مقایسه کن
کد تخفیف عید ۱۴۰۳

راهنمای خرید بهترین علم دوش

نوشته شده توسط: محمد ضمیری | 1401-08-03 13:25:05

می توان گفت که یکی از مهم ترین و پراستفاده ترین وسایل حمام علم دوش ها بوده است که همچنین با نام علمک دوش یا علم دوش یونیکا هم نیز شناخته می شود. کیفیت ، امکانات و بهداشت این محصول نقش مهمی می تواند در کیفیت حمام شما داشته باشد ، همچنین طرح و رنگ این محصول مکمل دکوراسیون حمام شما بوده است. علم دوش را بر اساس کاربرد به دو دسته علم دوش تک کاره و علم دوش دوکاره تقسیم می شود. همچنین علم دوش بر اساس نصب هم به 2 دسته توکار و روکار نیز تقسیم می شود.در انتها ، سردوش معمولی ، هوا مخلوط و پرفشار مکمل امکانات علمک دوش بوده است. در این مقاله از فروشگاه آنلاین جهان تاپ با موضوع راهنمای خرید علم دوش علاوه بر این که انواع علم یونیکا را به شما معرفی خواهیم کرد ، جنس و مزایای هر کدام را هم به صورت کامل مورد بررسی قرار می دهیم. به همین دلیل تا انتهای این مقاله همراه جهان تاپ باشید.

علم دوش یا همان علم یونیکا در انواع مدل های علم دوش تک کاره و علم دوش دوکاره در بازار موجود می باشد. قیمت علم دوش متفاوت بوده است و به صورت کلی قیمت علم دوش دوکاره از قیمت علم دوش تک کار مسلما گران تر می باشد. علم دوش یونیکا را می توان بر اساس نصب به انواع علمک دوش توکار و یا روکار تقسیم بندی کرد. مدل روکار به گونه ای بوده است که تماما و به صورت کامل بر روی دیوار نصب می شود و تمام آن قابل مشاهده بوده است. اما برعکس آن توکار بوده است که در داخل دیوار نصب می شود و تنها سردوش آن را شما می توانید مشاهده کنید که باز همان سر دوش به 2 دسته سردوش سقفی توکار و یا سردوش توکار دیواری تقسیم بندی می شود. همچنین می توان سردوش ها راهم به 2 دسته ثابت و یا متحرک تقسیم بندی کرد که از نوع سردوش معمولی ، سردوش هواه مخلوط و سردوش پرفشار نیز باشد.

انواع مختلف علم دوشپ

علم یونیکا  یکی از مهترین وسایل در حمام بوده است که می تواند انواع مختلف و گوناگونی داشته باشد. علم دوش های تک حالته عموما دارای یک شیلنگ کوتاه که برای اتصال به شیر حمام استفاده می شود ، جا صابونی ، علم بند و سردوش ثابت بوده است. اما سردوش دوحالته علاوه بر این که تمام تجهیزات قبلی را نیز دارد ، دارای یک شیلنگ بلند برای اتصال دوش تلفنی به شیر حمام ، یک سردوش تلفنی و یک شیر جهت دهنده برای تعیین محل خروج آب بوده است که می توان این سردوش ثابت و یا متحرک نیز باشد.علمک دوش یا همان علم دوش را می توان از لحاظ تک کاره و یا دوکاره ، محل نصب ، طرح و جنس دسته بندی کنید و بسته به نیاز خود و دکوراسیون بهترین علم دوش را نیز خریداری کنید.سر دوش های علم دوش ، چه از نوع ثابت و یا متحرک باشد می تواند یکی از نوع معمولی ، کاهنده یا هوا مخلوط و پرفشار نیز باشد. بعضی از سر دوش ها بوده است که می تواند چند حالت مختلف پاشش آب را نیز داشته باشدکه به واسطعه یک زائده کوچک قابل مدیریت بوده است. زمانی که شما آن زائده را نیز بچرخانید باعث تغییر نوع پاشش آب خواهید شد.

بررسی علم دوش تک کاره

بررسی علم دوش تک کاره

علم یونیکا تک کاره فقط دارای یک سردوش بوده است که می تواند همان سر دوش به 2 صورت ثابت و یا متحرک نیز باشد. مدل های قدیمی سردوش های تک کاره معمولا سردوش ثابت بوده است که بر روی علمک متصل به دیوار نصب می شود و شما نمی توانید برای کار های روزمره خود آن را جدا کنید.اما علم دوش های تک کاره مدرن و جدید دارای سردوش متحرک بوده است که شما می توانید آن را از جای خود جدا کنید. کارایی های که بالا تر گفتیم و همچنین قیمت بسیار مناسب آن جزء اساسی ترین مزیت های علم دوش تک کاره می باشد.

مهم ترین مزایای علم دوش تک کاره

  • علم دوش های تک کار حجم کمی را از حمام شما می گیرند و در عین حال کارایی بالایی دارد. و اگر سر دوش آن از نوع متحرک باشد هم می تواند به عنوان سردوش ثابت و هم متحرک استفاده کنید.
  • همچنین قیمت علم دوش تک کاره در برابر قیمت علم دوش دوکاره مناسب تر و ارزان تر می باشد

مهم ترین معایب علم دوش های تک کاره

  • اگر سر دوش تک کاره شما از نوع ثابت باشد ، دیگر شما نمی توانید دوش را به عنوان دوش تلفنی از جای خود خارج کنید.
  • همچنین اگر سردوش علم یونیکا تک کاره به عنوان سردوش ثابت بر روی گیره محکم شود و هم به عنوان دوش دستی از آن استفاده کنید باعث می شود که پهنای آب کم تری داشته باشید.

بررسی علم دوش دوکاره

بررسی علم دوش دوکاره

علم دوش دوحالته یا یونیورست دارای دو سر دوش بوده است ، یکی ثابت می باشد و دیگری نیز متحرک بوده است. محل خروج آب توسط شما و با استفاده از یک شیر جهت دهنده مشخص می شود که از کدام سر دوش آب خارج شود.سردوش ثابت بر روی علم متصل به دیوار و یا داخل سقف و دیوار حمام نصب می شود و در جای خود ثابت و غیر قابل تغییر بوده است.اما سر دوش متحرک ، با استفاده از یک شیلنگ به شیر حمام متصل بوده است، و بر روی پایه نگهدارنده (میله) علم دوش نصب می شود. و شما می توانید آن را بسته به نیاز خود از گیره ای که دارد جدا کنید و برای شستشوی حمام و دوش نیز استفاده کنید. مهم ترین مزیت سر دوش ثابت پهن بدون سطح آن می باشد و هم مهم ترین مزیت سر دوش متحرک دامنه دسترسی بالا می باشد. شما می توانید با خرید علم دوش دوکاره هر دو مزیت را یک جا داشته باشید.

مهم ترین مزیت های علم دوش دوکاره

  • سر دوش ثابت در علم دوش های متحرک معمولا پهن تر بوده است و مساحت بشتری را هم نیز دارد. به همین دلیل ، در زمان شستشو فضای بیشتری را برای شستشو نیز در بر می گیرد.
  • همچنین علم دوش دوکاره ظاهر زیبا تری نسب به علم دوش تک کاره دارد.

مهم ترین معایب علم دوش تک کاره

  • قیمت علم دوش دوکاره نسبت به تک کاره بالا تر بوده است
  • در صورتی که حمام شما کوچک باشد ، ممکن است گزینه ای مناسب برای خرید نباشد

علم دوش و شیرحمام

از آنجا که علم دوش و شیر حمام در کنار هم دیگر نصب می شود و باید در زمان خرید به هارمونی آن ها از نظر رنگ ، جنس و مدل توجه بسیاری داشته باشید. استاندارد تولید شیرحمام و دوش نیز با یک دیگر هماهنگی دارند و انواع علم دوش یونیکا قابل نصب بر روی انواع شیر حمام بوده است. خوشبختانه تنوع مدل و قیمت شیر حمام و علم دوش به قدری بالا بوده است که شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه و سلیقه خود بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. 

پایان

یکی از مهم ترین و تجهیزات حمام ، علم دوش بوده است که در انواع مختلف علم دوش تک کاره و علم دوش دوکاره و از جنس آلیاژ برنج ، استیل ، پلاستیک و.. تولید و عرضه بازار شده است. همچنین علمک دوش می تواند هم به صورت روکار و توکار (با سردوش سقفی یا دیواری) نصب شود و همچنین از نظر سبک طراحی نیز به مدل های فلت ، تنسو، شیپوری و... تقسیم شود. همچنین سر دوش های علم نیز در انواع سر دوش معمولی ، هوا مخلوط و پرفشار نیز در بازار موجود بوده است و شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه و سلیقه خود بهترین گزینه را نیز خریداری کنید.



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.


آخرین مطالب

1403-01-08 10:50:53

راهنمای خرید لوازم توالت فرنگی

اولین نکته از راهنمای خرید لوازم توالت فرنگی توجه به انواع قطعاتی است که به عنوان یدک در بازارهای مصرفی مشاهده می شوند. لوازم توالت ...
1402-04-20 14:07:33

معایت شیرآلات غیر استانداد

شیرآلات به صورت کلی نقش بسیار مهمی در دکوراسیون خانه نیز دارند . اگر شیرآلاتی که شما در خانه و یا محیط خانه خود استفاده ...
1402-04-12 10:06:50

آموزش قدم به قدم نصب سیفون ظرفشویی

آیا تا به حال شده که به کاسه روشویی یا سیفون موجود در خانه خود دقت کنید و از خودتان بپرسید که این وسیله به چه ...
1402-04-12 10:06:16

انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون داخلی

رنگ ها یکی از عناصر اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل هستند و همانطور که می دانید رنگ های موجود در خانه بیشترین ...
1402-04-12 10:05:37

مهم ترین نکات انتخاب کاشی و سرامیک

در این مقاله از بلاگ جهان تاپ ، نکات مهمی در مورد کاشی و سرامیک ها برای جلوگیری از خرید اشتباه و نارضایی شما گردآوری شده است ...
1402-04-12 10:04:55

انواع روش ها و نکات برای نظافت روشویی کابینتی

نظافت روشیی ها کار بسیار سختی هم نبوده است ، اگر هم جنس روشویی شما از جنس پی وی سی نیز باشد کار بسیار آسان ...
1402-04-12 10:04:11

راهنمایی خرید بهتری پرده حمام (کاربرد + ویژگی ها)

  پرده حمام یکی از المان های پرکاربرد بوده سات که در حمام استفاده می‌شود و همچنین بیشتر از افراد سعی می‌کنند در حمام خود نیز ...
1402-04-12 10:03:19

راهنمایی و خرید بهترین جامایع

رعایت نظافت و بهداشت برای هر شخصی مهم و حائز اهمیت است. یکی از مکان هایی که مستقیماً با بهداشت افراد در ارتباط است سرویس ...

ddream.ir