مقایسه کن
قطعات سفارش بده آخر هفته دست کار شو = هدر بالا

برطرف کردن سیاهی و رسوب شیرآلات (روشی ساده و سریع)

نوشته شده توسط: محمد ضمیری | 1401-05-19 11:10:49

شیر آلات شما سیاه شده است؟ رنگ شیر آلات شما از بین رفته است؟ رسوب بر روی شیر آلات شما زیاد شده است؟ کفشور های شما دچار سیاهی شده است؟ اصلا مشکلی نداره ما در این مقاله تمام مشکل های شما برای برطرف کردن سیاهی و رسوب شیر آلات رو بررسی میکنیم.

همیشه زیبایی و تمیز بودن شیر آلات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است و می تواند بسیار در منازل ما چشم گیر باشد. به همین دلیل ما در این مقاله روش های تمیز کردن شیر آلات را به صورت کامل به شما آموزش داده ایم.

 

احتمالا برای شما هم این اتفاق افتاده است که رنگ شیر آلات شما تغییر می کند و به رنگ سیاهی مایل می شود و حتی شاید شما ندانید که چرا این اتفاق برای شیر آلات شما افتاده است و یا حتی شاید ندانید که چگونه می تواند این مشکل را حل کرد. ما قصد داریم در این مقاله راهکار هایی را در زمینه و همینطور علت هایی که باعث می شود چنین مشکلی اتفاق بیوفتد را با هم مرور کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه جهان تاپ باشید.

دلایل گوناگونی مانند استفاده از جرم گیر و مواد شیمیایی نامرغوب و یا آبکاری ضعیف شیر آلات باعث سیاهی می شود. بسیاری از شیرآلات موجود در بازار ممکن است رنگ اصلی خود را در مرور زمان از دست بدهند و یا این که دچار سیاهی می شود، که اگر این اتفاق به صورت سطحی باشد می توان این مشکل را حل کرد.

سرکه سفید، راهی برای سفید کردن شیر آلات

سرکه سفید، روشی آسان برای حذف سیاهی شیر آلات

سرکه اسید های شیمایی و غیر طبیعی در خود ندارد و پاک کننده ای عالی با مصرف های گوناگون می باشد. برای پاک سازی رسوب و تیرگی شیرآلات خود می توانید از آب و سرکه سفید استفاده کنید. شما باید در 40 سی سی آب ولرم 3 قاشق غذاخوری سرکه سفید بریزید و خوب هم بزنید تا به خوبی حل شود. سپس مخلوط به دست آمده را باید بر روی اسفنج بریزید و بعد بر روی شیر آلاتی که دچار سیاهی هستند بمالید. وقتی به خوبی این محلول را به تمامی سطوح آغشته کردید ، باید 10 دقیقه ای صبر داشته باشید ، بعد از آن با دستمال تنظیف که می توانید این نوع دستمال را به راحتی از سوپر مارکت ها تهیه کنید، محلول را کامل پاک کنید و اگر باز هم سیاهی دیده شد می توانید دوباره به مراحل قبل برگردید و دوباره آن ها را انجام دهید. و بعد از آن که به صورت کامل سیاهی ها پاک شد باید با آب داغ شیر ها را کاملا شستشو دهید. حتما نباید آب جوش باشد چرا که هم احتمالا صدمه به شما بالا می رود و هم عملا آبی با دمای 80 درجه برای شستشو گزینه ای مناسب می باشد. این نکته را باید در نظر داشته باشید که این راه حل برای شیرآلات قدیمی زرد رنگ مناسب نیست چرا که رنگ آن ها را از بین می برد.

استفاده از آب و صابون برای رفع جرم شیر آلات

استفاده از آب و صابون برای رفع جرم شیر آلات

دلیل به وجود آمدن لکه های تیره یا سفید روی شیرآلات ممکن می باشد رسوب ، املاح و مواد معدنی موجود در آب باشد. درست مانند رسوب کف کتری می باشد. رسوب علاوه بر کتری و... می تواند بر روی شیرآلات هم اتفاق بیوفتد. البته باید در نظر داشته باشید که اگر کیفیت شیر آلات و دقت در آبکاری در هنگام تولید در کارخانه می تواند در بسیاری از مشکلات جلوگیری کند و به همین دلیل بهتر است که شیر آلات خود را از جایی مطمئن و باکیفیت خریداری کنید.  اما حال اگر به دنبال راه حلی برای برطرف کردن این مشکل می باشید ، راه حل می تواند استفاده از محلول آب و صابون باشد. صابون معمولی حمام دارای یک ماده فلیایی قوی می باشد که با حل شدن آن با آب، این خاصیت در قالب کف را برای شما ایجاد می کند. این محلول را شما باید بر روی اسکاجی غیر فلزی بریزید و به آرامی بر روی شیرآلاتی که دچار سیاهی و لکه می باشد حرکت بدهید. باید حتما این نکته را در نظر داشته باشید که از اسکاجی خیلی زبر و فلزی استفاده نکنید و مالش شما به آرامی صورت بگیرد تا خطی بر روی شیر ایجاد نشود. بعد از این مرحله با آب ولرم شیر را به صورت کامل شستشو دهید و یا با پارچه ای تنظیف آن را به صورت کامل خشک کنید.

جوش شیرین ، راهکاری مناسب برای سفید کردن سیاهی های شیر آلات

جوش شیرین بهترین راه کار برای از بین بردن لکه های سیاه

برای پاک کردن سیاهی ها از روی شیرآلات ،جوش شیرین گزینه ای بسیار مناسب برای شما می باشد. طی ده های گذشته مادر ها و مادربزرگ ها با خاصیت تمیز کننده بودن جوش شیرین  به خوبی آشنا بوده اند و به طور معمول مقداری از آن همیشه در منازل موجود می باشد. علاوه بر شیر آلات ، می توانید برای شستشو سرویس بهداشتی ، وان و روشویی هم نیز استفاده کنید. روش استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن لکه های سیاه به این گونه می باشد که باید مقداری از آن را در آب حل کنید تا شما بتوانید یک ماده خمیری به دست آورید. با استفاده از کاردک و یا چاقویی پلاستیکی این ماده خمیری را بر روی قسمت های سیاه شیر آلات خود مالش دهید و باید 20 دقیقه ای صبر داشته باشید تا به خوبی بر روی شیر آلات شما بماند. بعد شما باید با دستمال تنظیف ماده را به صورت کامل پاک کنید و شیر آلات خود را با آب گرم شستشو دهید.

پاک کردن سیاهی شیر آلات با استفاده از لیمو

پاک کردن سیاهی شیر آلات با استفاده از لیمو

اسید موجود در لیمو می تواند راه کاری مناسب برای از بین بردن سیاهی شیر آلات شما نیز باشد. شما می توانید تعدای لیمو ترش و لیمو سنگی تهیه کنید و آب آن ها را به خوبی بگیرید(نیازی نیست که آن ها را با آب مخلوط کنید چرا که اسید موجود در آن کم می شود). شما باید صبر داشته باشید و آبی که تهیه کرده اید باید 8 دقیقه ای بر روی شیر آلات بماند و بعد از آن با استفاده از اسفنجی دیگر که آغشته به آب ولرم می باشد ، شیر را به صورت کامل پاک کنید. نکته ای که شما باید در نظر داشته باشید برای استفاده از لیمو برای پاک سازی شیر این میباشد که روشی مناسب برای برطرف کردن سیاهی های شیر آلات می باشد اما تاثیر کافی برای برطرف کردن رسوب شیر آلات ندارد.

شیر آلات کروم رنگ، لکه پذیری کم تر 

شیر آلات کروم رنگ، لکه پذیری کم تر

اگر شما در فکر خرید شیر آلات می باشید از اول به فکر درخشندگی شیر آلات خود هستید، همچنین فکر می کنید وقت بسیاری را در طول هفته ندارید تا به نظافت آشپزخانه خود ، مخصوصا شیر آلات خود اختصاص دهید، اگر از این دسته افراد هستید شیر آلات با رنگ کروم به خصوص نوع مات برای شما پیشنهاد می شود . شیر آلات کروم رنگ دارای دو نوع براق و مات در بازار موجود می باشد که هر دوی آن لکه پذیری کم تر نسبت به سیار رنگ ها دارد اما پیشنهاد ما این می باشد که از نوع مات استفاده کنید. بسته به نوع نیاز شما می توانید توکار، روشویی ، حمام ، آشپزخانه ، علم دوش ، توالت و... نیز باشد.

آبکاری چیست و چرا اینقدر مهم می باشد؟

آبکاری چیست و چرا به این میزان مهم است

شیر هایی که شما از آن ها استفاده می کنید با روکش های با اجناس مختلف تولید می شوند که هم موجب زیبایی آن ها می شود و هم مقاومت آن ها را در برابر اکسید شدن ، خط افتادن و مواد شوینده افزایش می دهد. از مهم ترین تفاوت های شیر آلات با کیفیت و بی کیفیت روش آبکاری آن ها را می توان در نظر داشت. طی فرآیندی که آبکاری صورت می گیرد ، یک لایه فلزی نازک و مقاوم روی شیر را می پوشاند. هرچه ضخامت این لایه بیشتر باشد، عمر و کیفیت شیر افزایش پیدا می کند. یکی از بهترین روش های آبکاری از طریق جریان الکترونیکی می باشد و روشی دیگر از طریق اتو کاتالیستی می باشد که درخشندگی و مقاومت شیر را بسیار بالا می برد. آبکاری به این دلیل بسیار حائز اهمت است که میزان لکه پذیری و سیاه شدن شیر آلات شما را به صورت خیلی خوب کاهش پیدا می کند.

جمع بندی پایان­­­­­

با هم در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه می توانیم شیر آلات خود را سیاهی که دارد را پاک کنیم. شما باید به شیر آلات خود اهیمت بسیاری بدهید چرا که تاثیر بسیاری را در زیبایی آشپزخانه های شما دارد و باید حتما شیر آلات خود را پاکیزه نگه دارید. حال شما چه روش هایی در نظر دارید برای پاک سازی شیر آلات؟ توی کامنت ها بهمون بگید.

 



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.


آخرین مطالب

1403-01-08 10:50:53

راهنمای خرید لوازم توالت فرنگی

اولین نکته از راهنمای خرید لوازم توالت فرنگی توجه به انواع قطعاتی است که به عنوان یدک در بازارهای مصرفی مشاهده می شوند. لوازم توالت ...
1402-04-20 14:07:33

معایت شیرآلات غیر استانداد

شیرآلات به صورت کلی نقش بسیار مهمی در دکوراسیون خانه نیز دارند . اگر شیرآلاتی که شما در خانه و یا محیط خانه خود استفاده ...
1402-04-12 10:06:50

آموزش قدم به قدم نصب سیفون ظرفشویی

آیا تا به حال شده که به کاسه روشویی یا سیفون موجود در خانه خود دقت کنید و از خودتان بپرسید که این وسیله به چه ...
1402-04-12 10:06:16

انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون داخلی

رنگ ها یکی از عناصر اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل هستند و همانطور که می دانید رنگ های موجود در خانه بیشترین ...
1402-04-12 10:05:37

مهم ترین نکات انتخاب کاشی و سرامیک

در این مقاله از بلاگ جهان تاپ ، نکات مهمی در مورد کاشی و سرامیک ها برای جلوگیری از خرید اشتباه و نارضایی شما گردآوری شده است ...
1402-04-12 10:04:55

انواع روش ها و نکات برای نظافت روشویی کابینتی

نظافت روشیی ها کار بسیار سختی هم نبوده است ، اگر هم جنس روشویی شما از جنس پی وی سی نیز باشد کار بسیار آسان ...
1402-04-12 10:04:11

راهنمایی خرید بهتری پرده حمام (کاربرد + ویژگی ها)

  پرده حمام یکی از المان های پرکاربرد بوده سات که در حمام استفاده می‌شود و همچنین بیشتر از افراد سعی می‌کنند در حمام خود نیز ...
1402-04-12 10:03:19

راهنمایی و خرید بهترین جامایع

رعایت نظافت و بهداشت برای هر شخصی مهم و حائز اهمیت است. یکی از مکان هایی که مستقیماً با بهداشت افراد در ارتباط است سرویس ...

ddream.ir