تمیز کردن شیرآلات را در کم ترین زمان

چگونه تمیز کردن شیرآلات را در کم ترین زمان انجام دهیم؟

تمیز کردن شیرآلات شیرآلات کلاسیک و یا شیرالات اهرمی به دلیل نوع آبکاری نسبت به سینک جرم بیشتری نیز می گیرند و یا حداقل آن است که لکه های بیشتری به چشم می آید. حتی اگر شیرآلات خانه شما کاملا پاکیزه نیز باشد ، کدر هم باشند بازهم تمیز به نظر نمی رسند. به همین دلیل تمیز کردن شیرآلات حائز بسیار اهمیت بوده است و می تواند حس تمیزی را نیز به کل خانه انتقال دهد. جهت برق انداختن شیرآلات خود ، استفاده از مواد مناسب باید استفاده کرد تا از ایجاد خراش و یا آسیب به آبکاری آن ها بسیار مهم بوده است.

علاوه بر این که روش های عمومی نیز برای تمیز کردن شیرآلات مانند سرکه و یا جوش شیرین نیز وجود دارد، روش هایی نیز برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی ، شیرآلات سفید و برق انداختن شیرآلات استیل و… نیز به صورت اختصاصی و مخصوص شیرآلات وجود دارد که در ادامه به صورت کاملا آنها را به شما آموزش می دهیم. پس اگر علاقه دارید شیرآلات خود را برق بی اندازید تا انتهای این مقاله همراه بلاگ جهان تاپ باشید.

تمیز کردن کامل شیرآلات

همان طور که قبل تر گفتیم شیرآلات نسبت به سینک جرم بیشتری نیز می بندند و تمیز کردن آن ها به دلیل آبکاری و ظاهرشان سخت تر بوده است.یک شیر کدر حتی اگر کاملا بهداشتی باشد ، به نظر کثیف می آید و حس یک سینک نشسته را به شما و اطرافیان انتقال می دهد که می تواند خوشایند نباشد.

روش تمیز کردن شیرآلات بهداشتی ، بسته به نوع آبکاری آن ها متفاوت بوده است. به وطر مثال روش های وجود دارد که مخصوص تمیز کردن شیرآلات طلایی بوده است، و برای تمیز کردن و براق کردن شیرآلات استیل مناسب نباشد. البته این نکته را باید بدانید که روش های عمومی مماند تمیز کردن شیرآلات با سرکه و یا تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین، بین تمامی آبکاری ها نیز مشترک بوده است و می توانید استفاده کنید و تا جایی که خاصی در مورد لکه ها وجود نداشته باشد به نتیجه دلخواه می انجامد.

چگونه باید شیرآلات خود را تمیز کنیم ؟

شما می توانید در بازار انواع مختلف آبکاری شیرآلات را مشاهده کنید. در هر نوع شما می توانید شیرآلات را با هر آبکاری به ترتیب زیر نیز تمیز کنید:

  1. در یک کاسه کوچک تقریبا نیم لیتر آب گرم را با 2 الی 3 قاشق مایع ظرفشویی نیز به صورت کامل مخلوط کنید.
  2. یک ابر را به صورت کامل با محلول به دست آمده بخیسانید و به آرامی بر روی سطح شیر مخصوصا پایه و دستگیره آن بکشانید.
  3. سپس بعد از این مرحله شما باید موی یک مسواک قدیمی که دیگر از آن استفاده نکنید را آغشت به جوش شیرین کنید.
  4. شما باید با استفاده از این مسواک قسمت هایی که از مواد معدنی موجود در آب بر روی آن ها رسوب بسته است استفاده کنید. در صورت نیاز می توانید چند قطر آب بر روی مسواک نیز بریزید.
  5. از یک تک نخ دندان به اندازه 30 سانتی متری باید برای تمیز کردن قسمت هایی مانند شکاف ها و زیر دستگیره ها که دسترسی به ان ها سخت بوده است استفاده کنید.
  6. شما در آخر باید شیر را با آب سرد به صورت کامل شستشو دهید
  7. در نهایت شما باید با استفاده از یک حوله نخی شیرآلات را به صورت کامل خشک کنید و برق بیندازید

تمیزکردن شیرآلات با استفاده از سرکه

می توان گفت سرکه یکی از بهترین و موثر ترین موادی بوده است که شما می توانید برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات خود نیز از آن استفاده کنید. همچنین شما می توانید سرکه را در هر خانه ای نیز پیدا کنیدو علاوه بر این که قدرت بسیار بالایی در جرم گیری شیرآلات دارد، آسیبی نیز به لایه آبکاری وارد نمی کند. مراحل تمیز کردن شیرآلات با سرکه به ترتیب زیر می باشد.:

  1. یک بطری اسپررا با سرکه سفید پر کنید
  2. بر بروی تمام قسمت های شیرآلات و اصتلات آن ، سرکه را به خوبی اسپری کنید
  3. 5 الی 10 دقیقه صبر داشته باشید تا سرکه به خوبی جرم ها را میان خود حل کند
  4. با دستمالی خشک به صورت آهسته شیرآلات را خشک کنید
تمیز کردن شیرآلات با استفاده از جوش شیرین
چگونه تمیز کردن شیرآلات را در کم ترین زمان انجام دهیم؟

تمیز کردن شیرآلات با استفاده از جوش شیرین

می توان گفت جوش شیرین یکی از بهترین و کاربردی ترین مواد برای براق کردن شیرآلات و سینک بوده است. تمیز کردن شیرآلات با استفاده از جوش شیرین هیچ آسیبی به خود محصول و آبکاری محصول نیز وارد نمی کند و شما می توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. برای تمیز کردن شیرآلات با استفاده از جوش شیرین باید مراحل زیر را نیز دنبال کنید:

  1. شما باید یک چهارم فنجان جوش شیرین را در 2 قاشق غذاخوری آب گرم بریزید و به خوبی هم بزنید تا ماده خمیری مانند به دست آید. اگر خمیر به دست آمده بیش از حد سفت شده بود می توانید با مقداری آب به آن اضافه کنید و در صورتی که بسیار آبکی شده بود ، می توانید جوش شیرین به آن اضافه کنید.
  2. خمیر به دست آمده را با استفاده از یک اسفنج بر روی شیر به خوبی بمالید به صورتی که تمام قسمت ها را به صورت کامل نیز بپوشاند. اگر نقاط که دستتان نرسید و یا دشوار نیز بود را می توانید با استفاده از مسواک نیز جوش شیرین بمالید. و حتما باید در نظر داشته باشید که مسواک نرم باشد تا آسیب و خش خوردگی نیز به وجود نیاورد
  3. با گذشت 5 الی 10 دقیقه شیرآلات را به خوبی با آب سرد بشورید و با استفاده از پارچه نخی شیرآلات را خشک کنید

تمیز کردن شیرآلات سفید

روش های بسیاری برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات به صورت خانگی نیز وجود دارد. همچنین شما باید شیرآلات سفید لکه ها را نمایش نمی دهد ، اما باز هم نحوه تمیز کردن شیرآلات سفید دارای اهمیت بوده است. حتما این نکته را در نظر داشته باشید که تمیز کردن شیرالات با استفاده از مواد شوینده شیمیایی و یا مواد اسیدی به آبکاری شیرآلات نیز آسیب وارد می کند ، و به مرور زمان باعث خوردگی انها نیز می شود. در ادامه به شما آموزش می دهیم که شیرآلات سفید را با استفاده از مایع ظرفشویی چگونه تمیز کنید.پ

مایع ظرفشویی از مایع های بوده است که در هر خانه ای و در کنار سینک شما می توانید آن را نیز پیدا کنید و همچنین این محصول هیچ آسیبی به شیر وارد نمی کند. شما می توانید از مایع ظرفشویی طی مراحل زیر برای تمیز کردن شیرآلات نیز استفاده کنید.

  • در ابتدا شما باید مقداری از مایع ظرفشویی را در آب به خوبی حل کنید
  • اسفنج و یا دستمالی را به خوبی با مایع ظرفشویی حل کنید
  • بعد از آن اسفنج را به خوبی به تمام قسمت های شیرآلات بکشید
  • بعد از آن شیرآلات را به خوبی آبکشی کنید و با استفاده از دستمال نخی ان ها را خشک کنید

تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی

شیرآلات طلایی را می توان به جرئت گفت از زیبا ترین و لوکس ترین شیرآلاتی بوده است که می توان در هر خانه ای از ان استفاده کرد. به همین دلیل نگهداری و تمیزی آن دارای بسیار اهمیت بوده است تا دچار خش خوردگی و رنگ پریدگی نشود. همان طور که می دانید شیرآلات طلایی کاملا اثر انگشت و لکه را نمایش می دهد و اگر نشان هم ندهد به سرعت دچار لک می شود. به همین دلیل برق انداختن شیرآلات طلایی می تواند دارای اهمیت بسیار بالا باشد و همچنین بر روی زیبایی کل آشپزخانه شما و… نیز تاثیر گذار بوده است. در ادامه قرار است رایج ترین روش یعنی تمیز کردن شیرآلات طلایی با سرکه را نیز به شما آموزش دهیم:

  1. در ابتدا باید گرد و خاک شیرآلات را با دستمالی نیز به خوبی بگیرد
  2. آب و سرکه را نسبیت به یک دیگر ترکیب کنید. حدود 1 الی 2 قاشق غذاخوری سرکه در 20 میلی متر آب کفایت دارد
  3. بسته به میزان رسوب گرفتگی بر روی شیرآلات می توانید 5 الی 10 دقیقه نیز صبر داشته باشید
  4. بعد از آن شیرآلات را با استفاده از یک دستمال نخی خشک کنید و توصیه می شود از دستمال های زیر استفاده نکنید

برق انداختن شیرآلات

در هنگام برق انداختن شیرآلات ، مشخص است که استفاده از مواد شیمیایی که ماهیت خوردگی نیز دارد ، باعث وارد آمدن آسیب به لایه آبکاری نیز می شود. به طور مثال شوینده های صنعتی که برای تمیز کردن سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد و یا اسید HCL یا همان جوهر نمک به دلیل قدرت اسیدی بسیار بالای خود می تواند به آبکاری شیرآلات تیز آسیب وارد کند.

استفاده از مایع های سفید کننده مانند وایتکس و… که دارای خاصیت قلیایی (بازی) است نیز شستن شیرآلات گزینه ای مناسب نبوده است و توصیه نمی شود . این موارد گفته شده به جای برق انداخت به شیرآلات باعث خرابی پوشش و آبکاری شیرآلات نیز می شود.

چگونه می توانیم شیرآلات را برق بی اندازیم

برق انداختن شیرآلات به روش های مختلفی نیز امکان پذیر بوده است . و این نکته را همیشه در نظر داشته باشید در پایان شستشو همیشه باید شیرآلات خود را با استفاده از دستمال نخی و یا حوله ای نرم خشک کنید تا درخشش حفظ شود.

بهترین روش برای تمیز کردن شیرآلات و براق کردن آن ها شستشو آن ها با سرکه و دستمال نخی بوده است ، که لکه و کثیفی آن ها را از بین می برد و همچنین خط و خشی را بر روی آن ایجاد نمی کند

استفاد هاز ترکیب مایع ظرفشویی و آب گرم روشی دیگری بوده است که بسیار توصیه می شود . همچنین شما می توانید با استفاده از یک مسواک برای تمیز کردن درزهای شیرآلات نیز استفاده کنید

همچنین لیمو ترش می تواند نقش موثری برای براق کردن شیرآلات نیز داشته باشد . تنها کافی است شما آن را به دو دسته تقسیم کنید و مقدار کمی جوش شیرین بر روی آن بریزید. و بعد از آن تمام سطح شیر را به این ترکیب می توانید آغشته کنید و بعد از گذشت چند دقیقه می توانید آبکشی کنید.

برق انداختن شیرآلات استیل

یکی از راحت ترین و دسترس ترین روش های برای برق انداختن شیرآلات لیمو ترش می باشد. این ماده علاوه بر این که لکه ها را به صورت کامل پاک می کند، سیاهی شیرآلات استیل را نیز از بین می برد.این نکته را در نظر داشته باشید که هرگز برای برق انداختن شیرآلات از آبلیمو به جای لیمو استفاده نکنید ، چرا که بسیاری از آبلیمو ها صدرصد خالص نبوده است و تمیز کردن شیرآلات با استفاده از آبلیمو به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

  1. لیمو تازه ای را از وسط نصف کنید
  2. شیرآلات را به لیمو تازه به صورت کامل آغشته کنید
  3. 15 الی 20 دقیقه نیز صبر داشته باشید تا لیمو به خوبی بر روی شیرآلات بماند
  4. شیرآلات را شستشو داده و با استفاده از دستما نخی به خوبی خشک کنید

حذف رسوب شیرآلات

یکی از مهم ترین مواردی که ظاهر و عملکرد شیرآلات را تحت تاثیر قرار می دهد رسوب آب می باشد.هر چه میزان آب یک منظقه دارای کلسیم و منیزیم بیشتری نیز باشد ، سرعت تشکیل رسوب در داخل و بیرون شیرآلات نیز بیشتر می شود. پاک کردن رسوب آب و جرم گیری شیرآلات نقش مهمی در رفع فشار کم شیراهرمی و حذابیت شیرآلات نیز دارد.

تمیز کردن شیرآلات بهداشتی ، یکی از اساس مهم در نگهداری شیرآلات بوده است. روش های عمومی مانند استفاده از سرکه ، جوش شیرین و لیمو ترش گزینه های مناسب برای برق انداختن شیرآلات و پاک کردن رسوب شیرآلات بوده است.اما اگر شما از این روش ها استفاده کردید و آن نتیجه دلخواه را دریافت نکردید می توانید از روش های تخصصی که در این مقاله برای تمیز کردن شیرآلات طلایی ، تمیز کردن شیرآلات سفید و برق انداختن شیرآلات استیل نیز استفاده کنید. برق انداختن شیرآلات یکی از مهم ترین عوامل برای تمیز و زیبا نگه داشتن شیرآلات بوده است و توصیه ما به شما این است که اگر مشکلی در خرید ندارید توصیه می شود از شیرآلات به رنگ مات نیز استفاده کنید تا لکه ها را بسیار کم تر نیز نشان دهد. در صورت تمایل به خرید شما می توانید قیمت و نمومنه های مختلف را در صفحه شیرآلات فروشگاه جهان تاپ بررسی و مقایسه کنید.

خرید انواع شیر آۀات از فروشگاه انلاین جهان تاپ
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین ها