0

آموزش نصب و تغییر شیر اهرمی

آموزش نصب و تغییر شیر اهرمی
بازدید 1040

ممکن است شما به دلیل خرابی و یا تغییر دکوراسیون منزل خود نیاز به تغییر و یا نصب شیر اهرمی توالت پیدا کنید. گاهی به دلیل دسترسی سخت به تکنسین های مخصوص این حوزه و یا این که شرایط مناسب نمی باشد برای مراجعه به تکنسین متخصص و یا این که اصلا نیاز نمی دانیم که هزینه ای اضافی خرج کنیم و دوست داریم که خودمان دست به کار شویم و تعمییر و تغییر را خودمان نیز انجام دهیم.

اگر شما لوازم نیاز برای تغییر را در دسترس داشته باشید و همه چیز با روال طبیعی پیش روید ، نصب شیرآلات می توان بگیوییم که کار سختی نمی باشد. در این مقاله از جهان تاپ سعی شده است با توضیحات دقیق ، نصب شیر اهرمی توالت را برای شما ممکن سازیم تا خودتان و بدون هیچ تخصصی بتوانید به آسانی شیر خود را نصب کنید.

نحوه بستن شیر اهرمی توالت

نصب شیرآلات اهرمی توالت

بیشتر افراد جامعه این شکل را در ذهن خود دارند که نصب تجهیزات ساختمانی و یا این که کار های فنی را بخواهند انجام دهند، کار بسیار دشواری در پیش خواهند داشت و همیشه در تلاش هستند که آن را به فردی متخصص فنی بسپارند ، اما قرار است در این سری از آموزش از جهان تاپ به شما نشان دهیم که چگونه در 6 مرحله ساده و کم تر از 30 دقیقه ، بتوانید شیرآلات خود را نصب کنید و دیگر منتظر فردی متخصص در حوزه فنی نباشید.

امروزه به دلیل راحتی و بهداشتی بودن شیرآلات اهرمی در اکثر خانه ها از این نوع شیر آلات استفاده می شود، و جایگزین شیر آلات پیچی قدیمی شده است.

مقاومت بسیار بالا ، خرابی کم تر ، صرفه جویی در آب و… از تعداد مزیت های شیرآلات اهرمی بوده است که از همین رو نصب شیراهرمی رواج بیشتری نیز دارد. با تعویض مغزی و یا کارتریج شیر اهرمی شما می توانید به آسانی مشکل چکه کردن آب را برطرف کنید. اما اگر شما قصد دارید به کلی شیر خود را تغییر و تعویض کنید تا انتهای این مقاله همراه جهان تاپ باشید.

شیر های اهرمی توالت به شیر هایی گفته می شود که با استفاده از دو پایه بر روی دیوار نصب می شود. شما می توانید این نوع شیر ها را اکثرا در حمام ها و سرویس بهداشتی های هر خانه پیدا کنید، اما همیشه این گونه نیست و الزامی هم نیز در کار نیست و ممکن است گاها در سایر قسمت های خانه نیز از این محصول استفاده کرد. به طور مثال در حیاط نیز می توان استفاده کرد و یا این که در شیرهای سینک قدیمی نیز می توان دید.

برای این که شما بتوانید شیر اهرمی توالت خود را تغییر دهید به ابزار های زیر نیاز دارید:

شیرآلات دیواری بر روی دو اتصال با نام اتصال لنگی نصب می شود  که از یک رو دارای اندازه یک دوم و از طرفی دیگر اندازه سه چهارم بوده است.

این اتصالات برای تنظیم مرحله نصب شیر ، تراز بودن و تبدیل لوله های یک دوم به سه چهارم کاربرد دارد. اگر شما خواستید شیری را نصب کنید که کمی چرخش نیز داشته باشد با مقدار کمی چرخاندن این اتصال به سمت سفت شدن محل بسته شدن مهره شیر را با لبه لنگی تنظیم کنید.

معمولا به دلیل آن که شما قصد دارید شیر آلات اهرمی خود را تغییر دهید این لنگی ها در جای استاندارد خود نیز قرار دارد. مگر آن که بسیار فرسوده شده باشد و نیاز فوری به تعویض نیز داشته باشد که پیشنهاد ما نیز تعویض لنگی ها و حتی مغزی یا بوشن درون دیوار بوده است.

نصب شیراهرمی توالت فرنگی و یا دستشویی ایرانی و حتی دوش که به آن شیرهای دیواری هم نیز گفته می شود ، به طور معمول به واسطه همین اتصالات به نام لنگی به داخل رزوه لوله ها کشی و مهره شیر انجام می شود.

لنگی از سمت سایز 1/2 اینچ با نوار تفلن آب بندی خواهد شد و از سمت شیر توسط یک واشر 2/5 به مهره 3/4 شیر متصل خواهد شد.

می توان گفت درواقع یک مهره 3/4 در شیر های دیواری یا توکاسه دوپایه برای متصل کردن شیر به لنگی و یا زانوی لوله آب در این شیر ها قرار گرفته شده است که با واشر 3/4 آب بندی خواهد شد.

همچنین شیر توالت دارای یک خروجی برای اتصال به شیلنگ آفتابه بوده است و شیر های دوش دارای دو آبریز و یک سوپاپ شیر برای شیفت دادن ریزش آب از بالا به پایین نیز بوده است.

نصب شیرآلات اهرمی توالت مرحله به مرحله

نصب شیرآلات اهرمی توالت مرحله به مرحله

اگر شما قصد دارید که شیر خود را به کلی تعویض نمایید ، قبل از این که بخواهید نصب کنید باید اول مهره شیر را با آچار فرانسه باز کنید و بعد از آن لنگی و بوشن را ببینید و در صورتی که فرسوده بوده با استفاده از لوله گیر و یا همان آچار فرانسه آن ها را هم باید باز کنید.

در ساختمان های که نوساز و تازه ساز باشد، باید به این نکته دقت داشته باشید که قبل از شروع فرآیند نصب شیرآلات دستشویی درپوش لوله های آب را برای مدت زمان کمی باز کنید تا آب با فشار بالا از لوله ها نیز خارج شود.

در انجام این کار همراه آب مصالح ساحتمانی و یا سنگ ریزه هایی که در زمان نصب داخل لوله ها باقی مانده بود ، از مسیر آب نیز خارج شوند. در ادامه قصد داریم تا مرحله به مرحله به شما تغییر شیرآلات اهرمی توالت را نیز آموزش دهیم.

مرجله اول:

در مرحله اول برای نصب شیرتوالت اهرمی شما باید جریان آب اصلی یا همان فلکه آب را کاملا قطع کنید. در قدم بعدی شما باید درپوش های لوله کشی آب سرد و گرم را باز کرده و برای مدت زمان کمی جریان آب را آزاد کنید، این کار انجام می دهید تا آب باقی مانده اضافی نیز خارج شود.

این کار همچنین موجب تخلیه رسوبات احتمالی موجود در لوله کشی شده و علاوه بر از بین رفتن رسوبات ، باعث می شود تا شیر های منزل شما دیرتر رسوب بگیرد و همچنین عمر طولانی تری نیز داشته باشد.

علاوه بر این نصب شیراهرمی توالت را تا جایی که شما دسترسی دارید ، لوله های منتهی به شیر توالت را از رسوب و گرفتگی های احتمالی پاکسازی کنید و به خوبی این کار را نیز انجام دهید. شما می توانید برای پاک سازی از محلول های حل کننده رسوبات آب در مسیر لوله ها و تجهیزات خاص در این زمینه استفاده کنید.

مرحله دوم:

شما باید در مرحله دوم 2 عدد لنگی که در جعبه قرار دارد را نیز خارج کنید. در سمتی که کوچک تر لنگی نوارتفلن را ببندید . بعد از این که لنگی ها را به خوبی تفلون کردید  لنگی ها را در محل خروجی آب نصب نمایید.

آن ها را با آچار فرانسه در مجرا های آب سرد و گرم به به طور مساوی محکم کنید، به طرزی که در افق یک سان باشد و فاصله مناسبی را بر بست شیر نصب کنید.

برای انجا این کار شما باید با یک دست شیر را نگه دارید و یا از فردی بخواهید که شیر را برای شما نگه دارد و با دستی دیگر لنگی را خیلی کم کم سفت کنید تا دقیقا محل مصب مهره شیر و سرلنگی با یک دیگر هم تراز نیز باشد و هم به راحتی مهره اتصال نیز داده شود.

نکته مهم: برای کنترل فاصله مناسب و مساوی لنگی ها ، شیر را در مقابل آن ها قرار دهید.

مرحله سوم:

قبل از این که بخواهید مهره های شیر اهرمی را ببندید دقت داشته باشید که این شیرآلات پولک هایی نیز دارند که به منظور زیبایی کاربرد دارد و بسته می شود.

این پولک ها به آسانی و در جهت عقربه های ساعت نیز بسته خواهد شد. یا این که اول وارد لنگی ها می شوند و می تواند بر خلاف عقربه های ساعت بسته شود و مانند موقعی که باز می شود در جای خود به صورت کشویی سفت می شود. در نظر داشته باشید که که تنوع این پولک ها و نحوه بستن آن ها تنوع بسیار بالایی نیز دارد.

به همین دلیل دو عدد کاوری که در بسته موجود می باشد را با دست بر روی لنگی ها نیز ببندید. در صورتی که کاور از نوع تلسکوپی باشد. اول به صورت جمع شده بر روی لنگی ها نیز بسته می شود و بعد از آن که شما شیر را نصب کردید با چرخاندن قسمت تلسکوپی طول آن افزایش پیدا می کند و بر روی مهره ها پوشش داده خواهد شد.

مرحله چهارم:

در ادامه نصب شیرآلات اهرمی توالت ، بعد از که شما لنگی ها را نیز نصب کردید و پول های لنگی را نیز قرار دادید، شیر را در دست خود گرفته و واشر هایی که سایز 2.5 نیز دارد را در داخل مهره ها قرار داده و بعد از آن مهره های روی شیر را روی لنگی که به دیوار نصب کردید را می بندید.

آن ها را اول با دست و بعد از آن با آچار فرانسه در حد متوسط سفت کنید، تا جایی که مهره ها نیز سفت شود.

نکته مهم:  به هیچ عنوان نیازی ندارید که برای سفت کردن مهره ها از نوار تفلون استفاده کنید و این مهره خودشان دارای واشر برای آب بندی بوده است.

مرحله پنجم:

بعد از گذشت مراحل قبلی در این مرحله شما شیر اصلی آب را برای این که مطمئن شوید نشتی ندارد  اطمینان داشته باشید که عملیات نصب را تا به الان درست و صحیح پیش رفتید باز کنید.

نکته مهم: مهره به قدری محکم بسته نشود که باعث پارگی واشر های تخت شود. اگر بعد از این که شیر را باز کردید از مهره نشتی داشتید، مهره را شما باید تا جایی سفت کنید که نشتی آب نیز قطع شود.

مرحله ششم:

بعد از آن شما باید شیلنگ توالت را در جای خود به خوبی سفت کنید. برای این کار شیلنگ توالت را برای شیر توالت با استفاده از دست های خود نیز سفت کنید. دقت داشته باشید که شیر های توالت شیلنگ خور می باشد و این شیلنگ ها در زیر آن ها قرار خواهد گرفت.

جمع بندی مقاله نصب شیرآلات اهرمی توالت

شما در این مقاله به خوبی توانستید که شیر اهرمی توالت را چگونه نصب کنید. باید در نظر داشته باشید که مراحل را به صورت اصلی و به ترتیب پیش روید تا مشکلی برای شما رخ ندهد. همچنین اگر سوالی و یا مشکلی دارید می توانید در قسمت نظرات (کامنت های) همین مقاله مشکل و سوالات خود را مطرح کنید تا متخصصین ما به سرعت به سوالات شما پاسخ دهند.

خرید انواع شیر آۀات از فروشگاه انلاین جهان تاپ

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *