جستجو
Close this search box.
نظافت سرویس بهداشتی و حمام

مهم ترین نکات و ترفند ها برای نظافت سرویس بهداشتی و حمام

نظافت سرویس بهداشتی و حمام یکی از مهم ترین چالش هایی که معمولا در نظافت خانه با آن روبه رو هستیم ، نیز می باشد. محیط دشتویی به دلیل نوع کاربری که دارد و استفاده زیادی که از آن می شود ، محلی می باشد که دائما دارای باکتری زیادی بوده است. و همچنین به دلیل استفاده زیاد از آب ، جرم و باکتری های سختی بر روی سطوح سرویس بهداشتی یا حمام بر جا می گذارد.

از آنجایی که نظافت حمام و سرویس بهداشتی برای هر خانه مهم و ضروری نیز بوده است، و به دلایل مختلفی تمیز کردن حمام و سرویس بهداشتی برای بعضی ها می تواند کمی چالش پذیر باشد. به همین دلیل یادگیری ترفندهایی برای تمیز کردن می تواند برای شما بسیار سودمند باشد . به همین دلیل قرار است ما در این مقاله از بلاگ جهان تاپ ترفند های مهمی را برای تمیز کردن حمام و تمیز کردن دستشویی استفاده کنید و کار خود را سریع تر و آسان تر کنید.

تمیز کردن دستشویی و حمام

بسیاری از ما با تمیز کردن سرویس بهداشتی کاملا آشنا هستیم و روش های مخصوص خودمان را برای نظافت داریم . اما برای نظافت سرویس بهداشتی و نظافت حمام ترکیب مواد ها و ترفندها مختلفی وجود دارد که می تواند کار ما را بسیار آسان کند. در ادامه قرار است با انواع تمیز کننده در قدم اول آشنا شویم و بعد از آن ترفند هایی بسیار کاربردی را به شما نیز معرفی خواهیم کرد.

این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که جنس محصولاتی و تجهیزاتی که در حمام و سرویس بهداشتی نیز تهیه کرده اید بر روی بهداشت و نظافت بسیار تاثیر گذار نیز می باشد. به همین دلیل باید بسیار دقت داشته باشید قبل از خرید به جنس آن ها بسیار دقت داشته باشید. به طور مثال اگر از چینی آلات بهداشتی مجهز به لعابکاری آنتی باکتریال استفاده کنید ، نظافت و تمیز کاری برای شما نیز بسیار آسان می شود.

بهترین مواد برای شستشو و نظافت حمام و سرویس بهداشتی

برای پیدا کردن بهترین مواد برای نظافت در ابتدا باید مواد را به دو دسته طبیعی و مواد شیمیایی نیز تقسیم بندی کنید. ترکیب طبیعی را حتی شما با ترکیب مواد می توانید درست کنید. مواد شیمیایی نیز مواد شوینده ای هستند که در بازار موجود می باشد و شما خودتان در خانه نمی توانید آنها را درست کنید. مواد طبیعی که برای تمیز کردن دستشویی و حمام می توانید از آن ها استفاده کنید ، عبارت‌اند از:

مواد شوینده طبیعی برای تمیز کردن کاشی سرویس بهداشتی و حمام

  • نمک
  • جوش شیرین
  • سرکه
  • آّ‌ب‌لیمو

مواد شوینده شیمیایی

  • وایتکس کلرین
  • مایع جرم گیری سرویس بهداشتی و حمام
  • شوینده های چند منظوره
  • مایع سفید کننده غلیظ

مهم ترین لوازم مورد استفاده برای نظافت سرویس بهداشتی و حمام

زمانی که شما به صورت کامل با مواد های شوینده چه طبیعی و شیمیایی نیز آشنا شده اید ، الان باید موارد و وسایل مورد نیاز برای شستشو را بررسی کنیم :

  • دستکش پلاستیکی
  • فرچه و یا برس کف‌شوی
  • بطری خالی ( برای اسپری)
  • پارچه تمیز
  • دستمال یا پارچه میکروفایبر
  • تی میکرو فایبر
  • تی زمین شوی
  • یک لیوان خالی
  • دستمال مرطوب کننده
  • نخ دندان
  • کیسه پلاستیکی
  • مواد شوینده (طبیعی و یا شیمیایی)
مهم ترین لوازم مورد استفاده برای نظافت سرویس بهداشتی و حمام
مهم ترین نکات و ترفند ها برای نظافت سرویس بهداشتی و حمام

بهترین ترفند ها برای تمیز کردن حمام و سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی و حمام دارای اجزاء متفاوتی نیز می باشد ، که نظافت آن ها هرکدام مخصوص خود می باشد. به طور مثال در فضای سرویس بهداشتی بخش کاشی ها و دوغاب ، روشویی و شیرآلات ، کاسه توالت و فلاش تانک ، توالت فرنگی ، دیواره ها و… وجود دارند. ما در این روش ها به شما یاد می دهیم که چگونه تمام اجزاء را به خوبی نیز تمیز کنید.

1- روش تمیز کردن دوغاب حمام و سرویس بهداشتی با استفاده از وسایل خانگی بسیار ساده

تمیز کردن کف دستشویی و حمام به دو قسمت نیز تقسیم بندی می شود:

  • تمیز کردن کردن کاشی های حمام و سرویس بهداشتی
  • تمیز کردن دوغاب سرویس بهداشتی و حمام یا به عبارتی تمیز کردن درز میان کاشی ها

دوغاب یکی از بهترین مکان ها برای رشد باکتری ها نیز بوده است که نظافت دوغاب در حمام و سرویس بهداشتی دارای اولویت بسیار مهمی نیز می باشد . زمانی که دوغاب در میان کاشی ها به کثیفی آغشته شود (جدا از آلودگی) ظاهر تمام سرویس بهداشتی و یا حمام شما را کدر می کند و کثیف نیز نشون می دهد . برای این که دوغاب حمام و سرویس بهداشتی را تمیز کنید باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برس کف‌شوی را به سفید کننده به خوبی نیز آغشته کنید
  2. سپس با استفاده از آن زمین را به خوبی شستشو دهید
  3. سپس بعد از آن که تمام کف سطح زمین و کاشی ها را استفاده از برس به سفید کننده آغشته کردین در مرحله بعدی باید کف را با همان برس و تمیز شده اش به خوبی کف را شستشو دهید

نکته مهمی که در این روش حتما باید در نظر داشته باشید این می باشد که هنگام کار حتما باید درب حمام و یا سرویس بهداشتی را باز گذاشته و تهویه هوا نیز روشن باشد چرا که آسیبی به دستگاه تنفسی شما نرسد.

2- تمیز کردن سقف دستشویی ،کف ، دیوارها و پیشخوان روشویی

از دیگر قسمت های مهم سرویس بهداشتی که بسیار نظافت آن ها مهم می باشد سقف دستشویی ،کف ، دیوارها و پیشخوان روشویی نیز می باشد . برای تمیز کردن این اجزاء شما نیز می باید مراحل زیر را دنبال کنید :

1- در قدم اول شوینده چند منظوره را در یک بطری خالی بریزید

2- سپس آن را بر روی قسمت هایی که مورد نیاز شما می باشد اسپری کنید

3- بعد از آن که به خوبی اسپری کردین شما باید آب داغ را در قسمت روشویی یا دوش را باز کنید تا در محیط مقداری بخار تولید شود

4- سپس شما باید سریعا آب را بسته و از محیط خارج شوید

5- به مدت 20 دقیقه به خوبی درب سرویس بهداشتی و یا حمام خود را ببندید ، چرا که این کار رو انجام دهید به خوبی مواد شوینده که اول اسپری کرده اید با بخار آغشته می شود

6- در آخرین مرحله تمام اجزاء آن به همراه کف سرویس ، با استفاده از پارچه ای تمیز یا تی میکروفایبر نیز به خوبی تمیز کنید

3- تمیز کردن انواع توالت ها

یکی از مهم ترین و اساسی ترین قسمت ها در تمیز کردن دستشویی نظافت توالت نیز می باشد. می توانیم به جرئت بگویم که کثیف ترین و پر از میکروب ترین قسمت هر سرویس بهداشتی توالت نیز می باشد. برای این که شما بتوانید توالت خود را تمیز کنید می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در قدم اول شما باید یک فنجان جوش شیرین را در کاسه توالت بریزید
  • بعد از آن باید چند دقیقه ای صبر داشته باشید و بعد گذشت مدت زمانی باید با فرچه ای مناسب کاسه توالت را به خوبی شستشو دهید و بعد از آن سیستم تخلیه آب یا همان فلاش تانک را فعال کرده تا کاسه توالت به خوبی تمیز شود
  • این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که اگر بعد از این که فلاش تانک را فعال کردین اما بازم به خوبی تمیز نشد می توانید با استفاده از شیلنگ مخصوص توالت استفاده کرده تا بتوانید آن را به خوبی تمیز کنید.
تمیز کردن انواع توالت ها

4- نظافت کاسه روشویی

کاسه روشیی هم نیز از سری مواردی می باشد که بسیار پر استفاده بوده است و شما می توانید امروزه در اکثر سرویس بهداشتی ها آن را مشاهده کنید . همچنین در بعضی از حمام ها هم از کاسه روشویی نیز استفاده می شود . برای تمیز کردن دستشویی و تمیز کردن حمام به هیچ عنوان روشویی را شما نمی توانید فراموش کنید. برای این که بتوانید روشویی خود را تمیز کنید کافی است سرکه سفید یا جوش شیرین را به مقدار نیاز (بر اساس اندازه کاسه) داخل آن بریزید، و چند دقیقه ای را نیز صبر داشته باشید و بعد با آب داغ شستشو دهید.

پایان مقاله نظافت سرویس بهداشتی و حمام

تمیز کردن دستشویی و تمیز کردن حمام یکی از مهم ترین قسمت های برایب نظافت هر خانه به شما می رود. بسیاری از ما با نکاتی که از دیگران یاد گرغته ایم به تمیز کردن سرویس بهداشتی و یا حمام خود می پردازیم.

اما ممکن است در هنگام نظافت در هر کدام از قسمت های مختلف نیز مشکل داشته باشیم ، چرا که تمیز کردن بعضی از قسمت ها پر از چالش می باشد. و شاید هم به دلایل که توضیح دادیم خودمان قسمت های از نظافت حمام و یا نظافت سرویس بهداشتی را نادیده بگیریم ، به خیال آن که این قسمت ها هیچ ارتباطی با باکتری ندارند و نیازی به نظافت نداشته باشد.

ما در این مقاله به صورت کامل شما را با نظافت آشنا کردیم ، هم با ابزار های مورد نیاز برای نظافت حمام و سرویس بهداشتی هم مواد مورد نیاز و سعی کردیم در این مقاله چالشی که شما با نظافت داشته اید را به حداقل برسانیم.

جهت خرید محصولات بهداشتی و باکیفیت برای حمام و سرویس بهداشتی خانه خود، به فروشگاه اینترنتی جهان تاپ سربزنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین ها

رفع تمامی مشکلات فلاش تانک یا سیفون

آموزش کامل نصب شیر حمام | نکات مهم در نصب شیر حمام

10 مدل فلاش تانک(سیفون) ارزان

آموزش نصب دوش حمام در 10 دقیقه