0

معرفی انواع واشرها و کاربرد انواع واشر

معرفی انواع واشرها و کاربرد انواع واشر
بازدید 990

انواع واشر کاربرد های بسیار متنوعی و بسیار گسترده ای نیز دارد ، که شما می توانید از واشر ها در زمینه یراق ، پیچ مهره و دیگر موارد نیز دارد. واشر قطعه ای به شکل دیسک بسیار کوچک نیز بوده است که از این نوع محصول برای پخش شدن بار میان پیچ و مهره نیز استفاده می‌شود.

همین پخش بار باعث می‌شود باعث جلوگیری از لغزش و خوردگی پیچ و مهره ها و همچنین باعث افزایش طول عمر آن ها می شود که صرفه اقتصادی نیز دارد.

در این مقاله از بلاگ جهان تاپ قرار است به صورت کامل شما را با انواع واشر ها به صورت کامل نیز معرفی کنیم و کاربرد واشر ها هر کدام را به صورت کامل نیز با شما در میان می‌گذاریم.

انواع کاربرد واشرها

زمانی که پیچ در اجسامی نرمی مانند چوب فرو می رود باعث ایجاد شکستگی در آنها می‌شود. در این صورت برای این که شما بتوانید بار را به صورت مساوی نیز پخش کنید کافیست از واشرها نیز استفاده کنید.

از مهم ترین کاربرد های دیگر واشر می توان به ایجاد فاصله در هنگام اتصال نیز اشاره داشته باشیم. بعضی از زمان ها می باشد که شما نمی‌توانید تا آخر در سطح مورد نظر خود را وارد کنید و یک فاصله بسیار کم میان پیچ و جسم ایجاد می‌شود که شما برای این که بتوانید این فاصله را پر کنید می‌توانید به آسانی نیز از واشر ها استفاده کنید.

همچنین شما می توانید از واشر برای جلوگیری از ورود و خروج آب از درز استفاده کنید یا به اصطلاح برای آب بندی نیز می‌توانید استفاده کنید.

همچنین این محصول فوق العاده و پر کاربرد در اتصالات لوله آب و مایعات دیگر در لوله های مختلف نیز دارای کاربرد بسیار بوده است.

انواع مختلف واشر

واشر دارای انواع مختلفی دارد و همچنین دارای جنس های مختلفی بوده است و همچنین دارای قطر های خروجی و ورودی مختلفی بوده است . سایز و جنس واشر با توجه به نوع پیچ و نوع کاربرد تعیین می‌شود.

واشر تخت یا ساده

واشر تخت یا ساده
واشر تخت یا ساده

این کالا رایج ترین و ساده تری نوع در بازار بوده است. این واشر برای افزایش استحکام اتصال و همچنین ایجاد فاصله نیز مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید انوع واشر تخت را از فروشگاه آنلاین جهان تاپ نیز خریداری کنید.

واشر تخت ضربه گیر

واشر تخت ضربه گیر
واشر تخت ضربه گیر

این نوع هم یک نوع واشر تخت به حساب می‌آید اما دارای مساحت بیشتری نیز بوده است و همچنین خاصیت ضربه گیری بیشتری نسبت به واشر های تخت ساده دارد که می‌تواند گزینه ای بهتر برای استفاده باشد. از این واشر عموما برای اتصال بر روی فلزات نرمی مانند آلومینیوم ، ورق های فلزی نازک و چوب نیز استفاده می‌شود.

واشر فلزی

این محصول از نوعی دیگر بوده است که دارای خاصیت فنری می‌باشد. این محصول گزینه ای عالی برای گرفتن ارتعاشات بوده است. ساختار این واشر به گونه ای بوده است که دارای یک شیار بوده است و سطح واشر را به قسمت مجزا نیز تقسیم می‌کند که همیشه یکی از آنها بالاتر نیز قرار دارد.

واشر فلزی
واشر فلزی

واشر منحنی

واشر منحنی
واشر منحنی

از نوع دیگر واشرهای فنری می تواند به واشر منحنی نیز اشاره داشته باشیم که در دو جهت نیز می چرخد و یک شکل موج مانند ایجاد می‌کند. این واشر از ظرفیت بار و انحراف کافی نیز برخوردار بوده است. از این نوع واشر به طور معمول برای بالشتک و یا اسپینر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

واشر بلویل یا واشر مخروطی

واشر بلویل یا واشر مخروطی
واشر بلویل یا واشر مخروطی

این نوع هم نوع دیگری از واشر فنری بوده است و از دو طرف نیز تولید می‌‎شود و قابلیت این را دارد تا نیرو های بسیار سنگی نرا با انحراف بسیار کوچک نیز پشتیبانی کند.

واشر قفل کننده یا قفلی

واشر قفل کننده یا قفلی
واشر قفل کننده یا قفلی

این نوع واشر خود دارای زیر مجموعه های دیگری بوده است:

  • واشر قفل کننده دندانه داخلی: این واشر در بیرون از خود دارای دندانه بوده است و از این نوع بیشتر برای کار هایی با فشار کم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد . همچنین نام دیگر آن واشر قفل کننده ستاره داخلی هم بوده است.
  • واشر قفل کننده دندانه خارجی: این نوع برعکس قبلی در خارج از خود نیز دندانه دارد و برای این که شما بتوانید از آن استفاده کنید ، به سطح مقطع بیشتری نیز نیاز دارید و می‌تواند بار بسیار سنگین تری را نیز تحمل کند. نام دیگر این نوع واشر قفل کننده ستاره خارجی نیز بوده است.
  • واشر قفل کننده گوه‌ای: این مدل در سطح وسط خود دارای گوه بوده است و به همین دلیل بوده است که به آن واشر گوه ای نیز گفته می‌شود. از این واشر زمانی استفاده می شود که شما نیاز به ارتشاعات بسیار بالا داشته باشید و آن زمان است که شما می‌توانید از این واشر نیز استفاده کنید.

واشر برجسته

واشر برجسته
واشر برجسته

این نوع واشر شکلش به طوری بوده است که یک سمت آن برآمده بوده است و طر دیگر آن دارای فرو رفتگی بوده است ، و به همین دلیل است که پیچ به آسانی و کامل در داخل آن فر رفته است. این نوع واشر بیشتر جنبه تزئینی و زیبایی دارد.

واشر سیل کننده

واشر سیل کننده
واشر سیل کننده

این نوع واشر از نوع بسیار پر کاربرد بوده است و در لایه زیرین خود لایه ای به نام نئوپرون را دارا می باشد. شما می توانید از این نوع واشر برای آب بندی کردن و جلوگیری از ورود و خروج آب و هوا در انواع محل های گوناگون نیز استفاده کنید.

واشر لب پر

واشر لب پر
واشر لب پر

می توان گفت این واشر شبیه به واشر تخت بوده است با این تفاوت که در یک سمت خود دارای بریدگی بوده است ، و از این نوع واشر در محل های مورد استفاده قرار می گیرد که دارای فضای کمی باشد استفاده می شود.

واشر مربعی

واشر مربعی
واشر مربعی

واشر مربعی یکی دیگر از انواع واشر ها بوده است ، که تفاوت آن با مدل های قبلی خود این می باشد که تمام سطح آن مقطعبوده است که به شکل مربع بوده است و برای این که بتوانید اتصال محکم تری نیز داشته باشید از این نوع واشر استفاده می شود.

خرید واشر

زمانی که شما میخواهید واشری را نیز خریداری کنید باید حتما نکات زیر را مورد نظر و بررسی قرار دهید:

  • همان طور که در ابتدا مقاله گفتیم واشر ها دارای انواع مختلف بسیاری نیز بوده است، به همین دلیل بوده است که باید بسته بنه نیاز خود و کارایی خود واشر مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • عدم وجود اضافه یا پلیسه های فلزی
  • مقاومت و استحکام بالا
  • به جز واشر مربعی الباقی واشر ها سطح منحنی داشته است و هیچ گونه تیزی ندارند
  • جنس واشر: همان طور که تنوع زیادی در واشر ها بوده است جنس آنها هم دارای تنوع بسیاری می‌باشد . برخی از عبارت ها و نوشته های بر روی واشر نشانگر جنس و متریال آن ها بوده است . متریال های استلنتس استیل با گرید A4 و A2 در برابر محیط های خورنده دارای مقاومت بسیار بالا بوده است . البته باید بدانید که گرید A4 در برابر محیط های نکم دار و آب دریا مقاومت بالاتری دارد. نوع دیگری از واشر ها موجود می باشد که از لاستیک تهیه و تولید شده است که به آنها واشر لاستیکی نیز گفته می‌شود ، و همچنین از این نوع واشر ها اکثرا در مکان های که رطوبت بالایی دارد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • آبکاری محصولات از نوع فلز باشد

قیمت واشر

واشر ها بر اسا نوع کاربرد خود ، دارای قیمت های گوناگونی بوده است . عموما واشر های تخت از سایر مدل ها قیمت ارزان تری دارند ، و همچنین از مهم ترین عواملی که بر روی قیمت واشر تاثیر گذارد ، سایز واشر یا همان قطر داخلی و قطر خارجی واشر نیز می باشد.

شما می توانید برای خرید واشر و انواع مختلف آن به فروشگاه آنلاین جهان تاپ سری بزنید چرا که دارای بهترین قیمت و کیفیت بوده است و همچنین امکان مرجوعی نیز برای شما فراهم بوده است تا در صورت بروز مشکل می توانید آن را مرجوع کنید و به همین دلیل خیال شما از خرید کاملا آسوده نیز باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *