اگر رسوب در مدت طولانی بر روی شیرآلات باقی بماند و آن را تمیز نکنید باعث فشار کم شیر اهرمی و یا گرفتگی شیر اهرمی نیز می شود که به همین دلیل توصیه می شود هر چه زودتر رسوب شیرآلات خود را پاک کنید.. همچنین شما اگر بخواهید گرفتگی شیر اهرمی خود را نیز برطرف کنید می توانید به آسانی و با برطرف کردن رسوب مشکل خود را حل کنید.

رسوب شیرآلات و گرفتگی شیراهرمی
از بین بردن رسوب شیرآلات تنها با روش های خانگی!

رسوب گیری شیرآلات اهرمی

حذف کردن رسوب شیرآلات ، یکی از مهم ترین دلایل برای حفظ درخشانی و زیبایی شیرآلات می باشد. جرم گیری شیرآلات و رسوب زدایی شیرآلات می تواند به آسانی و تنها با روش های خانگی و با کمک موادی مانند سرکه سفید ، مایع ظرفشویی و جوش شیرین صورت بگیرد. توصیه می شود رسوب گیری شیر اهرمی ، بسته به میزان سختی آب ، در مدت زمان مناسب صورت بگیرد تا از سفت شدن بیش از حد و زیاد رسوب بر روی شیرآلات جلوگیری شود. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که برای رسوب گیری شیرآلات هرگز سطح آن را با اسکاچ زیبر و یا سیم ظرشویی نتراشید، چرا که اگر این کار را انجام دهید قطعا به آبکاری شیر صدمه خواهید زد.

رسوب گیری شیرآلات با استفاده از سرکه

یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین مواد برای رسوب گیری سرکه بوده است. چرا که سرکه به دلیل داشتن قدرت پاک کنندگی بالای در از بین بردن رسوب شیرآلات دارد و همچنین به آبکاری شیرآلات شما هیج صدمه ای وارد نمی کند که می تواند گزینه ای فوق العاده برای از بین بردن رسوب شیرآلات باشد. برای این که رسوب گیری شیرآلات با سرکه را انجام دهید باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. در قدم اول شما باید گرد و خاک شیرآلات را با استفاده از دستمالی نخی که مرطوب هم باشد بگیرید.
  2. آب و سرکه را نسب مساوی به هم در ظرف بریزید (2 قاشق غذا خوری سرکه سفید را در 20 میلی لیتر آب باید حل کنید)
  3. حلوه ای تمیز را به صورت کامل در محلول آب و سرکه نیز قرار دهید تا به خوبی محصول جذب حوله نیز شود.
  4. سپس حوله را به دور بخش های مورد نظر شیرآلات که دارای رسوب می باشد بپیچانید و فشار دهید تا به صورت کامل رسوب به حوله نیز بچسبد.
  5. بعد از آن شما باید تقریبا 1 ساعت صبر داشته باشید تا سرکه بکم کم رسوب را درون خود حل کند
  6. بعد از گذشت 1 ساعت حوله را از دور شیر باز کنید و با دستمال نخی و یا اسفنجی به نرمی بر روی بدنه شیر بکشید تا تمام رسوبات به خوبی و به صورت کامل پاک شود. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر فشار بیش از حد به شیر بیاورید باعث خش افتادن بر روی شیرآلات شما می شود.
  7. اگر مراحل قبل را طی کردید و رسوبات هنوز باقی مانده بود باید دوباره مراحل قبل را تکرار کنید (از مرحله 1 تا 6 تکرار شود تا به خوبی پاک شود).
  8. در انتها که رسوب ها به صورت کامل پاک شد شیرآلات را به خوبی آبکشی کنید و با یک حوله نرم نخی آ را خشک کنید.

رسوب گیری شیرآلات با استفاده از جوش شیرین و مایع ظرفشویی

استفاده از جوش شیرین و مایع ظرفشویی یکی دیگر از روش های رایج برای پاک کردن رسوب شیرآلات اهرمی بوده است. جوش شیرین و مایع ظرفشویی می توانیم بگویم که در تمامی خانه ها موجود می باشد و برای استفاده از آن ها برای پاک کردن رسوب شیرآلات می توانید مراحل زیر را طی کنید:

1- در قدم اول شما باید مقداری آب گرن را در کاسه ای بریزید.

2- حدود 1 الی 2 قاش غذا خوری را در آب گرم به خوبی حل کنید

3- اسفنج نرمی را به مایع به دست آمده آغشته کنید و بر روی رسوب های به وجود آمده شیرآلات بکشید. در این مرحله نباید با فشار بالا اسفنج را بر روی شیرآلات بکشید چرا که احتمال دارد باعث به وجود آمدن خش برروی شیرآلات شود.

4- شیرآلات را به خوبی آبکشی کنید و بعد از آن به خوبی خشک کنید

5- اگر در این مرحله مشاهده کردید که رسوب ها به خوبی پاک نشده است باید مقداری جوش شیرین را در دوقاشق غذا خوری آب گرم حل کنید تا ترکیبی خمیری را بتوانید به دست آورید.

6- این خمیر را باید با استفاده از یک مسواک کهنه بر روی بخش های که رسوب دارد بکشید

7- بعد از آن باید 5 الی 10 دقیقه صبر داشته باشید تا رسوب ها به خوبی از شیرآلات جدا شود

9- برای پاک کردن رسوب درز ها می توانید از یک نخ دندان 30 سانتی متری استفاده کنید.

10- بعد از آن باید شیرآلات را با آب سرد به خوبی شستشو دهید و با حوله یا پارچه نخی آن را خشک کنید.

رسوب گیری شیرآلات با استفاده از جوش شیرین و مایع ظرفشویی
از بین بردن رسوب شیرآلات تنها با روش های خانگی!

جمع بندی

شما در این مقاله به صورت کامل یاد گرفتید که رسوب به وجود آمده بر روی شیرآلات خود را با استفاده از روش های خانگی پاک کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که برای پاکسازی شیرآلات آن را محکم نکشید چرا که باعث به وجود آمدن خش بر روی شیرآلات می شود. همچنین شما می توانید جدید ترین مدل های شیرآلات با قیمت مناسب از فروشگاه آنلاین جهان تاپ نیز خریداری کنید.

خرید انواع شیر آۀات از فروشگاه انلاین جهان تاپ

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *