0

نظافت حمام در سریع ترین زمان به بهترین شکل ممکن

نظافت حمام در سریع ترین زمان
بازدید 96

نظافت حمام و تجهیزات آن هم مانند بقیه بخش‌های خانه قواعد و قوانین خاص خود را دارد که رعایت آن‌ها به بهتر و سریع‌تر تمیز شدن محیط و همچنین افزایش طول عمر تجهیزات حمام کمک ویژه‌ای می‌کند. اگر به دنبال راه‌های ویژه و سریع برای تمیز کردن حمام و تجهیزات مختلف آن هستید در این مقاله همراه ما باشید.

قطعاً یکی از مشکلات بزرگی که شما در منزلتان با آن موجه شده‌اید تمیزکردن حمام و سرویس بهداشتی است. کاری سخت که وقت زیادی را هم از شما می‌گیرد. ولی دیگر قرار نیست مثل قبل سختی بکشید؛ برای شما مقاله‌ای آماده کردیم که قرار است در آن روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که از شر این مشکلات خلاص شوید. اگر شما هم به دنبال نظافت حمام و دستشویی در کمترین زمان هستید تا انتهای این مقاله از سایت شودر همراه ما باشید.

رابطه مستقیم نظافت و آرامش

نظافت و تمیزی یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی هرشخص است. همه افراد در طول روز به‌طور مداوم سعی می‌کنند نظافت و تمیزی را چه از نظر شخصی و چه از نظر محیطی، رعایت کنند. رعایت نظافت نه‌تنها شما را از مواردی همچون بیماری‌ها دور می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا حس خوبی نسبت به محیط و وسایلی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، داشته باشید.
در مورد نظافت حمام و تمیز کردن سرویس بهداشتی نیز تمامی این‌ها صادق است. برای مثال استحمام در حمامی را تصور کنید که بر روی وان آن جرم بسته و یا گوشه سرامیک‌های دیواره آن کثیف شده‌ و شیرآلات به طور کامل رسوب بسته‌اند. حتی تصور حمام کردن در چنین حمامی سخت و اذیت کننده است چه برسد به اینکه واقعاً قصد استحمام در این حمام را داشته باشید‌.

در نتیجه می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های منزل که خستگی روح و جسم را از بدن دور می‌کند، حمام است که باید به نظافت آن توجه ویژه‌ای شود‌.

شعبده بازی کنید!

برای شما شاید سؤال شود؛ شعبده بازی کنیم‌؟ چطور‌؟ همان‌طور که می‌دانید شعبده بازی امری است که در آن قرار است از کمترین امکانات و در سریع‌ترین زمان ممکن، کاری خارق‌العاده یا نشدنی انجام‌ شود. ما نیز در ادامه این مقاله قصد داریم به شما روش شعبده‌بازی و تردستی تمیزکردن حمام را آموزش دهیم.
می خواهیم با کمترین و ساده‌ترین وسایلی که برای هر شخصی در دسترس است، در سریع‌ترین زمان ممکن کار نظافت حمام را انجام دهیم؛ پس اگر شما هم قصد نظافت حمام را دارید در ادامه کار همراه ما باشید.

نظافت سرویس بهداشتی

همان‌طور که می‌دانید امروزه به علت سهولت در استفاده و موارد پزشکی، در بسیاری از منازل از سرویس‌های توالت فرنگی استفاده می‌شود که البته برخی نیز در این بین توالت فرنگی‌های خود را در داخل فضای حمام قرار می‌دهند. در این بخش قصد داریم در مرحله اول از شر جرم‌ها و لکه‌های سرویس بهداشتی راحت شویم و به تمیزکردن سرویس بهداشتی بپردازیم.


روش اول: جوش‌شیرین و آبلیمو

در این روش ابتدا جوش‌شیرین را در درون یک ظرف می‌ریزیم و از طرف دیگر آب را با مقداری آبلیمو مخلوط می‌کنیم. ترکیب آب و آبلیمو را با جوش شیرین مخلوط کرده تا ترکیب به‌دست‌آمده به صورت یک خمیر یکدست تبدیل شود. حال خمیری که درست کرده‌ایم را بر روی سطح توالت می‌ریزیم و آن را با دستمال، اسفنج و یا برس (فرچه مخصوص شست و شوی توالت) بر روی سطح توالت می‌کشیم. پس از پخش شدن کامل خمیر، ۲۰ دقیقه صبر می‌کنیم و توالت را آب‌کشی می‌کنیم و در کمترین زمان تأثیر باور نکردنی این ترکیب را می‌توانید بر روی سطح توالت خود ببینید.

روش دوم: جوش‌شیرین و سرکه‌سفید

در این روش نیز همانند روش قبلی، جوش‌شیرین و سرکه را با یکدیگر مخلوط کنید تا مخلوط حاصل خمیری شکل شود. سپس خمیر را روی سطوح بکشید و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه سرویس را آب‌کشی کنید. در این روش علاوه بر تمیزی از بوی بد نیز، راحت می‌شوید.

روش سوم: سرکه سیب و آب‌لیمو

با استفاده از ترکیب سرکه سیب و لیمو، زردی و جرم سنگ توالتتان را از بین ببرید؛ سرکه سیب و لیمو را در ظرفی با هم مخلوط کنید؛ پس از ترکیب این دو، محلول مخلوط شده را برای تمیزکردن سرویس بهداشتی روی سطوح بریزید و آن را روی لکه‌های زرد توالت توسط برس توالت بکشید تا خوب تمیز شود. بعد از ۱۰ دقیقه سطح را آب‌کشی کنید.
اگر جرم سطح زیاد باشد، می‌توانید این کار را دوباره تکرار کنید تا سطح توالت شما کاملاً سفید و براق شود و درست مثل روز اول شود.

روش چهارم: جوش شیرین، نمک و سرکه سفید

در این روش ابتدا جوش‌شیرین و نمک را با هم مخلوط می‌کنیم و آن را به وسیله برس توالت روی لکه‌های سیاه می‌کشیم. استفاده از این روش تأثیر بسزایی در پاک‌کردن لکه‌های سیاه توالت شما دارد. پس از کشیدن نمک و جوش شیرین سرکه سفید را روی قسمت‌هایی که نمک و جوش‌شیرین ریخته‌ایم می‌پاشیم. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر می‌کنیم و با آب‌گرم و برس توالت هم‌زمان سطح را تمیز می‌کنیم.

تمیزکردن وان حمام

به منظور نظافت وان حمام در ابتدا باید سطح داخلی وان را از هرگونه گرد و خاک تمیز کنید که می‌توانیم این کار را با کشیدن یک دستمال مرطوب شده با آب انجام دهیم. پس از اتمام گردگیری اگر قصد تمیز کاری وان حمام به صورت خانگی و با وسایل ساده را دارید، در ابتدا وان را با یک پارچه و یا اسفنج، خوب با سرکه سفید بشویید و سرکه سفید را به تمام نقاط وان بزنید. به محض اینکه تمام سطح وان را با سرکه آغشته کردید باید روی سطح آن نمک بپاشید.

بعد از اینکه نمک را بر روی سطح وان ریختید، کمی صبرکنید تا ترکیب نمک و سرکه سفید کار خود را انجام دهند و پس از مدتی سطح را به خوبی آب‌کشی کنید تا اثری از محلول بر روی سطح نماند. این کار علاوه بر تمیزکردن سطح وان جرم‌ها و رسوباتی که در داخل لوله‌های خروجی وان هستند نیز تأثیر می‌گذارد و بوی بد وان حمام را دفع می‌کند.

“از آنجایی که برخی از افراد ممکن است از بوی سرکه خوششان نیاید می‌توانید برای رفع بوی سرکه از اسانس نعنا استفاده کنید و حمامتان را به بوی نعنا معطر کنید.”

اگر با مواد شوینده شیمیایی نظافت می‌کنید بخوانید!

قطعاً کار با مواد شوینده شیمیایی خطراتی را به دنبال دارد که شما به طبع، باید برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و خطر، ایمنی کار را حفظ کنید. اگر از مواد شوینده شیمیایی برای نظافت حمام و یا تمیزکردن سرویس بهداشتی استفاده می‌کنید، بهتر است در گام اول از سلامت پوستتان در برابر این مواد محافظت کنید.
مواد شوینده شیمیایی می‌توانند در طولانی مدت پوست دست شما را از بین ببرند و حتی برخی از این مواد مثل اسیدهای ضعیف به صورت لحظه‌ای تاثیر می‌گذارند؛ پس با این تفاسیر، حتماً قبل از کار از یک دستکش پلاستیکی برای نظافت استفاده کنید. مشکل بعدی که در هنگام کار با مواد شوینده شیمیایی ممکن است با آن مواجه شوید، خطر ترکیب مواد شیمیایی با یکدیگر است.
اگر شما هم این تصور را دارید که می‌توانید با ترکیب کردن چند ماده شوینده با هم سطح حمامتان را تمیزتر کنید، بهتر است بگوییم اشتباه کرده‌اید. ترکیب کردن مواد شیمیایی با یکدیگر نه تنها سطح را تمیزتر نمی‌کند، بلکه ممکن است گازهایی از این ترکیب خارج شود و یا ترکیب این مواد با هم واکنش ‌دهند و سلامتی شما را به خطر بیندازند. از ترکیب مواد شیمیایی شوینده با هم جدا خودداری کنید.

نظافت شیرآلات داخل سرویس بهداشتی و حمام

تمیزکاری شیرآلات یکی از مهم‌ترین بخش‌های نظافت سرویس بهداشتی و نظافت حمام به حساب می‌آید و از آنجایی که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است تیم شودر برای شما یک مقاله با موضوع رسوب‌زدایی شیرآلات تهیه کرده است که شما می‌توانید با مطالعه این مقاله به صورت جامع و کامل با نحوه تمیزکاری شیرآلات آشنا شوید.
در کنار تمام این‌ها ما خبر خوبی برای شما داریم. در بالا به شما گفتیم آماده شعبده هستید؟ شعبده را می‌توانید در شیرآلات شودر ببینید. چرا؟ زیرا شیرآلات شودر با توجه به کیفیت بالای ساخت، کنترل کیفیت دقیق، استفاده از رنگ‌های الکترواستاتیکی در برخی شیرآلات و استفاده از مواد اولیه مرغوب کار تمیزکاری را برای شما راحت کرده‌اند.
شیرآلات شودر رسوب نمی‌بندند و علاوه بر این به سادگی تمام در کمترین زمان ممکن تمیز می‌شوند. اگر شما هم از تمیزکاری و کیفیت شیرآلات منزلتان خسته شده‌اید حتماً به صفحه محصولات شودر سر بزنید. پیشنهادهای ویژه ای برای شما در این قسمت از سایت قرارگرفته است.

تمیز کردن آینه حمام

از زمان‌های قدیم تا همین لحظه، بشر همیشه به دنبال دیدن نتیجه کاری که انجام می‌دهد بوده‌است. در استحمام و نظافت هم نتیجه کار را تنها می‌توان در آینه دید. برای همین آینه بخش دائمی و جدایی ناپذیر یک حمام لوکس بوده‌است. برخی از ما همیشه با مشکلاتی مثل زنگ زدگی، لکه‌های سخت آینه و از همه این‌ها بدتر با بخارکردن آینه مواجه شده‌ایم. ولی بعد از مطالعه این قسمت از مقاله دیگر خبری از بخار آینه و لکه‌های سخت نخواهد بود. یک روش سر‌ی برای تمیز کردن آینه حمام وجود دارد.
روشی که مواد لازم جهت انجام آن در تمامی خانه‌ها پیدا می‌شود ولی افراد زیادی هستند که از آن خبر ندارند. راه حل مشکل شما استفاده از خمیر دندان است. یک دستمال بردارید. آن را با آب به خوبی مرطوب کرده و بشویید.
هم‌زمان مقداری خمیردندان یا خمیر ریش‌تراش را به وسیله دستمال بر روی آینه بکشید و پس از پوشاندن کامل سطح آینه آن را به خوبی تمیز کنید. در آخرین مرحله کافی است به کمک آب و یک دستمال دیگر آینه را بشویید. حالا دیگر نه خبری از لکه‌های سخت است نه تا مدتی آینه شما بخار می‌کند.

کلام پایانی

در این مقاله شما با مواردی همچون نظافت حمام و سرویس بهداشتی آشنا شدید. یاد گرفتید با روش‌های خانگی چگونه سنگ دستشویی را تمیز کنید و در آخر به مواردی همچون تمیزکاری شیرآلات و تمیزکردن آینه پرداختیم.
پس اگر این مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید، دیگر از دردسرهای نظافت سرویس بهداشتی راحت شده‌اید؛ زیرا راه تمیزکردن سریع و آسان حمام را برای شما و به روش‌های خانگی به صورت کامل شرح دادیم. امیدوارم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد و همچنین شما می‌توانید در قسمت بلاگ سایت شودر هر اطلاعاتی در زمینه شیرآلات و مواردی چون حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه و … را به دست بیاورید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *