چکه کردن شیر پیسوار

راهنمای تعمیر گرفتگی و چکه کردن شیر پیسوار

مقدمه

چکه کردن شیر پیسوار است. شیر پیسوار ، یکی از مشکلاتی که در سیستم لوله کشی ساختمان به وجود می آید است، شیر پیسوار یکی از قطعات شیرآلات ساختمانی می باشد که در مسیر لوله های ورودی آب قرار می گیرد. این قطعه موظف است فشار جریان خروجی آب را تنظیم کرده و آن را قطع یا وصل نماید.

علت خرابی شیر پیسوار به خاطر تداوم در استفاده از این شیر می باشد. به مرور زمان این قطعه کارایی خود را از دست می دهد و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می کند. این نوشتار به نوعی راهنمای گرفتگی شیر پیسوار است که کمک می کند تا در صورت خرابی بتوانید خودتان عیوب شیر را برطرف کنید. تمیز کردن شیر، تعویض فیلتر شیر پیسوار و تعویض این قطعه از جمله موضوعاتی هستند که در این متن به آنها توجه می شود.

راهنمای تعمیر گرفتگی و چکه کردن شیر پیسوار

تعمیر چکه کردن شیر پیسوار یکی از مراحل تعمیر شیرهای اهرمی به شمار می رود. خرابی این قطعه می تواند بر اثر اشکال در کارایی یا قطعات داخلی شیر پیسوار باشد. گاهی اوقات شیر پیسوار دچار گرفتگی می شود. اگر نشتی آب به خاطر آسیب دیدگی بدنه شیر باشد، تنها راه حل پیشنهادی عوض کردن شیر آسیب دیده است. آسیب دیدگی بدنه شیر پیسوار می تواند مربوط به پوسیدگی و شکستن رزوه ها باشد. در ادامه نحوه برطرف کردن گرفتگی شیر پیسوار را حضورتان توضیح می دهیم.

برطرف کردن گرفتگی شیر پیسوار

گاهی اوقات گرفتگی شیر باعث چکه کردن شیر پیسوار می باشد. در ادامه سعی می کنیم، به صورت مرحله به مرحله ایرادات را با ذکر علت و محل بروز خدمت تان شرح دهیم. گرفتگی شیر پیسوار به خاطر رسوبات گچی است. رسوب گچ می تواند روی فیلتر یا قسمت درونی شیر جمع شده و مسیر خروجی آب را بند کند. در این شرایط شما شاهد کم شدن فشار آب خواهید بود. این افت فشار در شیرهای اهرمی شدت بیشتری خواهند داشت.

برای تمیز کردن شیر و در نهایت اصلاح چکه کردن شیر پیسوار باید قطعه را باز کرد. با برداشتن پرلاتور لانه زنبوری شیر می توان به راحتی رسوبات جمع شده را تخلیه کرد و جلوی چکه کردن آب را گرفت. قبل از هر کاری توصیه می کنیم، شیر فلکه آب واحد مورد نظر را ببندید. حالا درپوش فیلتر را بردارید و درون توری شیر کمی محلول آب و سرکه بریزید. حتی می توان با یک مسواک کهنه توری را تمیز و آبکشی کنید. در انتها پس از پاکسازی توری از شن، ماسه و رسوبات گچی می توانید توری را دوباره سر جای قبلی خود برگردانید. با بستن اورینگ درپوش فیلتر کار تمام است.

تعویض کردن فیلتر شیر پیسوار

با تعویض کردن فیلتر شیر پیسوار می توان به خوبی از چکه کردن شیر پیسوار جلوگیری کرد. اگر توری شیر بر اثر پوسیدگی یا تجمع زیاد رسوبات گچی شکسته شده باشد، باید آن را عوض کنید. برای تعویض فیلتر کافی است شیر فلکه آب ساختمان را قطع کنید. سپس درپوش فیلتر را برداشته و توری آسیب دیده را با توری جدید عوض نمایید. اگر داخل شیر پیسوار گچ گرفته است، آن را با مسواک  کهنه یا شی نوک تیز تمیز کرده و توری جدید را داخل شیر قرار دهید. اورینگ درپوش را در جای قبلی خود قرار داده و درپوش را بگذارید. حالا می توانید شیر فلکه را باز کنید و از سالم بودن شیر اطمینان حاصل نمایید.

چکه کردن شیر پیسوار چگونه برطرف می شود؟

اگر چکه کردن شیر پیسوار به موقع برطرف نشود، می تواند برای شما مشکلات بیشتری را به وجود آورد. متاسفانه این خرابی بیشتر در شیرهای آب اهرمی دیده می شود . برای برطرف کردن این مشکل می توان به سه طریق اقدام کرد.

  • برطرف کردن چکه از مکان اتصال شیر به لوله آب
  • از بین بردن مشکل چکه کردن شیر از اطراف بخش شیاردار
  • بررسی مکان اتصال شیر به شلنگ پیسوار برای از بین بردن معضل چکه کردن آب

برطرف کردن چکه از مکان اتصال شیر به لوله آب

چکه کردن شیر پیسوار را می توان با بررسی مکان اتصال شیر به لوله آب از بین برد. برای اینکه این مشکل برطرف شود کافی است قبل از نصب کردن شیر اطراف رزوه را با نوار تفلون خوب پوشش دهید. نوار تفلون به خوبی مکان اتصال شیر پیسوار و لوله آب را عایق بندی می کند. اگر طی استفاده مداوم این عایق از بین رفت و مشکل نشتی به وجود آمد، می توانید دوباره شیر پیسوار را باز کرده و نوار تفلون جدیدی دور شیر ببندید.

از بین بردن مشکل چکه کردن شیر از اطراف بخش شیاردار

گاهی اوقات چکه کردن شیر پیسوار به دلیل اطراف درپوش فیلتر یا بخش شیاردار آن اتفاق می افتد. در این صورت، باید اورینگ تعبیه شده در درون فیلتر را بررسی نمایید. اگر اورینگ شکسته شده باشد، دیگر قادر به بستن اطراف درپوش نخواهد بود. از همین رو، چکه کردن آب از شیر اتفاق می افتد. در این مواقع کافی است، درپوش را برداشته و اورینگ پلاستیکی را با یک اورینگ جدید تعویض کنید.

بررسی مکان اتصال شیر به شلنگ پیسوار

مکان اتصال شیر به شلنگ پیسوار می تواند یکی از دلایل چکه کردن شیر باشد. در این صورت واشر مهره شلنگ پیسوار ممکن است دچار آسیب شده باشد. اگر مهره ای که درون شیر به کار رفته با شلنگ تناسب نداشته باشد، این اتفاق رخ می دهد. برای برطرف کردن این ایراد می توانید واشر مهره شلنگ را تعویض کنید. اگر قطرات آب از زیر دسته یا بدنه در حال چکیدن باشد، امکان تعمیر از شما سلب خواهد شد. در این صورت باید شیر پیسوار با یک نوع جدید تعویض شود.

جمع بندی

در این مقاله به ارائه چند راه حل در زمینه تعمیر چکه کردن شیر پیسوار پرداختیم. گفتیم شیر پیسوار وظیفه دارد تا جریان آب را کنترل نماید. این قطعه را می توان بر روی شیر روشویی، شیر ظرفشویی و دستگاه هایی چون ماشین ظرفشویی و لباسشویی نصب کرد. توالت فرنگی نیز از این قطعه برخوردار می باشد. در صورت نیاز به قطعات شیرآلات ساختمانی می توانید به فروشگاه اینترنتی جهان تاپ مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرامی جهان تاپ ارائه دهنده انواع مختلف محصولات بهداشتی ساختمان است. برای خرید قطعات مورد نیاز می توانید از کارشناسانی که در این وب سایت حضور دارند، کمک بخواهید. تمام قطعات ارائه شده دارای گارانتی بوده و با بسته بندی ایمن به نشانی شما ارسال می شوند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین ها

از کجا به صورت مستقیم میتوانم لوازم بهداشتی ساختمان سفارش دهم؟
شما بامراجعه به وبسایت جهان تاپ می تواند قیمت های بروز محصولات ما را مشاهده کنید و ثبت سفارش کنید.
جهان تاپ
خرید آنلاین قطعات یدکی به چه صورت است؟
پس از وارد شدن به وبسایت جهان تاپ میتوانید قطعه مورد نظر را سرچ کنید و یا از دسته بندی مورد نظر قطعات مورد نیاز را انتخاب کنید.توجه داشته باشید که موجودی و قیمت وبسایت جهان تاپ همیشه بروز است.
ارسال سفارشات طی چند روز انجام می شود؟
به محظ خرید شما ثبت سفارش انجام می شود روز بعد برای شما ارسال می شود و نهایتا تا 5روزکاری به دست شما می رسد.
برای مشاوره تلفنی باید با چه شماره ای در ارتباط باشم ؟
از طریق شماره تماس های زیر میتوانید باما در ارتباط باشید.
 
 
من همکار هستم چطوری میتونم لیست قیمت همکاری دریافت کنم ؟

برای دریافت لیست قیمت روزانه درخصوص قیمت های همکاری و قرید آسان بی دقدقه فقط کافیه عکس جواز کسب آدرس و فامیل مدیریت برامون داخل روبیکا بفرستید تا همیشه قیمت های بروز داشته باشید.

آموزشی که مد نظرم بود داخل مقالات وجود نداشت یا پیدا نکردم ؟
دوست عزیز اگر مطلب آموزشی مورد نظر داخل وب سایت پیدا نکردی ممنون میشم برامون از اینجا بفرستی تا آموزش موضوع مورد نظر در سریع ترین زمان ممکن براتون ساخته بشه ( ممنون که با ما همراهید )
 
 
 

سوالات متداول

شبکه های اجتماعی جهان تاپ