از رومیزی خریداری کنیم یا گاز فردار

گاز رومیزی خریداری کنیم یا گاز فردار؟ تفاوت میان این دو گاز چیست

گاز رومیزی خریداری کنیم یا گاز فردار؟ تفاوت میان این دو گاز چیستمی توان گفت که اجاق گاز هسته اصلی هر آشپزخانه ای نیز بوده است و این که شما فکر کنید آشپزخانه بودن گاز کارایی نیز دارد غیر ممکن بوده است، اما با بروز علم شکل و طرح و نوع کارایی گاز ها بسیار بروز تر و متفاوت تر نسبت به گذشته شده است. امروزه علاوه بر استفاده از اجاق گاز برای درست کردن غذاهای گرم و لذیذ نیز به عنوان یکی از المان ها برای زیبایی آشپزخانه استفاده می شود.

در حال حاضر دونوع گاز نیز وجود دارد که 1 نوع آن گاز رومیزی بوده است و نوع دوم آن گاز فردار بوده است و مشتریان یکی از این 2 نوع را انتخاب می کند. ما در این مقاله از بلاگ جهان تاپ گاز رومیزی بهتر است یا گاز فردار ، به مهم ترین تفاوت میان این دو نوع گاز پرداخته ایم تا شما بتوانید بهترین نوع را نیز خریداری کنید.

خرید گاز رومیزی یا خرید گاز فردار بهتر است؟

برای این که شما بتوانید خرید ایده عال داشته باشید ، در قدم اول باید تفاوت این دو نوع گاز و جنبه های مختلف آن ها را نیز باهم بررسی کنیم.

طراحی و ساختار اجاق گاز

گاز رومیزی خریداری کنیم یا گاز فردار : گاز فردار از اولین نوع گاز ها بوده است که در زمان گذشته تمام خانواده ها از این نوع گاز ها برای خانه خود نیز استفاده می کردند . گازفردار دارای پایه بلندی نیز می باشد که علاوه بر این که بسیار محکم می باشد و هیچگونه لغزنده ای را ایجاد نمی‌کند ، نظارت بر روی غذا در گاز فردار کار آسان تری بوده است و همچنین شما می تواتید این نوع گاز را بسیار آسان تر تمیز کنید.

تنها معایب این نوع گاز در مقایسه با گاز رومیزی این می باشد که حجم بسیاری از آشپزخانه شما را نیز اشغال می کند . گاز رومیزی ، یک اجاق گاز با طراحی یکپارچه و بدون لبه و حاشیه بوده است و به عبارتی گازی بسیار جمع و جور می باشد. در نظر داشته باشیم که برای اشپزخانه هایی که ابعاد کوچکی دارند استفاده از این نوع گاز توصیه می شود. این نوع گاز فضای کمی از آشپزخانه شما را اشغال می کند و در عین حال زیبایی بسیاری را برای آشپزخانه شما به ارمغان می‌آورد. در گاز های فردار اتصالات و لوله های گاز اکثرا قابل رویت می باشد و به همین دلیل از زیبایی آشپزخانه شما کاسته می شود.

از نظر طراحی ساختار گازهای فردار یک لول به دلیل داشتن فر از گاز های رومیزی سر تر و برتر می باشد. چرا که بسیاری از خانواده ها ممکن است برای پختن مواد غذایی مختلف اعم از کیک ، گوشت گریل شده ، مرغ بریان و… نیاز به فر داشته باشند که گاز فردار برای این نوع خانواده ها گزینه ای بهتر می باشد. که مهم ترین عیب گاز رومیزی این می باشد که هیچ فری در آن تعبیه نشده است. افرادی که به گاز رومیزی علاقه دارند و دوست دارند تا نقطع ضعف آن را پوشش دهند می توانند از ترکیب گاز رومیزی و فر توکار استفاده کنند.

طراحی و ساختار اجاق گاز
گاز رومیزی خریداری کنیم یا گاز فردار

عملکرد و کنترل حرارت

گاز رومیزی خریداری کنیم یا گاز فردار : اجاق گاز های رومیزی به دلیل پیشرفت علم خلق شده اند از لحاظ عملکرد پیشرفته تر نیز می باشند. دستگیره ها و کنترل های آن بسیار روان و نرم بوده است و در انواع گازی ، برقی و گازی برقی نیز در بازار موجود می باشد. این نوع گاز ها همچنین دارای چندین عملکرد داخلی همانند سنسور و زنگ هشدار برای جلوگیری از سوختن غذا نیز در این نوع گاز تعبیه شده است.

گازهای رومیزی به نسبت فردار مدرن تر بوده است و چند شعله نیز برای کنترل شعله داخلی و خارجی به صورت جداگانه به شما نیز ارائه می شود. این نوع ویژگی برای این می باشد که شما بتوانید با دمای بسیار مناسب تر غذای خود را بپزید . سر شعله های رومیزی دارای دوام و ماندگاری بسیار بالایی بوده است و به دلیل این که از جنس چدن می باشند ، رسانه فوق العاده گرمای دارند.

از طرفی دیگر گازهای فردار دارای کارایی آسان می باشد اما این نوع گاز ها بسیار پیشرفته نیز نمی باشد. شما با خرید گازهای فردار می توانید غذا های با پخت و پز معمولی را درست کنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید غذا برای مدت زمان بهینه ای بر روی اجاق گاز فردار قرار بگیرد تا از سوختن غذا جلوگیری کنید. کنترل حرارت در اجاق گازهای فردار بسیار محدود بوده است و بر خلاف گازهای رومیزی آلارمی و سنسوری در آن قرار نگرفته است. به همین دلیل می باشد که همه چیز باید به صورت دستی نیز کنترل شود تا به بهترین شکل صورت بگیرد.

نصب و راه اندازی اجاق گاز

نصب و راه اندازی اجاق گازفردار بسیار آسان بوده است و تنها شما نیاز است آنها را به لوله گاز متصل کنید و بعد از آنها استنفاده کنید.شما می توانید گازهای فردار را نیز جا به جا کنید و به جایی دیگر نیز منتقل کنید. همچنین این نکته را باید در نظر داشته باشید که گازهای فردار دارای وزن سنگینی می باشند اما باز هم جا به جایی آن ها کار دشواری نمی‌باشد.

اما گاز های رومیزی در مقایسه با گاز های فردار نصب آن ها کار ساده ای نیز نمی باشد و به دلیل این که تمام اتصالات آنها به صورت توکار نصب می شود توصیه می شود از یک نیروی متخصص نیز استفاده کنید. و همچنین اگر نصب یا جا به جایی اشتباه انجام شود امکان دارد به کابینت و طراحی آشپزخانه شما نیز آسیب وارد نمی‌کند .

نصب و راه اندازی اجاق گاز
گاز رومیزی خریداری کنیم یا گاز فردار

تمیز کردن اجاق گاز

گاز رومیزی خریداری کنیم یا گاز فردار : تمیز کردن اجاق گازهای فردار نسبتا آسان می باشد ، شما می توانید قسمت های فلزی و سر چدنی و قسمت هایی که از گاز نیز جدا می شود را جدا کنید و آنها را به صورت جداگانه نیز شستشو دهید. همچنین بدنه و ولوم های حرارتی به راحتی می توانید با یک ماده تمیز کننده و دستمال مناسب نیز تمیز کنید.

اما اگر شما می خواهید گاز رومیزی را نیز تمیز کنید باید دقت بسیاری نیز داشته باشید. دقت و توجه بیشتر به این دلیل می باشد که سطوح سرامیکی و گازی روی میز رومیزی بسیار حساس تر نیز می باشد و خراش های جزئی نیز ممکن است سطح را خراب کند. مشعل ها و تکیه گاه نسبتا ثابت بوده است و شما نمی توانید آنها را جدا کنید. البته این نکته را بدانید که تمیز کردن سطوح گاز رومیزی کار دشواری نبوده است و با یک ماده تمیز کننده و دستمال مرطوب ، شما می توانید کار را نیز به آسانی انجام دهید . البته این نکته را در نظر داشته باشید به دلیل سطوح ظریف باید کار با احتیاط کامل انجام شود.

ایمنی اجاق گاز

گاز رومیزی خریداری کنیم یا گاز فردار : از نظر ایمینی هر کدام نیز نکات مثبت خود را دارند . اجاق گاز های فردار به دلیل این که ایستاده هستند و بر روی پایه نیز قرار دارند و از سطح کابینت فاصله مناسبی دارند ، در مقابل گاز های رومیزی با کابینت تماس مستقیم نیز دارند، امنیت بهتری دارند، چرا که اگر دستگیره ها یا کنترل ها به صورت تصادفی دستکاری و یا لمس شوند ، می تواند منجر به آتش سوزی شود و در صورتی که کنترل نشود می تواند باعث آتش سوزی جدی شود.

البته گاز های رومیزی به دلیل استفاده از ترمو کوپل از بروز چنین اتفاقاتی نیز جلو گیر می‌کند. ترموکوپل قطعه ای می ابشد که در زمانی که شعله خاموش شود به دلایل مختلفی همچون سر رفتن غذا یا وزیدن باد ، جریان خروجی گاز را قطع می کند . و وظیفه اصلی ترموکوپل این می‌باشد که جریان گاز را بدون روشن بودن شعله قطع کند. به همین دلیل اگر می خواهید از لحاظ امنیتی خیالی آسوده داشته باشید ما به شما خرید اجاق گاز رومیزی را پیشنهاد می دهیم.

ایمنی اجاق گاز
گاز رومیزی خریداری کنیم یا گاز فردار

قیمت اجاق گاز ها

اجاق گازها از لحاظ قیمت ، بسته به نوع و کارایی که دارند متفاوت هستند ، اما با توجه به این موضوع که اجاق گاز های مبل ها یا ایستاده از فر برخوردار هستند ، به همین دلیل قیمت بالاتری نیز دارد . دلایل مختلفی می باشد که بر روی قیمت اجاق گاز نیز تاثیر گذار می باشد اعم از کشور ، برند ، تعداد شله و… که بر وی قیمت نیز تاثیر گذار می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین ها