مقایسه کن
کد تخفیف عید ۱۴۰۳

نکات ضروری قبل از خرید توالت فرنگی که باید بدانید -جهان تاپ

نوشته شده توسط: | 1401-05-22 13:08:46

شما نیاز به توالت فرنگی دارید؟ نمی دانید کدام مدل برای منزل شما بهتر هست؟ هیچ جای نگرانی نمی باشد! برای این که متوجه شوید چه نوع توالت فرنگی مناسب منزل شما هست و چه نکاتی را قبل از خرید توالت فرنگی باید رعایت کنید ، همه این سوال ها را در این مقاله از جهان تاپ قرار است پاسخ دهیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معمولا اکثر افرادی که از توالت ایرانی مدت ها استفاده می کردند ، و معمولا زمانی روی به توالت فرنگی می آورند که به دلیل مشکلات جسمی مانند زانو درد، درد مفاصل ، آرتروز و... دیگر به سختی از توالت ایرانی می توانند استفاده کنند؛ یا این که به دلیل تغیر دکوراسیون منزل خود تصمیم دارند در کنار توالت ایرانی از توالت فرنگی هم نیز استفاده کنند. اما کثر افراد متاسفانه آشنایی درستی با توالت فرنگی، لوازم جانبی آن ، برند ، جنس و... ندارند. که مثلا کدام توالت فرنگی برای سرویس بهداشتی شما مناسب است. به همین دلیل بهتر است قبل از این که بخواهیم نکات قبل خرید توالت فرنگی را به شما بگویم اول با انواع مدل های تولت فرنگی آشنا شویم.

انواع توالت فرنگی

1- توالت فرنگی دو تکه

توالت فرنگی دوتکه

یکی از پر استفاده ترین نوع توالت های فرنگی مدل دو تیکه می باشد که در فروشگاه جهان تاپ می توانید به راحتی خریداری کنید.در واقع توالت فرنگی دو تکه متشکل از دو قطعه جدا ازهم «صندلی» و «مخزن» می باشد. مهم ترین مزیت و ویژگی توالت فرنگی دوتکه  می توان به قیمت بسیار مناسب آن اشاره داشته باشیم. به طور معمول این مدل با سایر مدل های دیگر قیمت نسبتا کم تری دارد. و یکی دیگر از مزیت های این نوع توالت به دلیل جدا بودن قطعات حمل و نقل آن بسیار آسان تر می شود، مخصوصا اگر شما در آپارتمان باشید و طبقات بالای ساختمان سکونت داشته باشید، یا در ورودی خانه شما چندین پله وچود دارد که شما مجبور هستید ، برای رفت به منزل چندیل پله را طی کنید.

توالت دوتکه برای قرار گرفتن در کنار هم تولید شده است، اما زمانی که این دو قطعه به هم دیگر متصل می شود وسط آن ها هیچ درزی دیگر وجود ندارد. نکات منفی این توالت هم می توانیم اشاره داشته باشیم به تجمع و گرد وخاک و جرم میان درز ها اشتاره داشته باشیم. به همین دلیل شما اگر این از نوع توالت استفاده می کنید بسیار باید مراقب باشید که جرم و آلودگی به میان درز ها نفوذ نکند! با این اوصاف اگر شما بیش از حد به پاکیزگی توالت فرنگی اهمیت می دهید شاید این مدل برای شما مناسب نباشد.

2- توالت فرنگی یک تکه

توالت فرنگی یک تکه

توالت یک تکه مدل جدید تر ، نسبت به دو تکه می باشد. اما حمل نقل آن نسبت به دوتکه سخت تر می باشد اما نصبش بسیار آسان تر می باشد. همچنین این قیمت این مدل از دو تکه گران تر می باشد، و اگر شما به پاکیزگی اهیمت می دهید این مورد مناسب شما می باشد. چرا که به راحتی و آسانی تمیز می شود و درزی دیگر میان آن وجود ندارد که باعث تجمع آلودگی شود.

این مورد هم جالب است بدانید که مدل های مختلف اما کمی از توالت فرنگی یک تکه عرضه بازار شده است. مخازن بعضی از توالت های یک تکه نسبتا کوچک می باشد، همچنین حجم و ارتفاع کمی هم نیز دارد. در صورتی که مدل های دیگر از توالت فرنگی های یک تکه مخازن پر حجم و همچنین ارتفاع بیشتری هم دارد. یکی از نکات مثبت توالت فرنگی یک تکه این می باشد که تنوع بسیاری دارد و بسته به محیط سرویس بهداشتی و سلیقه خود می توانید بهترین اتخاب را داشته باشید.

3- توالت فرنگی با داشتن مخزن مرتفع (توالت فرنگی مخزن بالا)

 توالت فرنگی با داشتن مخزن مرتفع (توالت فرنگی مخزن بالا)

این مدل نوع دیگری از توالت فرنگی می باشد که عرضه بازار شده است که به توالت با مخزن بالا (توالت مخزن مرتفع) ، معروف می باشد. از لحاظ داشتن عملکرد دقیقا برابر است با توالت فرنگی های دو تکه. و تنها تفاوت میان آن ها این می باشد که ، که مخزن این توالت بسیار بالا تر از صندلی و بر روی دیوار نصب می شود و همین امر باعث آشکار شدن لوله کشی بین توالت و مخزن آن می شود. اگر شما علاقه مند به طرح کلاسیک می باشید ، این نوع توالت فرنگی به دلیل آشکار بودن لوله کشی حس و حال قدیمی را به شما می دهد. در واقع توالت فرنگی با داشتن مخزن مرتفع یک مدل جذاب از نوع سبک قدیمی می باشد، و شما می توانید از رنگ لوله کشی به عنوان یک عنصر دکوراسیون استفاده کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید، به دلیل جذابیت در این طرح ، قیمت آن ها از 2 مدل قبلی که با هم مرور کردیم گران تر می باشد. می توانیم بگویم یکی از دلایل این گرانی ، تولید کم این نوع توالت فرنگی می باشد. اگر شما به دنبال تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی خود هستید ، این مدل شاید گزینه ای عالی برای شما باشد.

4- توالت دیواری یا توکار

توالت دیواری یا توکار

توالت فرنگی توکار یا همان دیواری ، نوعی دیگر از توالت فرنگی می باشد که توانسته است مخاطب های زیادی را به سمت خود جذب کند. در واقع توالت های توکار به سرویس بهداشتی های شما نمایی فوق العاده را هدیه می دهد. نکته حائز اهمیت و البته جالب در مورد این نوع توالت فرنگی این می باشد ، که مخزن آب آن درست داخل دیوار گذاشته می شود. در واقع بخش بزرگی از توالت داخل دیوار پنهان می شود و باعث می شود که شما در حجم سرویس بهداشتی خود صرفه جویی داشته باشید. در این مدل، میان زمین و کاسه توالت فاصله می باشد که قابل تغییر می باشد.

به دلیل زیبایی و توکار بودن این نوع از مدل های قبلی گران تر می باشد. همچنین برای نصب این مدل توالت فرنگی، نیاز می باشد که لوله کشی داخل سرویس بهداشتی یا حمام مناسب باشد تا کار خوب شود. یکی از دلیل مهم برای گرانی این نوع توالت فرنگی، نصب بسیار آسان آن می باشد. اگر شما از آن دسته افراد هستید که برایتان ظاهری براق، نما و دکوراسیون مدرن خیلی مهم می باشد توالت فرنگی توکار می تواند گزینه ای عالی برای شما باشد. 

5- توالت فرنگی توکار زمینی (بک تووال، Back To Wall)

توالت فرنگی توکار زمینی

یکی دیگر از مدل های پر طرفدار توالت فرنگی همین توکار زمینی می باشد. در این مدل کاسه و پایه توالت بر روی زمین می باشد اما مخزن به خوبی داخل دیوار تعبیه می شود. در واقع این مدل از توالت فرنگی مانند مدل قبلی می باشد که با ارتفاع متغییر از سطح زمین می توان کنار گذاشته شود. فقط در نوع قبل کاسه و پایه توالت از زمین بالا هستند اما در کاسه توکار زمینی دقیقا متصل به زمین هستند. نکته مثبت در مورد توالت فرنگی توکار زمینی ، اشغال فضای بسیار کم ، پاکیزگی آسان تر و همچنین بهداشتی تر بودن آن نسب به سایر مدل های قبلی دیگر می باشد. اما یک عیبی دارد که شاید برای اکثرا بسیار حائز اهمیت باشد و آن هم قیمت بالای آن و قیمت بالای نصب آن می باشد. 

اما اگر بحث هزینه برای شما اهمیت ندارد و توان پرداخت این نوع توالت فرنگی را دارید ، همچنین به دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی خود اهمیت بسیاری می دهید این مدل توالت بهترین گزینه برای شما می باشد.

6- توالت فرنگی بیده دار (خود شور)

توالت فرنگی خود شور

توالت فرنگی خود شور، یکی دیگر از مدل های توالت فرنگی ای پر مخاطب می باشد که تا به امروز عرضه بازار شده است. این مدل توالت فرنگی گزینه بسیار عالی برای افراد سالمند و کودکان می باشد. همچنین افرادی که دارای معلولیت از ناحیه دست و یا بیماری خاصی دارند، استفاده از این توالت فرنگی برای آن ها توصیه می شود. شما فقط کافی است بعد پایان کار، دکمه مخصوص توالت فرنگی خود شور را فشار دهید. بعد از آن که دکمه را فشار می دهید ، سیستم خودشور به صورت اتوماتیک فعال می شود و شروع به شستشوی فرد می کند. برخی از توالت فرنگی های بیده دار ، سیستم خشک کن هم علاوه بر شستشوی خودکار دارد که بسیار عالی می باشد. مزیت های عالی این توالت فرنگی اعم از مصرف آب کم تر، همچنین رعایت بهداشت بیشتر ، جلوگیری از ریزش آب به بیرون از کاسه توالت و... می باشد.

نکته جالب این می باشد که در برخی از توالت فرنگی های خود شور ، دکه شستشو یا Wash در کنار توالت قرار می گیرد. همچنین در برخی از مدل های دیگر ، بیده در داخل توالت فرنگی قرار ندارد و معمولا با میزان فاصله کمی از دیوار نصب می شود. در این بعد از پایان کار، باید از روی توالت فرنگی بلند شده و با نشستن بر روی کاسه خودشور، شستشو را به آسانی انجام دهید.

خب تا اینجای مقاله ما با انوع مختلف توالت های فرنگی توانستیم به خوبی آشنا شویم. حالا زمان آن رسیده است گه بپردازم به نکات قبل از خرید که بسیار حائز اهمیت می باشد.   

مهم ترین نکات قبل از خرید توالت فرنگی

1- پایه توالت فرنگی

پایه توالت فرنگی

یکی از مهم ترین نکات قبل از خرید توالت فرنگی که شما باید در نظر داشته باشید، پایه آن می باشد.اکثرا پایه های توالت فرنگی به صورت یک تکه و دو تکه به صورت یک پارچه تولید می شود. به عبارتی یک پارچه یعنی این که در قسمت کف (زیرین)، توالت، یک قسمت به صورت کامل برای فلاشر (آبریز)، تعبیه شده است و به همین دلیل هزینه توالت فرنگی با یک پارچه هزینه بیشتری دارد، اما دو دلیل دارد که ما توصیه می کنیم خرید آن برای شما مفید است و سود دارد.

تمیز کردن یک پارچه با مقایسه با سایر مدل ها بسیار آسان تر می باشد.

به دلیل داشتن استایل زیبا، گرد و سطح سیقلی و همواری که دارد، برای اکثر سرویس بهداشتی ها مناسب می باشد و همچنین زیبایی بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارد، و مدل های جدید تر این نوع ظاهر فوق العاده زیبا تری دارد.

2- فلاش تانک (آبریز)

 

مرحله بعدی  بعد از آن که شما به خوبی موارد پایه و مخزن را در نظر گرفتید ، به این معنی می باشد که تا اینجا شما توالت فرنگی مورد نظر خود را تونستید انتخاب کنید. اما نکته بسیار مهم بعدی که شما باید به آن دقت داشته باشید ، نوع فلاش تانک یا همان آبریز آن می باشد. همان طور که شما اطلاع دارید فلاش تانک ها بر روی دیوار نصب می شوند به همین دلیل قبل از این که فلاش تانکی خریداری کنید باید اون قسمت دیوار که میخواهد آبریز نصب شود را به خوبی بررسی کنید، که آیا اون قسمت برای استفاده از فلاش تانک مناسب است یا خیر.

همچنین شما باید به مکانیزم فلاش تانک هم دقت داشته باشید. به طور معمول مکانیزم شستشوی کاسه توالت توسط فلاش تانک معمولی است و با فشار بالا از آبریز خارج و وارد کاسه توالت شوند. اگر شما دوست دارید ، که تمیزی به خوبی و با سرعت انجام شود بهتر می باشد فشار آب را بیشتر کنید، و همچنین این نکته را باید در نظر داشته باشید که فشار را اگر بیشتر کنید باعث بالا رفتن مصرف آب می شود.

3- ارتفاع صندلی توالت فرنگی 

صندلی و ارتفاع توالات فرنگی از آن دسته مواردی هست که حتما باید به آن ها دقت داشته باشید. در بیشتر خانه های ویلایی و آپارتمان ها ارتفاع صندلی و توالت فرنگی به صورت معمول 43.18 سانتی متری می باشد. اما این میزان اندازه برای آن دسته از افراد که مسن و یا قد بلندی دارند شاید جالب نباشد و همچنین اذیت کننده باشد. به همین دلیل در صورت نیاز شما می توانید توالت فرنگی تهیه کنید که ارتفاع بیشتری داشته باشد. بلند ترین ارتفاع توالت فرنگی 48.26 می باشد که نامش به «ارتفاع راحتی مشهور می باشد.»

سخن پایانی

تا به حال شنیده اید که ، هر گرونی بی علت نمی باشد! به طور کلی هر چه قدر برای خرید یک محصول مخصوصا محصولات مصرفی مانند توالت فرنگی ، هزینه بیشتری پرداخت کنید، استفاده از آن راحت تر ، طول عمر و مزایای بیشتری خواهید داشت. توالت فرنگی ها امروزه به دلیل لوکس و مدرن بودن، به دلیل داشتن سیستم پیشرفته تر ، تکنولوژی به روز تر به همین دلایل قیمت بالاتری هم نیز دارد، هچنین شما باید برای خرید فروشگاه معتبری را انتخاب کنید که ما به شما فروشگاه آنلاین جهان تاپ را پیشنهاد می دهیم.                



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.


آخرین مطالب

1403-01-08 10:50:53

راهنمای خرید لوازم توالت فرنگی

اولین نکته از راهنمای خرید لوازم توالت فرنگی توجه به انواع قطعاتی است که به عنوان یدک در بازارهای مصرفی مشاهده می شوند. لوازم توالت ...
1402-04-20 14:07:33

معایت شیرآلات غیر استانداد

شیرآلات به صورت کلی نقش بسیار مهمی در دکوراسیون خانه نیز دارند . اگر شیرآلاتی که شما در خانه و یا محیط خانه خود استفاده ...
1402-04-12 10:06:50

آموزش قدم به قدم نصب سیفون ظرفشویی

آیا تا به حال شده که به کاسه روشویی یا سیفون موجود در خانه خود دقت کنید و از خودتان بپرسید که این وسیله به چه ...
1402-04-12 10:06:16

انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون داخلی

رنگ ها یکی از عناصر اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل هستند و همانطور که می دانید رنگ های موجود در خانه بیشترین ...
1402-04-12 10:05:37

مهم ترین نکات انتخاب کاشی و سرامیک

در این مقاله از بلاگ جهان تاپ ، نکات مهمی در مورد کاشی و سرامیک ها برای جلوگیری از خرید اشتباه و نارضایی شما گردآوری شده است ...
1402-04-12 10:04:55

انواع روش ها و نکات برای نظافت روشویی کابینتی

نظافت روشیی ها کار بسیار سختی هم نبوده است ، اگر هم جنس روشویی شما از جنس پی وی سی نیز باشد کار بسیار آسان ...
1402-04-12 10:04:11

راهنمایی خرید بهتری پرده حمام (کاربرد + ویژگی ها)

  پرده حمام یکی از المان های پرکاربرد بوده سات که در حمام استفاده می‌شود و همچنین بیشتر از افراد سعی می‌کنند در حمام خود نیز ...
1402-04-12 10:03:19

راهنمایی و خرید بهترین جامایع

رعایت نظافت و بهداشت برای هر شخصی مهم و حائز اهمیت است. یکی از مکان هایی که مستقیماً با بهداشت افراد در ارتباط است سرویس ...

ddream.ir