تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

راهنمای قدم به قدم تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

مقدمه

در این مقاله قصد داریم درباره تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه با شما گفتگو کنیم. شیرآلات ساختمانی ممکن است دچار ایرادات متنوعی شوند؛ از فشار کم آب بگیرید تا شل شدن اتصالات شیر و چکه و نشتی آب. قطعات شیرآلات ساختمانی در صورت خراب شدن قابل تعویض هستند. با این همه اگر امکان تعمیر داشته باشند، به راحتی می توان آن ها را برطرف کرد. اگر شما هم با گرفتگی و فشار کم شیر آب روبرو هستید، این متن می تواند به شما کمک کند تا مشکلات پیش آمده را از میان بردارید.

اگر می خواهید دلایل گرفتگی شیر آشپزخانه را بدانید، ما را تا انتهای این متن همراهی کنید. در ادامه به دلایل کم شدن فشار آب، نحوه تعمیر گرفتگی پرلاتور، توری کارتریج و شیر پیسوار و …. می پردازیم.

راهنمای قدم به قدم تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

دلیل فشار کم شیر آشپزخانه چیست؟

تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه معضل بسیاری از زندگی های مدرن و امروزی است. کم شدن فشار آب در شیرهای اهرمی به خاطر دلایل متنوعی صورت می گیرد. این دلایل عبارت هستند از : مسدود شدن شیر ظرفشویی به خاطر رسوب گچ آب در قطعاتی مانند توری پرلاتور، کارتریج و شیر پیسوار و خراب شدن کارتریج. البته ممکن است افت فشار کم آب مربوط به لوله های تقسیم آب در ساختمان نیز باشد که خارج از گفتگوی ما است. با این همه اگر می خواهید در سیستم لوله کشی ساختمان شاهد گرفتگی رسوب نباشید، از سیستم فیلتراسیون کمک بگیرید.

برای تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه حتما شیرآلات اهرمی و قطعات داخلی آنها را بررسی کنید. اگر قطعات داخلی این شیرها به درستی رسوب زدایی شوند، مشکل افت فشار به خوبی از میان می رود. منظور از قطعات داخلی توری پرلاتور یا فشار شکن، توری شیر پیسوار و کارتریج و توری آن می باشد.

تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه با رسوب زدایی پرلاتور

رسوب زدایی پرلاتور یکی از راه های تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه است. پرلاتور یا آبفشان، مستعد رسوب گذاری است و به راحتی گچ آب را به خود می گیرد. همین امر به مرور زمان باعث کم شدن فشار آب می شود. اگر دقت کرده باشید، این قطعه از شبکه ها و سوراخ های ریزی ساخته شده است که می تواند به راحتی قطرات آب و هوا را از خود عبور دهد. اگر گچ آب در بین این شبکه ها رسوب کند، فشار آب به مراتب کاهش پیدا می کند.

برای تعمیر گرفتگی و فشار کم آب شیر آشپزخانه می توانید پرلاتور را باز کنید. این قسمت باید با آچار مخصوص باز شود. پس از باز شدن پرلاتور، بوش فشار شکن را با دست یا آچار فرانسه شل کرده تا از جای خود بیرون بیاید. مراقب باشید در حین باز کردن پرلاتور علمک آسیب نبیند. برای این کار حتما به دور سرشیر یک حوله بپیچید و بعد اقدام به باز کردن پرلاتور کنید.

در ادامه می توانید با مسواک کهنه و اشیاء نوک تیز گچ آب را بتراشید یا آن را داخل محلول سرکه بیندازید. پس از این که شبکه پرلاتور را تمیز کردید می توانید آن را دوباره سر جای خود برگردانید. بهتر است در این مرحله از آچار کمک نگیرید.

افزایش فشار شیر آشپزخانه با تمیز کردن توری شیر پیسوار

یکی از راه های افزایش فشار شیر آب تمیز کردن توری شیر پیسوار می باشد. اگر شیر پیسوار دارای فیلتر باشد، این امکان وجود دارد تا رسوبات و املاح ته نشین شده آب در این توری ها جمع شوند. املاح و رسوبات ته نشین شده باعث می شوند تا جلوی حجم آب را گرفته و از فشار آن کم کنند.

برای تعمیر گرفتگی و فشار کم آب شیر آشپزخانه در مرحله اول باید شیر فلکه را ببندید. سپس یک ظرف مناسب زیر شیر قرار دهید. قسمت شیار دار یا درپوش را باز کرده و توری آن را خارج کنید. پس از اینکه توری را با روش های مناسب تمیز کردید آن را دوباره به سر جای قبلی خود برگردانید. اگر این قطعه دچار شکستگی شود، می توان آن را با یک قطعه نو تعویض کرد. وب سایت جهان تاپ ارائه دهنده انواع محصولات مختلف بهداشتی ساختمانی است که می توانید اقلام مورد نظر را از آن تهیه نمایید.

چرا فشار آب  در  شیر اهرمی کم می شود؟

گاهی اوقات دلیل افت فشار ترکیدگی و نشتی در لوله های اصلی ساختمان است. حتی ممکن است در پکیج و آبگرمکن رسوب گرفتگی ایجاد شده باشد. در این صورت باید از تکنسین های ماهر و با تجربه کمک بگیرید. اما اگر کارتریج شیر اهرمی خراب شده باشد، می توانید خودتان در خانه گرفتگی شیر را رفع کرده و حجم آب در شیرآلات را افزایش دهید.

نحوه تمیز کردن کارتریج

اگر نحوه تمیز کردن کارتریج را بلد باشید، به راحتی می توانید شاهد افزایش فشار شیر آشپزخانه باشید. برای اینکار کافی است، آب را از شیر فلکه ببندید. سپس نگین علامت آب گرم و سرد را با یک پیچ گوشتی مناسب بردارید. زیر نگین یک پیچ قرار دارد که باید توسط آچار مخصوص باز شود.

حالا دسته اهرمی آماده باز شدن است. در این مرحله پوشش کارتریج را بلند کرده و بیشتر حالت تزئینی دارد. اگر آن را بر خلاف عقربه های ساعت بچرخانید می توانید کاور کارتریج را باز کنید. در مرحله بعد باید مهره نگهدارنده را باز نمایید. این مهره از جنس استیل یا برنج  یا پلاستیک ساخته می شود. این مهره را با یک آچار مناسب باز کنید.

حالا کارتریج را خارج کرده و مراقب باشید به قسمت های درونی شیر آسیبی وارد نیاید. در مرحله بعد کارتریج را تمیز کرده و در صورت نیاز آن را روغن کاری نمایید. داخل لوله را نیز بررسی کنید. اگر داخل لوله املاح و رسوب دیدید، آنها را تخلیه نمایید. تمامی قطعاتی را که باز کردید، دوباره سر جای خود برگردانید و از محکم بودن اتصالات شیر مطمئن شوید. در آخرین مرحله می توانید شیر فلکه را باز کرده و سلامت شیر را امتحان کنید.

جمع بندی

در این متن به تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه اشاره کردیم و چند راه حل برای رفع این معضل ارائه دادیم. باز کردن فیلتر شیر اهرمی، تمیز کردن توری پرلاتور و کارتریج از جمله راه های افزایش فشار آب در شیرآلات ساختمانی بودند که در این متن مورد بررسی قرار گرفتند. در انتها خوب است یاد آوری کنیم، صفحه اینستاگرامی جهان تاپ نیز انواع محصولات بهداشتی ساختمانی را حضور شما معرفی می کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین ها

از کجا به صورت مستقیم میتوانم لوازم بهداشتی ساختمان سفارش دهم؟
شما بامراجعه به وبسایت جهان تاپ می تواند قیمت های بروز محصولات ما را مشاهده کنید و ثبت سفارش کنید.
جهان تاپ
خرید آنلاین قطعات یدکی به چه صورت است؟
پس از وارد شدن به وبسایت جهان تاپ میتوانید قطعه مورد نظر را سرچ کنید و یا از دسته بندی مورد نظر قطعات مورد نیاز را انتخاب کنید.توجه داشته باشید که موجودی و قیمت وبسایت جهان تاپ همیشه بروز است.
ارسال سفارشات طی چند روز انجام می شود؟
به محظ خرید شما ثبت سفارش انجام می شود روز بعد برای شما ارسال می شود و نهایتا تا 5روزکاری به دست شما می رسد.
برای مشاوره تلفنی باید با چه شماره ای در ارتباط باشم ؟
از طریق شماره تماس های زیر میتوانید باما در ارتباط باشید.
 
 
من همکار هستم چطوری میتونم لیست قیمت همکاری دریافت کنم ؟

برای دریافت لیست قیمت روزانه درخصوص قیمت های همکاری و قرید آسان بی دقدقه فقط کافیه عکس جواز کسب آدرس و فامیل مدیریت برامون داخل روبیکا بفرستید تا همیشه قیمت های بروز داشته باشید.

آموزشی که مد نظرم بود داخل مقالات وجود نداشت یا پیدا نکردم ؟
دوست عزیز اگر مطلب آموزشی مورد نظر داخل وب سایت پیدا نکردی ممنون میشم برامون از اینجا بفرستی تا آموزش موضوع مورد نظر در سریع ترین زمان ممکن براتون ساخته بشه ( ممنون که با ما همراهید )
 
 
 

سوالات متداول

شبکه های اجتماعی جهان تاپ