مقایسه کن
کد تخفیف عید ۱۴۰۳

معرفی انواع کفشور | 5 نکته قبل از خرید کفشور

نوشته شده توسط: | 1401-05-19 12:33:50

در مقاله قبلی با تمیز کردن شیر آلات به خوبی آشنا شدیم و در این مقاله با انواع کفشور ها آشنا می شویم که هر کدام چه ویژگی هایی دارد و باید هر کدام را در چه جاهایی استفاده کنیم تا بتوانیم بهترین استفاده را از کفشور ها داشته باشیم. همچنین در این مقاله قرار است موارد و نکته های که قبل از خرید کفشور که باید بدانیم را با هم برسی کرده ایم تا بتوانیم خریدی عالی را داشته باشیم. پس تا انتهای این مقاله همراه جهان تاپ باشید.

به طور کلی اگر بخواهیم بگویم کفشور چیست می توان بگویم که کفشور ها ارتباط میان کف و لوله های فاظلاب را ایجاد می کنند تا ما بتوانیم با خیالی راحت و جدا از نگرانی آبگرفتگی کف ساختمان را راحت بشوریم. کفشور ها معمولا در قسمتی از خانه ها که به شستشوی زیاد و همیشگی نیاز دارند مانند آشپزخانه، حمام و دستشوی به کار گرفته می شود. ما در این مقاله قصد داریم تا درباره انواع کفشور ها و نکات قبل از خرید کفشور ها با شما صحبت داشته باشیم.

کفشور چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

در اصل کفشور یک رابط اصلی و مهم میان کف قسمت های مختلف خانه شما با فاضلاب می باشد. ضرورت وجود کفشور در قسمت هایی از خانه که نیاز به شستشوی آن ها داریم و امکان استفاده از آب در این مناطق به دلیل کاربری های متفاوت نیز وجود دارد، احساس می شود. وقتی آشپزخانه زمینش را به صورت کامل شستشو می دهیم یا هنگامی که دوش می گیرید حجم بسیاری از آب روی زمین می ریزد، نیاز به یک راه آب تخلیه مقدار آبی داریم که بر روی سطح کف قرار دارد. کفشور ها این امکان را ایجاد می کند تا آبی که جمع شده روی سطح زمین را به فاظلاب ها نیز هدایت کند.

کفشور ها از نظر جنس، ساختار و کاربرد هایش متفاوت می باشند و انواع متنوعی هم نیز دارند. وجود انواع کفشور ها این امکان را برای ما فراهم می کند که بسته به شرایطی که داریم کاربردی ترین و بهترین کفشور را برای ساختمان خود استفاده کنیم.

معرفی انواع مختلف کفشورها

همان طور که قبل تر گفتیم وظایف کفشور ها جمع آوری آب سطح کف زمین و انتقال آن ها به فاظلاب را نیز دارند. از کفشور ها می توانیم در انوع جا ها مانند حمام، آشپزخانه، پارکینگ، حیات خلوت و مکان های که آب در آنجا زیاد هست استفاده می شود. 

کفشور خطی

کفشور خطی

کفپوش خطی جزء پر کاربرد ترین کفشور ها به شمار می رود. کفشور های خطی ابعاد بزرگ تری نسبت به کفشور های مربعی یا دایره ای دارد و به همین دلیل می تواند حجم بیشتر آب را تخلیه کند. کفشور خطی معموملا در مکان های بزرگی مانند حمام ها یا پارکینگ ها که نیاز هست آب با سرعت بالا تخله شود و حجم بالایی از آب را باید تخلیه کند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ظاهر کفشور خطی نسبت به کفشور های معمولی ظاهر زیبا تری دارند.

کفشور های خطی انواع و دسته های مختلفی دارد که می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • کفشور خطی استایل
  • کفشور خطی سرامیک خور
  • کفشور خطی پلیمری
  • کفشور خطی صنعتی

کفشور مربعی

کفپوش (کفشور) مربعی

اکثر کفشور های که در منازل به کار رفته است از نوع کفپوش های مربعی می باشند. این کفپوش ها برگرفته از شکل مربع می باشد با ابعاد 10 در 10 در کف آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی قرار گرفته است. اکثرا جنس این محصول از پلاستیک فشرده می باشد که به مراتب از نوع استیل ازران تر می باشد. اما کفپوش های استیلی گران تر و همچنین دارای مقاومت بیشتری می باشند.

کفشور های پارکینگی

کفشور های پارکینگی

کفپوش های پارکینگی دارای دو نوع خطی و معمولی می باشند و تفاوت این دو با دیگر کفشور های مخزنی می باشد که زیر دریچه آن ها تعبیه شده است و به همین دلیل از ورود شن، ماسه، و زباله ها و... جلوگیری می کند.

کفشور سرامیکی

کفشور (کفپوش) سرامیکی

کفشور های سرامیکی خور ظاهری کاملا متفاوت با دیگر کفپوش ها نیز دارد. کفشور های دیگر که محبوبیت و استفاده بیشتری دارد دارای یک کاسه جمع آوری آب می باشد و بعد از آن آن ها را به فاظلاب هدایت می کند و بر روی آن ها با پوششی شبکه ای از جنس پلاستیک یا استیل پوشانده می شود. اما کفپوش های سرامیکی دارای یک قاب اصلی می باشند که میان قاب یک برش از جنس سرامیک قرار دارد تا ظاهری زیبا تر و یکدست برای کفپوش سطح مورد نظر ایجاد کند. آب در این نوع کفشور هایی که اطراف برش سرامیکی تعبیه شده است را از روی سطح زمین تخلیه می کند و به داخل راه آب های فاضلابی هدایت می کند.

از این نوع کفشور برای زیبا تر کردن محیط آشپزخانه، پارکینگ، حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود و به همین دلیل ظاهری لوکس برای شما به ارمغان می آورد.

کفشور چدنی

کفشور چدنی

کفشور چدنی دو تکه مناسب برای پشت بام، پارکینگ و سایر فضا های ساختمانی مناسب می باشد. کفپوش چدنی در ابعاد 10*10 12*12 ، 15*15 ، 20 *20 سانتیمتر تولید و عرضه بازار شده است و سایز خروجی فاضلاب آب این مدل 63 ، 90 ، 110 ، 125 میلیمتری می باشد. کفشور های چدنی معمولا در مواردی که نیاز به یک کفشور با مقاوت بالاتر از نوع پلاستیکی نیاز داریم مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال در پشت بام ساختمان هایی که نیاز به یک کفشور با مقاوت بالا در برابر نور مستقیم خورشید و دارای کترینگ سنگین تر نسبت به کفشور های معمولی داریم، می توانیم از کفشور چدنی به راحتی استفاده کرد.

کفشور پلاستیکی

کفشور (کفپوش) پلاستیکی

کفشور پلاستیکی یا همان کفشور پلیمری نوعی کفشور می باشد که جنس آن از پلاستیک و مواد پلیمری می باشد، که در اکثر موارد رنگ این مدل سفید می باشد.  کفشور های پلاستیکی دارای تنوع بسیار بالایی می باشد و حتی شما می توانید در سرویس بهداشتی ، حمام و کف آشپزخانه اکثر خانه ها آن ها را مشاهده کنید. به دلیل داشتن قابلیت فرم دهی مناسب پلاستیک و قیمت ارزان آن اکثر جاها از آن استفاده می شود.

معمولا تمامی موارد مانند کفشور استخری، خطی و... همگی آن ها مدل پلاستیکی خود را دارند. کفشور پلاستیکی دارای یک سری مزایا و معایب می باشد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

اگر بخواهیم از مزایای کفشور پلاستیکی برای شما بگویم می توانیم در اولین مرحله به قیمت ارزان و مقرون به صرفه آن توجه داشته باشیم. که بهترین و مهم ترین ویژگی آن می باشد، یکی دیگر از مزایای فوق العاده کفشور پلاستیکی این می باشد که دیگر شما نیاز نیست نگران زنگ زدگی یا خش افتادن بر روی آن باشید.

5 نکته بسیار مهم قبل از خرید کفشور

  1. هنگامی که می خواهید برای منزل خود کفپوشی را انتخاب کنید به ابعاد و طراحی آن دقت زیادی داشته باشید که با کفشور منزل شما همخوانی داشته باشد و اگر همخوانی نداشته باشد باعث ایجاد یک ظاهری نامناسب می شود.
  2. به حجم آبی که قرار است از طریق کفشور خارج شود دقت داشته باشید. به طور مثال برای انتخاب کفشور حمام که حجم زیادی باید از کفشور تخلیه شود بهتر است از کفشور های مدل خطی نیز استفاده شود.
  3. اگر شما قصد خرید کفشور برای محیط های باز مانند حیاط و یا پارکینگ دارید و در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارد بهتر است از نوع کفپوش پلاستیکی خریداری نکنید و اگر قصد خریداری داشتید برای شما در این محیط ها می توانید از کفشور های جهانیار استفاده کنید.
  4. اگر قصد خرید کفشور برای مکان های دارید که احتمال دارد که شن ، ماسه و زباله هم داخل فاضلاب برود بهتر است که از نوع پارکینگی خریداری کنید تا هیچ جای نگرانی برای شما نباشد.
  5. اگر مشکل بودجه ندارید و بسیار لوکس پسند هستید می توانید کفشور سرامیک خور را برای حمام و دستشویی های خود انتخاب کنید تا ظاهری فوق العاده را به شما هدیه دهد.

جمع بندی پایان

ما سعی کردیم در این مقاله انواع کفشور ها را به شما معرفی کنیم همچنین نکاتی که قبل از خرید کفپوش را نیز به شما گفتیم، و امیدوار هستیم که این مقاله تونسته باشه به شما کمک کرده باشد. این مقاله به شما کمک می کند تا در صورت قصد خرید کفشور برای مکان های مختلف اگاهی بیشتری برای خرید کفشور داشته باشید. شما با استفاده از اطلاعات این مقاله می توانید دقیقا کفشوری را خریداری کنید که مورد نیاز شما می باشد.



نظرات 0


ارسال نظر:
اگر تصوير خوانا نيست اينجا کليک کنيد
همزمان با تأييد انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هايي كه حاوي توهين است، منتشر نمي شود.
* لطفا از نوشتن نظر هاي خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.


آخرین مطالب

1403-01-08 10:50:53

راهنمای خرید لوازم توالت فرنگی

اولین نکته از راهنمای خرید لوازم توالت فرنگی توجه به انواع قطعاتی است که به عنوان یدک در بازارهای مصرفی مشاهده می شوند. لوازم توالت ...
1402-04-20 14:07:33

معایت شیرآلات غیر استانداد

شیرآلات به صورت کلی نقش بسیار مهمی در دکوراسیون خانه نیز دارند . اگر شیرآلاتی که شما در خانه و یا محیط خانه خود استفاده ...
1402-04-12 10:06:50

آموزش قدم به قدم نصب سیفون ظرفشویی

آیا تا به حال شده که به کاسه روشویی یا سیفون موجود در خانه خود دقت کنید و از خودتان بپرسید که این وسیله به چه ...
1402-04-12 10:06:16

انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون داخلی

رنگ ها یکی از عناصر اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل هستند و همانطور که می دانید رنگ های موجود در خانه بیشترین ...
1402-04-12 10:05:37

مهم ترین نکات انتخاب کاشی و سرامیک

در این مقاله از بلاگ جهان تاپ ، نکات مهمی در مورد کاشی و سرامیک ها برای جلوگیری از خرید اشتباه و نارضایی شما گردآوری شده است ...
1402-04-12 10:04:55

انواع روش ها و نکات برای نظافت روشویی کابینتی

نظافت روشیی ها کار بسیار سختی هم نبوده است ، اگر هم جنس روشویی شما از جنس پی وی سی نیز باشد کار بسیار آسان ...
1402-04-12 10:04:11

راهنمایی خرید بهتری پرده حمام (کاربرد + ویژگی ها)

  پرده حمام یکی از المان های پرکاربرد بوده سات که در حمام استفاده می‌شود و همچنین بیشتر از افراد سعی می‌کنند در حمام خود نیز ...
1402-04-12 10:03:19

راهنمایی و خرید بهترین جامایع

رعایت نظافت و بهداشت برای هر شخصی مهم و حائز اهمیت است. یکی از مکان هایی که مستقیماً با بهداشت افراد در ارتباط است سرویس ...

ddream.ir