آیا شیرآلات بهداشتی کم مصرف فشار آب را کم می‌کنند؟

آیا شیرآلات بهداشتی کم مصرف فشار آب را کم می‌کنند؟

مقدمه

آیا شیرآلات بهداشتی کم مصرف فشار آب را کم می‌کنند؟ این سوال پر تکرار بسیاری از خریداران از فروشندگان شیرآلات ساختمانی است. اگر شما نیز می خواهید بدانید شیرآلات بهداشتی کم مصرف چه نقشی در صرفه جویی آب شرب دارند، این مقاله را مطالعه کنید.

در روزگار ما اهمیت آب و مصرف صحیح آن از اهمیت بیشتری در هر دوره تاریخی برخوردار است. استفاده از تجهیزات و شیرآلات استاندارد می تواند در مصرف آب صرفه جویی شود. جهان تاپ وب سایت فروشگاهی است که در آن شیرآلات ساختمانی و قطعات آن به فروش می رسد. همچنین پاسخ بسیاری از سوالات در زمینه شیرآلات بهداشتی را می توانید در این وب سایت جویا شوید. در این متن این موضوع که چقدر شیرآلات بهداشتی قادرند به رفع بحران کم آبی موثر باشند، می پردازیم.

آیا شیرآلات بهداشتی کم مصرف فشار آب را کم می‌کنند؟ - راهنمایی خرید

آیا شیرآلات بهداشتی کم مصرف فشار آب را کم می‌کنند؟

مسلما در زمان خرید هر کالایی چند سوال مهم مطرح می شود. آیا شیرآلات بهداشتی کم مصرف فشار آب را کم می‌کنند؟ این سوال برای هر خریداری که به دنبال بهترین شیرآلات می باشد، مطرح شده است. در واقع خریدار ضمن توجه به زیبایی، اصالت و کیفیت به دنبال راه هایی است که منجر به کاهش مصرف آب نیز شود. در عین حال او می خواهد آب با فشار خوبی در اختیارش قرار گیرد. حالا باید دید آیا واقعا شیرآلات بهداشتی، ضمن کاهش مصرف آب فشار خوبی نیز دارند یا خیر.

در قبال این سوال که آیا شیرآلات بهداشتی کم مصرف فشار آب را کم می‌کنند؟ باید گفت؛ خیر! لزوما کم مصرف بودن یک شیر بهداشتی نقشی در فشار آب ندارد. در حقیقت، فشار آب در شیرآلات بهداشتی به یکی از قطعات داخلی شیر مربوط می شود. این قطعه پرلاتور نام دارد و می تواند فشار آب را تنظیم کرده و آن را با فشار قابل قبولی به بیرون هدایت کند. از همین رو می توان ادعا کرد، استفاده از شیرآلات کم مصرف می تواند ضمن جلوگیری از هدر رفت آب ، فشار آن را نیز تنظیم کند. از نظر بسیاری از طراحان شیرآلات بهداشتی، استفاده از محصولات یک وظیفه جهانی به شمار می رود.

بررسی دلایل کم نکردن فشار آب


گاهی اوقات شیرآلات بهداشتی با اینکه استاندارد بوده و طراحی صحیحی دارند اما پس از مدتی قادر به تنظیم فشار آب نیستند. دلایل کم کردن فشار آب می تواند در اندازه کارتریج و نوع پرلاتور باشد. اگر هنگام خرید شیرآلات ساختمانی از کارشناس فروش درباره این دو قطعه توضیح بخواهید، بهترین محصول را به شما پیشنهاد خواهند داد. اگر پرلاتور و دیگر قطعات داخلی شیرآلات پس از مدتی دچار آسیب یا شکست شوند یا به دلیل گچ گرفتگی مسدود شوند، کیفیت اولیه خود را از دست خواهند داد. در این صورت دیگر نباید از شیرآلات بهداشتی کم مصرف، انتظار داشت تا آب را با فشار خوبی به بیرون هدایت کنند.

در پرلاتورهایی که با طراحی Low Flow به بازار آمده اند، آب به همراه هوا از دهانه شیر خارج شده و می تواند آب را با فشار مطلوبی در اختیار کاربر قرار دهد. اگر شیری که می خرید از چنین طراحی برخوردار نباشد، می توان آن را از دلایل کم کردن فشار آب دانست. قابل ذکر است، اگر به موقع قطعات داخلی شیرهای آب را تعمیر و تعویض کنید، بر عمر و کیفیت شیرآلات ساختمان خود خواهید افزود.

نکات مهم در هنگام خرید شیرآلات کم مصرف

در هنگام خرید شیرآلات کم مصرف باید به چند نکته مهم توجه داشت. اولین نکته توجه به سر شیری است که در این نوع شیرها وجود دارد. برخی سر شیرها به صورت آبفشان طراحی شده اند. این آبفشان ها نوعی کاهنده آب بوده و در عین حال آب را با فشار خوبی به بیرون هدایت می کنند. ناگفته نماند،گاهی اوقات کم بودن جریان خروجی آب به دلیل کمبود فشار در لوله ها نیز است. همچنین اگر شیر آب در ارتفاع نامناسبی از سینک نصب شده باشد، می تواند بر فشار خروجی آب تاثیر منفی بگذارد.

همانطور که گفته شد، پرلاتور و توری های سیمی که درون لوله ها کار گذاشته شده اند می توانند جریان خروجی آب را تقویت نمایند. این قطعات بر اثر استفاده مداوم گاه کیفیت خود را از دست می دهند. در چنین شرایطی باید آنها را تعمیر یا تعویض کرد. با مراجعه به وب سایت جهان تاپ می توانید قطعات یدکی مانند پرلاتور، کارتریج و … را تهیه کنید.

کارتریج مناسب برای شیرآلات کم مصرف

برای اینکه شیرآلات بهداشتی ضمن کاهش مصرف آب، فشار جریان خروجی را نیز تقویت کنند، باید از کارتریج مناسب استفاده کنید. کارتریج قطعه ای است که در شیرآلات بهداشتی حضور دارند. قطر این قطعات متفاوت می باشد. کارتریج هایی که در بازارهای داخلی به فروش می رسند دارای سایز چهل میلیمتری با دبی بیست و دو میلیمیتری در دقیقه می باشند.

این در حالی است که کارتریج های سی و پنج میلیمتری، و بیست و پنج میلیمتری نیز در بازار به فروش می رسند. با این همه هرگز فریب نمره و عدد کارتریج را نخورید! بسیاری از کارتریج های بیست و پنج میلیمتری که دبی آنها کمتر می باشد، جریان خروجی آب بیشتری در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.

جمع بندی

طی این متن به این سوال که آیا شیرآلات بهداشتی کم مصرف فشار آب را کم می‌کنند؟ پاسخ دادیم. شیرآلات بهداشتی که با عنوان شیرهای کم مصرف به بازار فرستاده می شوند، لزوما فشار آب را کم نمی کنند. بلکه مکانیزم عمل آنها به گونه ای است که ضمن جلوگیری از هدر رفت آب به خوبی می توانند فشار آب را نیز تنظیم کنند.

در این متن به بررسی قطعاتی که در تنظیم جریان خروجی آب و فشار آن تاثیر دارند، پرداختیم. در انتها نیز خوب است گوشزد کنیم، صفحه اینستاگرامی جهان تاپ نیز شما را دعوت می کند تا با دیگر محصولات بهداشتی ساختمانی آشنا شوید. این صفحه ارائه دهنده کلیه قطعات یدکی شیرآلات بهداشتی ساختمانی است.

با تهیه هر یک از این قطعات می توانید کیفیت، عمر و ماندگاری شیرآلات ساختمان خود را تضمین نمایید. تمامی محصولاتی که توسط این وب سایت و صفحه اینستاگرامی جهان تاپ عرضه می شود دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. محصولات خریداری شده در بسته بندی ایمن و اصولی به نشانی شما فرستاده خواهند شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین ها

از کجا به صورت مستقیم میتوانم لوازم بهداشتی ساختمان سفارش دهم؟
شما بامراجعه به وبسایت جهان تاپ می تواند قیمت های بروز محصولات ما را مشاهده کنید و ثبت سفارش کنید.
جهان تاپ
خرید آنلاین قطعات یدکی به چه صورت است؟
پس از وارد شدن به وبسایت جهان تاپ میتوانید قطعه مورد نظر را سرچ کنید و یا از دسته بندی مورد نظر قطعات مورد نیاز را انتخاب کنید.توجه داشته باشید که موجودی و قیمت وبسایت جهان تاپ همیشه بروز است.
ارسال سفارشات طی چند روز انجام می شود؟
به محظ خرید شما ثبت سفارش انجام می شود روز بعد برای شما ارسال می شود و نهایتا تا 5روزکاری به دست شما می رسد.
برای مشاوره تلفنی باید با چه شماره ای در ارتباط باشم ؟
از طریق شماره تماس های زیر میتوانید باما در ارتباط باشید.
 
 
من همکار هستم چطوری میتونم لیست قیمت همکاری دریافت کنم ؟

برای دریافت لیست قیمت روزانه درخصوص قیمت های همکاری و قرید آسان بی دقدقه فقط کافیه عکس جواز کسب آدرس و فامیل مدیریت برامون داخل روبیکا بفرستید تا همیشه قیمت های بروز داشته باشید.

آموزشی که مد نظرم بود داخل مقالات وجود نداشت یا پیدا نکردم ؟
دوست عزیز اگر مطلب آموزشی مورد نظر داخل وب سایت پیدا نکردی ممنون میشم برامون از اینجا بفرستی تا آموزش موضوع مورد نظر در سریع ترین زمان ممکن براتون ساخته بشه ( ممنون که با ما همراهید )
 
 
 

سوالات متداول

شبکه های اجتماعی جهان تاپ