شیرآلات ساختمانی چگونه تولید می‌شوند؟

شیرآلات ساختمانی چگونه تولید می‌شوند؟

مقدمه

تولید شیرآلات ساختمانی در سالهای اخیر در ایران پیشرفت خوبی داشته است. طبق آمار به دست آمده نزدیک به هفتصد برند در این حوزه فعالیت دارند که بسیاری از آنها خود را ملزم به رعایت استانداردهای لازم برای ساخت شیرآلات نمی دانند.

بسیاری از شرکت هایی که در تولید شیرآلات ساختمانی فعالیت دارند، به صورت مونتاژکاری فعال بوده و از واحد طراحی بی بهره هستند. در ضمن این شرکت ها فاقد دستگاه های مورد نیاز، متخصصین با تجربه و غیره می باشند. در این نوشتار سعی می شود تا مراحل تولید شیرآلات را توضیح داده و درباره جنس این محصولات با شما گفتگو کنیم. مطالعه این متن می تواند به خوبی شما را در هنگام خرید بهترین و مناسب ترین محصول یاری نماید.

شیرآلات ساختمانی چگونه تولید می‌شوند؟

برآورد هزینه برای تولید شیرآلات بهداشتی

برای تولید شیرآلات بهداشتی قبل از هرکاری باید هزینه های آن را مورد بررسی قرار داد. بررسی هزینه های مربوط به تاسیس خطوط تولید شیرآلات باعث می شود تا در بین راه با مشکلات مالی مواجه نشوید. متخصصان این حوزه قبل از شروع کار به اندازه و قدرت خط تولید می پردازند. حجم تقاضای بازار مورد بررسی قرار می گیرد.

همچنین، تامین تجهیزات و ماشین آلات تولید شیرآلات ساختمانی از مهمترین مراحل تولید این نوع محصول می باشد. دستگاه های ریخته گری، تمیز کننده، آزمایشگاهی و بسته بندی از جمله تجهیزاتی هستند که باید خریداری شوند. تامین مواد اولیه مانند فلز برنج، استیل ضد زنگ، آلومینیوم، قلع و سرب از دیگر مراحل تولید شیرآلات می باشند.

انتخاب متخصصین مورد نیاز در این حوزه باید با دقت بالایی صورت پذیرد. هزینه حقوق و دستمزد کارگران از دیگر مراحل مهم در این زمینه است. کارگران ریخته گر، تمیز کننده و پرسنلی که محصول را بسته بندی می کنند و تکنسین های آزمایشگاه کیفیت از جمله متخصصین این کارخانه ها می باشند.  در نهایت اینکه حتما باید هزینه های جانبی مانند حمل و نقل را نیز در نظر گرفت.

دستگاه های مورد نیاز برای تولید شیرآلات ساختمانی

صنعتگران برای تولید شیرآلات ساختمانی به دستگاه های ویژه ای نیاز دارند. شیرآلات بهداشتی به صورت اتوماتیک و با کمک دانش و تجربه متخصصین صورت می گیرد. در خطوط تولید این محصول از کامپیوتر نیز برای کنترل و هدایت ماشین آلات کمک می گیرند. در ادامه به برخی از تجهیزاتی که در ساخت شیرآلات به کار می روند، اشاره می کنیم.

  • دستگاه تولید بدنه شیر به روش ریخته گری
  • ماشین ساخت قطعات آب بندی
  • دستگاه پولیش قطعات درشت
  • ماشین مخصوص برای پولیش قطعات کوچک و ریز

مراحل تولید شیرآلات ساختمانی

مراحل  تولید شیرآلات ساختمانی شامل مراحل مختلفی است. تمامی این مراحل زیر نظر واحد کنترل کیفیت طی می شود و کیفیت مراحل و محصولات تولیدی مورد ارزیابی قرار می گیرند. این امکان وجود دارد که در یک کارخانه، برخی مراحل به صورت دستی یا مکانیزه طی شوند. در ادامه به بررسی مراحل تولیدی شیرآلات ساختمانی می پردازیم.

  • طراحی قالب
  • تزریق پلاستیک
  • تثبیت قطعات
  • تراشکاری
  • تمیزکاری

طراحی قالب

اولین مرحله از مراحل تولید شیرآلات ساختمانی، طراحی قالب است. در این مرحله شکل نهایی شیرآلات ساختمانی توسط طراحان و به وسیله قالب های اولیه مشخص می شود. طراحی این قالب ها با بالاترین میزان دقت، صورت می گیرد. این طراحی می تواند به وسیله کامپیوتر و نرم افزارهای خاصی انجام شود. استفاده از تکنسین ها و طراحان قابل یکی از ویژگی های شرکت های ممتازی است که محصولات با کیفیت می سازند.  

تزریق پلاستیک

در دومین مرحله، مواد پلاستیکی به درون قالب ریخته شده و قطعات پلاستیکی شیرآلات تولید می شوند. در درون بدنه فلزی شیرآلات شاهد قطعات پلاستیکی هستیم که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

خوب است بدانید، جنس به کار رفته شده در شیرآلات، از جنس سرب خشک یا از فلز برنج می باشد. فلز برنج کیفیت و دوام شیرآلات را تضمین می کنند. برنج مانع ورود سرب به آب شده و پوسیدگی در محصول را کاهش می دهد. فلز برنج توسط دستگاه های ویژه ای ریخته گری شده و آماده ورود به مرحله تثبیت قطعات می شود.

تثبیت قطعات

تثبیت قطعات سومین مرحله از تولید شیرآلات ساختمانی، می باشد. در این مرحله قطعات ترزیق شده به یکدیگر متصل می شوند. این مرحله نیز میزان دقت بالایی را می طلبد و با کمک دستگاه های خاصی انجام می گیرد. قطعات در این مرحله آماده می شوند تا به وسیله دستگاه های ویژه ای تراشکاری شوند.

تراشکاری یکی از مراحل تولید شیرآلات ساختمانی

 در ادامه قطعات پس از اینکه به هم متصل شدند، آماده می شوند تا به صورت نهایی خود تراش داده شوند. در این مرحله دستگاهها به همراه تکنسین های ورزیده و با تجربه با دقت بالایی محصول را تراشکاری می کنند. کوچکترین خطا در این مرحله باعث از بین رفتن کیفیت محصول می شود.

تمیزکاری

بعد از اینکه محصول تراش داده شد، نوبت آن می رسد که مراحل تمیزکاری روی آنها اجرا شود. در این مرحله شیرآلات به نهایت زیبایی و کیفیت خود دست پیدا می کنند. پس از این مرحله محصول آماده است تا برای بسته بندی آماده شود. در این مرحله نیز کنترل کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است. شیرآلات ساختمانی قبل از اینکه بسته بندی شوند از نظر مقاوم بودن مورد بررسی قرار می گیرند. شیرآلات ساختمانی طلایی رنگ، سفید رنگ، کروم و …  باید در برابر ضربه، فشار، گرما و سرما، شوک و غیره مقاوم باشند. تولید این محصولات باید مطابق با استانداردهای معتبر جهانی صورت گیرد.

جمع بندی

در این متن به بررسی مراحل تولید شیرآلات ساختمانی پرداختیم. شرکت های بسیاری اقدام به تولید شیرآلات کرده و هر روزه حجم زیادی از این محصول وارد بازارهای مصرفی می شوند. اما تنها تعداد کمی از این کارخانه ها طبق معیارهای جهانی دست به تولید شیرآلات بهداشتی می زنند.

یکی از فروشگاه های معتبری که ارائه دهنده شیرآلات درجه یک ساختمانی است، جهان تاپ می باشد. در این مجموعه شما شاهد انواع مختلف شیرآلات با کیفیت بهداشتی هستید. شیرآلات طلایی آریانا، شیرآلات سفید رنگ و … از جمله محصولاتی هستند که در این وب سایت فروشگاهی معرفی و عرضه می شوند. ناگفته نماند، صفحه اینستاگرامی جهان تاپ نیز ارائه دهنده و معرفی کننده انواع مختلف محصولات بهداشتی ساختمانی و قطعات یدکی مورد نیاز است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین ها

از کجا میتوانم خرید کنم؟
شما بامراجعه به وبسایت جهان تاپ می تواند قیمت های بروز محصولات ما را مشاهده کنید و ثبت سفارش کنید.
خرید آنلاین قطعات یدکی شیرآلات به چه صورت است؟
پس از وارد شدن به وبسایت جهان تاپ میتوانید قطعه مورد نظر را سرچ کنید و یا  از دسته بندی مورد نظر قطعات مورد نیاز را انتخاب کنید.توجه داشته باشید که موجودی و قیمت وبسایت جهان تاپ همیشه بروز است.
ارسال خرید شیرآلات طی چند روز انجام می شود؟
به محظ خرید شما ثبت سفارش انجام می شود روز بعد برای شما ارسال می شود و نهایتا تا 5روزکاری به دست شما می رسد.
کجا می توانم مشاوره تلفنی برای خرید شیرآلات داشته باشم؟
از طریق شماره تماس های زیر میتوانید باما در ارتباط باشید.
 
 

سوالات متداول

شبکه های اجتماعی جهان تاپ