راهنمای خرید سیفون – ۱۰ نکته مهم و اساسی برای سیفون کلاسیک و فانتزی

مقدمه

این متن راهنمای خرید سیفون بوده و به شما کمک می‌کند تا پیرامون خرید انواع سیفون فانتزی و کلاسیک مطالب مفیدی بیاموزید. همانطور که می‌دانید، در هر خانه و آشپزخانه‌ای وجود سیستم تخلیه فاضلاب امری واجب و ضروری است. یکی از قطعات مهمی که در سیستم‌های فاضلاب خانگی نقش موثری ایفا می‌کند، سیفون ظرفشویی و روشویی است. سینک روی کابینت آشپزخانه بدون حضور این قطعه عملا کارایی خود را از دست می‍دهد. در ادامه درباره مزایای این قطعه بهداشتی – ساختمانی با شما گفتگو می‌کنیم.

مزایای استفاده از سیفون

یکی از دلایل استفاده از قطعات سیفون در سینک‌های ظرفشویی و روشویی عدم انتقال زوائد و پسمانده‌های غذایی به شبکه فاضلاب است. سیفون دارای مخزنی است که تمامی پسماندها را در خود ذخیره می‌کند. گرفتگی سینک به این معنی است که این مخزن پر شده است. با خالی کردن مخزن سیفون در واقع شما به سلامت و بهداشت شبکه فاضلاب کمک کرده‌اید. سیفون ظرفشویی و روشویی دارای مزایایی دیگر نیز است؛ عدم انتشار بوی نامطبوع و جلوگیری از بیرون آمدن جانوران موذی مانند سوسک. اگر با شتابزدگی و عدم مطالعه راهنمای خرید قطعات سیفون، این محصول را تهیه کنید، نباید انتظار کارآمدی از این وسیله مفید را داشته باشید.

راهنمای خرید سیفون

نکات مهم در هنگام خرید انواع قطعات سیفون

حتما به نکات مهم در هنگام خرید انواع قطعات سیفون توجه داشته باشید. سیفون‌ها دارای انواع مختلفی هستند. سیفون سینک آشپزخانه با سینک روشویی متفاوت است. همچنین سیفون توالت و حمام نیز در نوع و جنس با هم تفاوت‌هایی دارند. سیفون‌ها معمولا از نظر شکل ظاهری شبیه به هم طراحی می‌شوند. با این همه، هرگز نمی‌توان سیفون روشویی را برای زیر سینک ظرفشویی استفاده کرد.

 معمولا سیفون‌های روشویی از نظر شکل ظاهری دارای تنوع بهتری هستند چون بیشتر در معرض دید افراد قرار می‌گیرند. در حالیکه سینک ظرفشویی داخل کابینت قرار گرفته و نیازی به طراحی خاصی ندارند. سیفون از نظر شکل ظاهری به سیفون روکار و توکار قابل تقسیم‌بندی است. همچنین می‌توان سیفون سینک ظرفشویی را به انواع یک لگنه و دو لنگه نیز تقسیم کرد.

 بررسی نکات مهم در هنگام خرید انواع سیفون

 توجه به نکات مهم در هنگام خرید انواع سیفون باعث می‌شود، تا بهترین محصول را خریداری کرده و از ماندگاری آن اطمینان حاصل کنید. هنگام خرید سیفون باید به ده نکته مهم توجه داشته باشید. این موارد عبارت هستند از :

  • بررسی کیفیت سیفون
  • نوع کاربری
  • وزن
  • انواع قطعات سیفون
  • خرید از فروشگاه معتبر
  • برند سیفون
  • نصب آسان سیفون
  • جنس
  • نوع
  • قیمت

نکته اول – بررسی کیفیت سیفون

کیفیت و مزایای استفاده از سیفون ظرفشویی اولین نکته مهمی است که باید هنگام خرید سیفون به آن توجه داشت. کیفیت مواد اولیه، نحوه ساخت و طراحی آن باعث می‌شود تا گاز حاصل از فاضلاب شهری به درون خانه نشت نکند. سیفون باید از مواد مرغوب و نو ساخته شده باشد تا هنگام پر شدن مخزن سیفون و باز کردن اتصالات آن دچار آسیب نشود.

نکته دوم – آشنایی با قطعات سیفون و کاربرد هر یک از آنها

نکته دیگری را که می‌توان به عنوان راهنمای خرید قطعات سیفون مد نظر قرار داد، آشنایی با قطعات سیفون و کاربرد هر یک از آنهاست. در طراحی و تولید سیفون، انواع قطعات ریز و کوچک به کار رفته است. این قطعات در کنار هم کامل کننده سیستم تخلیه فاضلاب خانگی هستند.

 آبریز سیفون سینک ظرفشویی یکی از قطعات مهمی است که در سیفون به کار می‌رود. متصل کننده T شکل نیز از دیگر قطعاتی است که در سیفون حضور دارد. زانویی سیفون، بازویی لوله تخلیه و فیتینگ اتصال دهنده از دیگر قطعاتی هستند که هنگام خرید باید از فروشنده بخواهید. هر یک از این قطعات دارای وظایف و کاربردهایی هستند که سیستم تخلیه را کامل می‌کنند.

قطعات به کار رفته در سیفون به موارد فوق محدود نمی‌شود. قسمت دنبال سیفون، شترگلویی سیفون با طرح‌های  p،  uو  s شکل، سه راهی، مهره پلاستیکی بزرگ و کوچک، لوله خرطومی و لاستیک بوگیر فاضلاب از دیگر قطعات سیفون می‌باشند.

نکته سوم – خرید از فروشگاه معتبر

خرید از فروشگاه معتبر به معنی اطمینان داشتن از کیفیت و کارایی خوب محصولی است که می‌خرید. همانطور که می‌دانید هر روز حجم زیادی از محصولات نامرغوب و تقلبی وارد بازار مصرفی می‌شود. خرید از فروشگاه‌های غیر معتبر به معنی دور ریختن پول، سرمایه و وقت شماست. فروشگاه‌هایی که سال‌ها در حوزه خرید و فروش لوازم بهداشتی فعالیت دارند، هرگز اعتبار، دانش و تجربه خود را فدای فروش جنس بی‌کیفیت نمی‌کنند. در واقع بهترین مرجع راهنمای خرید قطعات سیفون فروشگاه‌های معتبری چون «جهان تاپ» می‌باشد.

نکته چهارم – برند سیفون

اگر به دنبال خرید یک محصول با کیفیت هستید، حتما به سراغ برندهای معروف بروید. تجربه ثابت کرده است، خرید محصولاتی که توسط برندهای روز و معتبر دنیا حمایت می‌شوند، ماندگاری و کیفیت بالایی دارند. از همه مهمتر اینکه، فروشگاه‌های معتبر با خرید محصولات و کالاهای برند به کار خود وجه قانونی و اعتبار بیشتری می‌دهند. فروشگاه جهان تاپ ارائه دهنده انواع محصولات مختلف در برندهای شناخته شده است.

نکته پنجم – نصب آسان سیفون

 از دیگر نکات مهم در هنگام خرید انواع قطعات سیفون توجه به نحوه نصب آن است. توصیه کارشناسان جهان تاپ این است که همیشه مدل‌هایی را انتخاب کنید که راحت‌تر بتوان آنها را نصب کرد. برخی قطعات سیفون دارای طراحی و ساختار پیچیده‌ای هستند که برای نصب آنها نیاز است که حتما از یک نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید.

نکته ششم – توجه به جنس سیفون

متریال و جنس موادی که در ساخت سیفون مورد استفاده قرار گرفته است، از دیگر نکات مهم در هنگام خرید انواع قطعات سیفون می‌باشد. سیفون‌ها را می‌توان در دو جنس پلاستیکی و فلزی خریداری کرد. سیفون‌های پلاستیکی از نظر قیمت ارزان‌تر بوده ولی در برابر، احتمال انسداد لوله در آنها بسیار کمتر می‌باشد. با این همه لوله‌های فلزی که از جنس استیل ساخته می‌شوند، دارای طول عمر بیشتری هستند.

نکته هفتم – توجه به نوع سیفون

سیفون‌ها دارای انواع مختلفی مانند سیفون کلاسیک و فانتزی هستند. با توجه به نیازی که دارید، سیفون مناسب را خریداری نمایید. اگر قصد خرید سیفون روشویی دارید، حتما درباره نوع و کاربری سیفون  با کارشناس فروش

صحبت کنید. در زمینه خرید سیفون ظرفشویی نیز بسیار مهم است که درباره تک لگن یا دو لگنه بودن سینک اطلاعاتی به کارشناس فروش ارائه بدهید. هر یک از این موارد دارای قطعات مخصوصی بوده که دارای کاربری خاصی نیز هستند.

نکته هشتم – توجه به نوع کاربری

سیفون‌ها با توجه به انواع مختلفی که دارند، دارای کاربری‌های مختلفی نیز هستند. کاربری و شکل قطعات سیفون سینک ظرفشویی تک لگنه با دو لنگه متفاوت است. سیفون سینک روشویی نیز با آنچه که در آشپزخانه نصب می‌شود، مغایرت دارد. سیفون‌های سینک ظرفشویی دارای خاصیت چربی‌گیری در مخزن هایشان هستند که در نوع روشویی، این ویژگی دیده نمی‌شود.

نکته نهم – توجه به وزن سیفون

وزن سیفون با توجه به انواع سیفون و نوع کاربری که دارد، می‌تواند متفاوت ارزیابی شود. همچنین جنس مواد و متریال به کار رفته در آن نیز بر وزن سیفون اثر می‌گذارد. معمولا وزن سیفون‌های معمولی برای سینک ظرفشویی معادل پانصد و چهل گرم می‌باشد.

نکته دهم – قیمت سیفون

آخرین نکته از نکات مهم در هنگام خرید انواع قطعات سیفون بررسی قیمت این محصول است. پیشنهاد می‌شود از خرید محصولات ارزان خودداری فرمایید. این گونه محصولات از کیفیت لازم برخوردار نبوده و خیلی زود کارایی خود را از دست می‌دهند. جنس مواد اولیه، تعداد خروجی‌ها، لوله‌ها و قطعات به کار رفته در سیفون باعث افزایش یا کاهش قیمت این محصول می‌شود. همچنین برند نیز می‌تواند در جابجایی قیمت‌ها نقش داشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی نکات مهم در هنگام خرید انواع قطعات سیفون پرداختیم. با معرفی این قطعه و مزایایی که دارد، کمک کردیم تا مخاطب بتواند مناسب ترین سیفون را خریداری نماید. این مقاله نکات مهمی در این زمینه پیش روی مخاطب گذاشت. این موارد عبارت هستند از : بررسی کیفیت سیفون، خرید از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر و بررسی قیمت محصول و …. .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین ها

از کجا میتوانم خرید کنم؟
شما بامراجعه به وبسایت جهان تاپ می تواند قیمت های بروز محصولات ما را مشاهده کنید و ثبت سفارش کنید.
خرید آنلاین قطعات یدکی شیرآلات به چه صورت است؟
پس از وارد شدن به وبسایت جهان تاپ میتوانید قطعه مورد نظر را سرچ کنید و یا  از دسته بندی مورد نظر قطعات مورد نیاز را انتخاب کنید.توجه داشته باشید که موجودی و قیمت وبسایت جهان تاپ همیشه بروز است.
ارسال خرید شیرآلات طی چند روز انجام می شود؟
به محظ خرید شما ثبت سفارش انجام می شود روز بعد برای شما ارسال می شود و نهایتا تا 5روزکاری به دست شما می رسد.
کجا می توانم مشاوره تلفنی برای خرید شیرآلات داشته باشم؟
از طریق شماره تماس های زیر میتوانید باما در ارتباط باشید.
 
 

سوالات متداول

شبکه های اجتماعی جهان تاپ