آشنایی با شیرآلات آشپزخانه فنر دار و شلنگدار

آشنایی با شیرآلات آشپزخانه فنر دار و شلنگدار

اگر شما اطلاع داشته باشید که شیرآلات ظرفشویی فنری و یا شیرآلات آشپزخانه شلنگدار چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند ، باعث می‌شود که شما خریدی راحت‌تر و همچنین هدفمند تر نیز داشته باشید. در واقع یکی از مهم ترین تفاوت آن دو که هر دوی آنها هم در شیرآلات لوکس نیز قرار دارد ، یکی در نوع کاربردی و دیگری در نوع سهولت استفاده بوده است.

شما در صورتی می‌توانید بهترین خرید را داشته باشید که مزایا و معایب هرکدام را بدانید و نیاز خود را سنجیده باشید و در آن صورت شما خریدی سومند خواهید داشت. به همین دلیل در این مقله از بلاگ جهان تاپ نکاتی را به شما خواهیم گفت که در خرید شما را بسیار کمک می‌کند به همین دلیل تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شیرآلات شیلنگدار و شاوری نسبت به نوع فنری قدرت مانور و انعطاف پذیری بالاتری داشته است و عملیات شستشو را برای شما بسیار آسان تر کرده است.

تفاوت شیرآلات آشپزخانه فنر دار و شلنگدار

تفاوت های میان این دو دسته از شیرآلات آشپزخانه می‌توان گفت زیاد بوده است که در ادامه مهم ترین تفاوت های آن را با هم بررسی خواهیم کرد :

  1. طراحی
  2. نوع کاربرد
  3. سهولت استفاده
  4. فضای آشپزخانه
  5. عمق لگن سینک ظرفشویی
  6. دوام و طول عمر
  7. افت فشار آب
  8. قیمت

۱ – طراحی

به شیرآلات فنری اصطلاحا pull-down و به شیرآلات شلنگدار pull-out گفته می شود. یکی از مهم ترین نکات شیرآلات فنری علم بلند با حالت ارتجاعی و فنر ریزبافت بوده است. برای این که شما بتوانید علمک ان را به حرکت درآورید باید قسمت آبریز را کمی به پایین فشار دهید تا از گیره خود رها شود و آن موقع می‌توانید حرکت دهید.

این حرکت قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را ندارد اما شما می‌توانید آن را به خوبی به سینک ظرفشویی خود نزدیک کنید که در این صورت می‌توانید سینگ ظرفشویی خود را به خوبی شستشو دهید. همچین باید بدانید که شیرآلات ظرفشویی فنری نسبتا فضای کم تری اشغال می‌کند و به همین دلیل فضای کم تری را هم اشغال می‌کند و برای سینک هایی که فضای کم تری اشغال می‌کند.

شیرآلات شلنگدار دارای یک نازل و شیلنگ نصب شده بر روی فیکسچر بوده است که این ویژگی به ان اجازه می‌دهد قابلیت جا به جایی و کششی نیز داشته باشد. شما برای این که کار شستشو آسانی نیز داشته باشد نازل و شیلنگ را از روی علم جدا کرده . این نوع شیلنگ نسبت به فنری قدرت شسشتو و انعطاف پذیری بالاتری داشته است.

۲- تفاوت شیرآلات آشپزخانه فنر دار و شلنگدار به لحاظ نوع کاربردی

کاربرد شیرآلات شلنگدار بسیار گسترده بوده است و تنها به شتسن ظروف ، میوه و… درون سینک محدود نبوده است . از انجایی که شما می‌توانید آبریز آن را از شیر جداکنید و آن را تا روی کانتر و برای پرکردن آب قابلمه ، کتری و آب دادن به گلدان های آشپزخانه و … نیز استفاده کنید.

اما شیرآلات ظرفشویی فنری تنها علم بندی دارد اما طول لوله آن کوتاه بوده است که شما می‌توانید تنها سینک ظرفشویی خود را شستشو دهید و تنها به سینک ظرفشویی محدود هستین.

۳ – سهولت استفاده

اگر از لحاظ سهولت و همچنین کنترل راحت تر و بهتری بر روی علمایات شستشو داشته باشید شیرآلات شلنگدار دارای اولویت بالاتری بوده است. چرا که این نوع شیرآلات دارای علمک کوتاهی بوده است ولی شیلنگ بلندی داشته است که می‌توانید آن را از فیکسچر خود خارج کرده و آن را بلکه تا فضای رو کانتر هم بیرون بکشید.

۴- تفاوت شیرآلات ظرفشویی فنری و شیلنگدار به لحاظ فضای آشپزخانه

شیرآلات فنری نیز دارای ابعاد بزرگی می‌باشند و به همین لحاظ برای آشپزخانه های بزرگ مناسب تر بوده است. اما اگر فضای سینک شما کوچک بوده است و سینک ظفشویی جمع و جوری دارید شیرآلات فنری گزینه ای مناسب نبوده است و توصیه می‌شود از شیرآلات شیردار نیز بهره ببرید.

۵- عمق لگن سینک ظرفشویی

شیرآلات فنری معمولا دارای گزینه های بیشتری نسبت به پاشش آب هستند . از آنجایی که علمک آنها دارای قوس بالاتری بوده است ، برای سینک هایی که عمق لگن آن ها بیشتر بوده است گزینه ای رایج تر و مناسب تر بوده است . همچنین در غیر این صورت باشد باعث پاشش آب به اطراف و خیس شدن آشپزخانه نیز می‌شود ، در صورتی که شیرآلات شیلنگ دار دارای این مشکل نبوده است.

۶- دوام و طول عمر شیرآلات ظرفشویی

از لحاظ دوام و طول عمر می‌توان گفت که شیرآلات فنری دارای طول عمر بالایی بوده است نسبت به شلنگ دار. زیرا شیرآلات شلنگدار دائما از جای خود خارج می‌شود و به همین دلیل امکان شکستن نازل بالا بوده است و ممکن است به تعمیرات نیاز داشته باشد. البته در مدل های جدید شیرآلات شیلنگدار مجهز به قفل مغناطیسی بوده است که بعد از این که آن را رها کنید به جای قبلی خود بازگشته و قفل می‌شود.

۷- افت فشار آب

یکی دیگر از معایب شیرآلات شلنگدار مسئله افت فشار آب بوده است ، به همین دلیل اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که معمولا فشار آب بالا نبوده است می‌توانید از شیرآلات فنری استفاده کنید.

۸- قیمت شیرآلات ظرفشویی فنری و شیلنگ دار

اگر از لحاظ قیمت در نظر داشته باشیم می‌توانیم بگویم که هر ۲ مدل معمولا در یک رده قیمتی قرار دارند و تفاوت زیادی با یک دیگر ندارند و بیشتر برند و ویژگی های بیشتر آنها بوده است که بر روی قیمت تاثیر گذار بوده است. به طور مثال شیر های شلنگدار شاید به لامپ ال ای دی نیز مجهز باشند برای روشنایی که همین امر باعث می‌شود بر روی قیمت نیز تاثیر گذار باشد و قیمت آن را نیز بالاتر ببرد..

جهان تاپ

امروزه علاوه بر این که شرکت های خارجی نیز در تولید شیرآلات ظرفشویی اقدام کردند و در بازار هستند ، همچنین شرکت های داخلی نیز دارد عرصه شده اند که دست به تولید شیرآلات ظرفشویی زده اند که علاوه بر کیفیت بالایی که دارد قیمت مناسبی هم نیز دارد . به همین دلیل شما می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه خود از فروشگاه جهان تاپ اقدام به خرید شیرآلات مارک ایرانی کنید که آریانا یکی از شرکت های تولید کننده داخلی پیشرو در این عرصه بوده است که علاوه بر کیفیت بالایی که نیز دارد همچنین تمامی محصولات آن ۵ سال دارای گارانتی بوده است که شما می‌توانید محصولات آریانا را از نماینده رسمی آن یعنی جهان تاپ خریداری کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین ها

از کجا به صورت مستقیم میتوانم لوازم بهداشتی ساختمان سفارش دهم؟
شما بامراجعه به وبسایت جهان تاپ می تواند قیمت های بروز محصولات ما را مشاهده کنید و ثبت سفارش کنید.
جهان تاپ
خرید آنلاین قطعات یدکی به چه صورت است؟
پس از وارد شدن به وبسایت جهان تاپ میتوانید قطعه مورد نظر را سرچ کنید و یا از دسته بندی مورد نظر قطعات مورد نیاز را انتخاب کنید.توجه داشته باشید که موجودی و قیمت وبسایت جهان تاپ همیشه بروز است.
ارسال سفارشات طی چند روز انجام می شود؟
به محظ خرید شما ثبت سفارش انجام می شود روز بعد برای شما ارسال می شود و نهایتا تا 5روزکاری به دست شما می رسد.
برای مشاوره تلفنی باید با چه شماره ای در ارتباط باشم ؟
از طریق شماره تماس های زیر میتوانید باما در ارتباط باشید.
 
 
من همکار هستم چطوری میتونم لیست قیمت همکاری دریافت کنم ؟

برای دریافت لیست قیمت روزانه درخصوص قیمت های همکاری و قرید آسان بی دقدقه فقط کافیه عکس جواز کسب آدرس و فامیل مدیریت برامون داخل روبیکا بفرستید تا همیشه قیمت های بروز داشته باشید.

آموزشی که مد نظرم بود داخل مقالات وجود نداشت یا پیدا نکردم ؟
دوست عزیز اگر مطلب آموزشی مورد نظر داخل وب سایت پیدا نکردی ممنون میشم برامون از اینجا بفرستی تا آموزش موضوع مورد نظر در سریع ترین زمان ممکن براتون ساخته بشه ( ممنون که با ما همراهید )
 
 
 

سوالات متداول

شبکه های اجتماعی جهان تاپ