انواع روش ها و نکات برای نظافت روشویی کابینتی

نظافت روشویی ها کار بسیار سختی هم نبوده است ، اگر هم جنس روشویی شما از جنس پی وی سی نیز باشد کار بسیار آسان تری نیز دارید. تمیزی و نظافت برای اکثر خانم ها قابل اهمیت بوده است و همچنین وسواسی بسیاری نیز نسبت به نظافت نیز دارند، که یکی از مهم ترین قسمت ها برای نظافت حمام و سرویس بهداشتی نیز بوده است.

توصیه می‌شود نظافت حمام و سرویس بهداشتی به صورت منظم و مرتب در یک فاصله زمانی کوتاه انجام شود تا سریع تر آلودگی ها را از بین ببرید و نیازی بناشد از شوینده های قوی استفاده کنید چرا که همان ها در طول زمان باعث اسیب رسیدن به لوازم شما نیز می‌شود.

همچنین نظافت روشویی نسبت به سایر قسمت های سرویس بهداشتی سختی کم تری نیز برای شما دارد . در این مقاله از بلاگ جهان تاپ ، بهترین نکات را برای نظافت روشویی آموزش خواهیم داد تا بتوانید روشویی خود را برق بیاندازید.

انواع مختلف روشویی

امروزه در بازازتنوع در روشویی ها بسیار بالا بوده است که به همین دلیل هر فردی بسته به سلیفه خود و بودجه خود می‌تواند روشویی موردنظرش را خریداری کند.

روشویی های چینی ، روشویی های سنگی و روشویی های کابینیتی از انواع روشویی های موجود در بازار بوده است که مرتیال هرکدام از آنها با یک دیگر متفاوت بوده است و برای نظافت انها توصیه می‌شود از روشی استفاده کنید تا آسیبی به روشویی شما وارد نشود.

از بین تمامی روشویی ها و مدل ها نظافت روشویی ها پی وی سی آسان تر و راحت تر بوده است. توصیه می شود قبل از نظافت تمامی لوازم و اکسسوری های سرویس بهداشتی مانند جا مایع ، جا صابونی ، قفسه ها و آویز از اطراف روشویی دور کنید تا به مواد شوینده آغشته نشوند و دچار مشکل نشوند.

نظافت روشویی کابینتی به صورت کامل با آب

نظتافت روشویی به صورت کامل با آب

اگر شما هم حوصله و زمان برای شست و شو و نظافت را به صورت تخصصی ندارید ، روشویی پی وی سی را به شما پیشنهاد می‌دهیم چرا که این نوع جنس ضد آب بوده است و شما می‌توانید به آسانی و تنها با آب شیلنگ را بر روی آن گرفته و نظافت را انجام دهید.

اما این مدل نظافت معایب خودش را هم نیز دارد چرا که باعث می‌شود بیش از حد آب استفاده کنید وباعث اسراف آب نیز می‌شود و احتمال دارد یراق های مورد استفاده در کابینت زنگ بزند.

نظافت قسمت کابینت دار روشویی

اگر شما به صورت مرتب و در یک بازه زمانی کوتاه روشویی خود را تمیز کنید ، دیگر با انبوده لکه و جرم ها سروکار نخواهید داشت. اگر اینگونه باشد شما می‌توانید تنها مقداری با آب گرم و پودر رختشویی یا مایع دستشویی می‌توانید به آسانی لکه ها و کثیفی ها را از بین ببرید، توصیه می شود قبل از شروع کار از یک دستکش مناسب نیز استفاده کنید.

شما در ابتدا باید مقداری آب ولرم را روی روشیی بریزید بعد از آن کمی مایع یا پودر را روی اسفنج خود بریزید و اسفنج را به خوبی روی کاسه روشویی بکشید . این نکته را در نظر داشته باشید که کاسه های روشویی بسیار حساس هستند و توصیه می شود که از اسفنج حتما استفاده کنید.

اگر از اسکاج و یا سیم های ظرفشویی استفاده کنید ، باعث می‌شود که بر روی روشیی شما خط و خش نیز ایجاد شود. بعد از آن باید ۵ دقیقه حداقل صبر داشته باشید و بعد با آب ، کف ها را به خوبی آب بکشید و با دستمالی خشک رطوبت روی روشیی را نیز بگیرید تا هیچ لکه آبی بر روی روشیی باقی نماند.

این روشی که بالاتر گفتیم برای نظافت های سنگین بسیار مناسب بوده است و هیچ آسیبی به آن وارد نمی‌کند و سنگ را به مرور زمان کدر نمی‌کند و نظافت به خوبی نیز صورت می‌گیرد.

نظافت روشویی کابینتی با استفاده از سرکه و لیمو

نظافت روشویی کابینتی با استفاده از سرکه و لیمو

یکی از بهترین روش ها که شما می‌توانید روشویی خود را تمیز کنید بدون آن که از مواد شیمیایی نیز استفاده کنید ، از مواد طبیعی مانند لیمو و سرکه نیز بوده است. بعد از این که روشویی را با سرکه و لیمو آغشته کردین ، چند دقیقه صبر داشته باشید ، سپس با استفاده از یک اسفنجی که خیس باشد روشویی را به صورت کامل پاک کنید و در آخر هم با استفاده از آب روشویی را به صورت کامل پاک کنید.

نظافت کاسه روشویی با استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین از سری پودر ها بوده است که سریع و به خوبی در آب حل می‌شود، برای همین توصیه می‌شود قبل از ریختن جوش شیرین ، روشویی به آب آغشته کنید ، بعد از آن مقداری جوش شیرین را بر روی آن بریزید ، مدت کوتاهی صبر داشته باشید و بعد از آن روشویی را با آب شستشو دهید.

نظافت کاسه روشویی با استفاده از جوش شیرین

در صورتی که لکه ها و جرم ها روی سنگ روشویی شما زیاد باشد و رنگ آن به زرد تغییر کرده باشد ، استفاده از جوش شیرین را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اللبته این نکته را هم در نظر داشته باشید ، جوش یرین ، آبلیمو و سرکه خود اسید نیز دارند و در مدت طولانی اگر روی روشیی بماند باعث می شود به لعاب آنها آسیب وارد شود.

در زمان نظافت سرویس بهداشتی حتما در را باز نگه دارید تا آسیبی به شما وارد نشود و سلامت شما در امان باشد و همچنین استفاده از ماسک و دستکش را نیز فراموش نکنید.

نکته پایانی

توصیه ما به شما این می باشد که نظافت سرویس بهداشتی را نگذارید بسیاری طولانی شود چرا که در این صورت شما باید از مواد شیمایی یا طبیعی بیشتری استفاده کنید که همین دلیل باعث می‌شود در مدت زمان طولانی به روشویی شما نیز آسیب وارد شود . اگر لکه ها و جرم ها سخت و زیاد بود توصیه می شود از روش جوش شیرین استفاده کنید چرا که سخت ترین جرم ها را هم از بین می‌برد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین ها

هزینه خرید شیرآلات چقدر است؟
من مورد محتوا هستم برای تغییر این متن روی دکمه ویرایش کلیک کنید. Lorem ipsum dolor sit amet، consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus، luctus غیره ullamcorper mattis، pulvinar dapibus leo.
خرید آنلاین قطعات یدکی شیرآلات به چه صورت است؟
من مورد محتوا هستم برای تغییر این متن روی دکمه ویرایش کلیک کنید. Lorem ipsum dolor sit amet، consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus، luctus غیره ullamcorper mattis، pulvinar dapibus leo.
ارسال خرید شیرآلات طی چند روز انجام می شود؟
من مورد محتوا هستم برای تغییر این متن روی دکمه ویرایش کلیک کنید. Lorem ipsum dolor sit amet، consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus، luctus غیره ullamcorper mattis، pulvinar dapibus leo.
کجا می توانم مشاوره تلفنی برای خرید شیرآلات داشته باشم؟
محتوای آکارئون

سوالات متداول

شبکه های اجتماعی جهان تاپ